eberistä taas
Re: eberistä taas
Morjens.... pikkasen menee viihde osastolle täällä mut niin se pitää mennäkkin perjantaina..
seero ota iisisti niiden piuhojen kanssa niissä on eri vuosmallien kanssa ihme eroja. mulla on -99 veccu ja osaan sanoo sen värejä ja topiccin alussa olen ne kertonut tarkasti katsoile sieltä.
unoha noi saksalaiset kytkennät ne on mitä on ja mille vm autolle ja mille lie eberille (3w/4w/5w) ota iisisti ja kelaa tätä saittia taakseppäin kytkentöihin asti. perskeless... kyl me tämä paska (eber) isketään vielä tulille....D (viihteellä)
seero ota iisisti niiden piuhojen kanssa niissä on eri vuosmallien kanssa ihme eroja. mulla on -99 veccu ja osaan sanoo sen värejä ja topiccin alussa olen ne kertonut tarkasti katsoile sieltä.
unoha noi saksalaiset kytkennät ne on mitä on ja mille vm autolle ja mille lie eberille (3w/4w/5w) ota iisisti ja kelaa tätä saittia taakseppäin kytkentöihin asti. perskeless... kyl me tämä paska (eber) isketään vielä tulille....D (viihteellä)
Pläräsin läpi nuo kaikki vanhat topikit ja siinä meninkin sitten koko yö. jos sitä nyt taas töihin ->
Mutta ei löytynyt keneltäkään ohjeita tuohon minun 6-karvaisen johtonipun kytkentään.Sullakin Matti65 on erilainen johdotus kuin minulla tuosta kuvasta päätellen minkä oot tuonne ekasivulle laittanu.
Mutta ei löytynyt keneltäkään ohjeita tuohon minun 6-karvaisen johtonipun kytkentään.Sullakin Matti65 on erilainen johdotus kuin minulla tuosta kuvasta päätellen minkä oot tuonne ekasivulle laittanu.
Vectra B Sport 2.2 Y22DTR 2002, Vectra B 2.0 X20DTH 1998, Vectra B 2.0 X20DTL 1997, Astra F 1.7 TD 1997
Jos tämä ei nyt lopu niin se saa luvan jatkua.
- kadett90
- OCF Member 2024

Onko tuosta mitään apuja vai onko jo ollut esillä?
http://preheat.eu/uploads/images/hydronics.pdf
http://preheat.eu/uploads/images/hydronics.pdf
Ei ole tullut vielä tuota vastaan. lueskelin läpi, hyödyllistä tietoa mutta ei kuitenkaan auttanut kytkennöissä kun tuossa ei käsitellä tuolle minun D3W Z mallille löytynyt kytkentäkaaviota 
Haisteleekohan auto onko liittimen päässä eberiä kiinni, eli saisko kytkentään tarvittavat jännitteet mitattua auton päästä töpselistä?
Haisteleekohan auto onko liittimen päässä eberiä kiinni, eli saisko kytkentään tarvittavat jännitteet mitattua auton päästä töpselistä?
Vectra B Sport 2.2 Y22DTR 2002, Vectra B 2.0 X20DTH 1998, Vectra B 2.0 X20DTL 1997, Astra F 1.7 TD 1997
- kadett90
- OCF Member 2024

Tuolta kytkentä:
http://www.kotikone.fi/juha.ritala/opel_vectra_d3wz.pdf
Jos auto 1997 eteenpäin
1 pun +30
2 ruskea maa
3 tyhjä
4 vihreä näytölle (mid)
5 sinivalkonen dlc
6 musta +15 lämpötilakytkimen kautta
7sininen laturin D+
8 tyhjä
http://www.kotikone.fi/juha.ritala/opel_vectra_d3wz.pdf
Jos auto 1997 eteenpäin
1 pun +30
2 ruskea maa
3 tyhjä
4 vihreä näytölle (mid)
5 sinivalkonen dlc
6 musta +15 lämpötilakytkimen kautta
7sininen laturin D+
8 tyhjä
kiitoksia nyt on oikee!mites tuo vihreän ja sinivalkosen kytkentä, tarviiko niitä nyt sitten laittaa mihinkään jos haluaa eberin pöydällä käyntiin?
- kadett90
- OCF Member 2024

Sinivalkosta ei tarvita kuin diagnosointiin se kun menee diagnostiikkapistokkeelle.
Tuskin tuota vihreätäkään tarvii kytkeä.
Tuskin tuota vihreätäkään tarvii kytkeä.
muistutukseksi toverit, ootteko lukassu tätä?
en jaksanu surffailla tätä topiccia katsoakseni onko tätä linkittämääni topiccia täällä
http://ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=35& ... a&start=45
E:
Nastanro - johdon väri - toiminto
1 punainen +12v
2 ruskea maa
3 vihreä polttoainepumppu
4 vihreä polttoainepumppu
5 sini/valko diagnostiikka
6 musta lämpötilakytkin(tai +12v virtalukko, jolloin toimii ulkolämpötilasta riippumatta)
7 sininen moottorin pyörimissignaali, eli +12V laturilta
en jaksanu surffailla tätä topiccia katsoakseni onko tätä linkittämääni topiccia täällä
http://ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=35& ... a&start=45
E:
Nastanro - johdon väri - toiminto
1 punainen +12v
2 ruskea maa
3 vihreä polttoainepumppu
4 vihreä polttoainepumppu
5 sini/valko diagnostiikka
6 musta lämpötilakytkin(tai +12v virtalukko, jolloin toimii ulkolämpötilasta riippumatta)
7 sininen moottorin pyörimissignaali, eli +12V laturilta
- Opel Vectra C2 STW OPC-line 150hp 1.9CDTI -08
punainen 12v f 28 20a
sinivalkoinen käynnistys ja lataus
ruskeamusta näytölle
ruskeavalkoinen diagnostiikka
mustavalkoinen f 38 10a sytysjännite
ruskea maa
tämmöiset tis antaa ja nämä mullakin on -01 2.2 d vectrassa, poislukien ruskeamusta, sitä en muista nähneeni ollenkaan, kuinka monta eri kytkistä näihin on. kaverilla ei tainnut olla -97 2,0 vectrassa ruskea mustaa eikä ruskeavalkoista. mutta onhan niihin kalliit osat, tankin läpivientiputki makso jotain 65€, hain lähimmästä hydroliikkeestä puolimetriä 6mm teräsputkea 3€ ja väänsin siihen mutkan, meni kaks sekunttia, saman asian ajaa kun läpiviennin tiivistää, ainakin vielä pelaa.
sinivalkoinen käynnistys ja lataus
ruskeamusta näytölle
ruskeavalkoinen diagnostiikka
mustavalkoinen f 38 10a sytysjännite
ruskea maa
tämmöiset tis antaa ja nämä mullakin on -01 2.2 d vectrassa, poislukien ruskeamusta, sitä en muista nähneeni ollenkaan, kuinka monta eri kytkistä näihin on. kaverilla ei tainnut olla -97 2,0 vectrassa ruskea mustaa eikä ruskeavalkoista. mutta onhan niihin kalliit osat, tankin läpivientiputki makso jotain 65€, hain lähimmästä hydroliikkeestä puolimetriä 6mm teräsputkea 3€ ja väänsin siihen mutkan, meni kaks sekunttia, saman asian ajaa kun läpiviennin tiivistää, ainakin vielä pelaa.
opel vectra c 2,2 gts
En tiedä mitä hittoa tapahtui mutta tuo oma D3wz joka on kotoisin volkkarista niin tuossahan ei tullut minulle kuin pelkkä eber ilman johtosarjoja kun kaupat tein.
Täällä annetuilla ohjeilla yritin pakkokäynnistää sitä tallissa ja ainut elämä mitä koneeseen sain oli se parin sekunnin alku pyrähdys moottorilla ja siinä se...ei anna jännitettä hehkulle ja anturit on mittauksista päätellen ehjät.
Olin jo luovuttaa koko lämmittimen suhteen ja menin kyrväyttämäänkin sen hehkun kun lykkäsin virtaa irrallaan olleeseen hehkuun akkukaapeleilla.
Siinä pienen vitutuksen kera laitoin hehkun paikoilleen ja kytkin kaapelit liittimeen siten että:
1. (punainen)+12volt
2. (ruskea)miinusta
3.(musta/puna) löpöpumpun miinukseen
4.(vihreä) löpöpumpun plussaan
6.(sininen) +12volt (laturin D+)
7.(keltainen) +12volt (ilmeisesti anturin paikka)'
Laite taas hurahti pari sekuntia ja hetken päästä puhallin alkoi hiljalleen hurista...äkkiä yleismittari kouraan ja hitto soikoon sille hehkulle nyt tulee virtaa
Seuraavaksi alkoi löpöpumppu nakuttaa...
Oiskos voinut että se hehku on ollut alunperin oikkarissa ja laite tunnistanut sen vialliseksi eikä antanut koneen käynnistyä.
Nyt kun poltin sen hehkun niin virtapiiri on taas avoin ja rokkaa...paitsi hehkuttamisen suhteen.
Nyt tarttee metsästää uutta hehkua jostain, olko niitä Motonetissä?
Täällä annetuilla ohjeilla yritin pakkokäynnistää sitä tallissa ja ainut elämä mitä koneeseen sain oli se parin sekunnin alku pyrähdys moottorilla ja siinä se...ei anna jännitettä hehkulle ja anturit on mittauksista päätellen ehjät.
Olin jo luovuttaa koko lämmittimen suhteen ja menin kyrväyttämäänkin sen hehkun kun lykkäsin virtaa irrallaan olleeseen hehkuun akkukaapeleilla.
Siinä pienen vitutuksen kera laitoin hehkun paikoilleen ja kytkin kaapelit liittimeen siten että:
1. (punainen)+12volt
2. (ruskea)miinusta
3.(musta/puna) löpöpumpun miinukseen
4.(vihreä) löpöpumpun plussaan
6.(sininen) +12volt (laturin D+)
7.(keltainen) +12volt (ilmeisesti anturin paikka)'
Laite taas hurahti pari sekuntia ja hetken päästä puhallin alkoi hiljalleen hurista...äkkiä yleismittari kouraan ja hitto soikoon sille hehkulle nyt tulee virtaa
Seuraavaksi alkoi löpöpumppu nakuttaa...
Oiskos voinut että se hehku on ollut alunperin oikkarissa ja laite tunnistanut sen vialliseksi eikä antanut koneen käynnistyä.
Nyt kun poltin sen hehkun niin virtapiiri on taas avoin ja rokkaa...paitsi hehkuttamisen suhteen.
Nyt tarttee metsästää uutta hehkua jostain, olko niitä Motonetissä?
se on 8v hehku ei kannata akkukaapeleilla kokeilla ja on motonetissä 29,90 26-1501 taitaa olla sama.
opel vectra c 2,2 gts
Jälkiviisas on helppo olla
Koetin sillälailla "varovasti" antaa virtaa hehkuun mutta taisi olla sekunnin liian pitkä virtapiikki niin kuului vaan poks
Koetin sillälailla "varovasti" antaa virtaa hehkuun mutta taisi olla sekunnin liian pitkä virtapiikki niin kuului vaan poks
se parin sekunnin pyrähdys kuuluu asiaan ja sitten minuutti pari ennenkuin tekee yhtään mitään, tuon kans ei kannata pitää kiirettä, ootko kiirehtinyt ja polttanut turhaan tulpan, kyllä siinä muutama minuutti menee ennenkuin laite käynnistyy edes jotenkin. se tulppa kestää jotenkin akkulaturilla muutaman sekunnin jännitteen mutta tuskin akulla.
opel vectra c 2,2 gts
No voi
...kele
Odottelin minä sen minuutin tai hiukan alle jolloin ei jännitettä antanut hehkulle saatikka mitään muutakaan tapahtunut.
Mitä noitten ilmalämmittimien kanssa olen touhunnut niin ne ei odotuta kuin alle 30sek. ja alkaa jotain tapahtua. Eli nämä D3w:t ovat siis hiukan hitaanpuoleisia.
No ei voi mitään,30eeron kokeilu se sitten oli.
Odottelin minä sen minuutin tai hiukan alle jolloin ei jännitettä antanut hehkulle saatikka mitään muutakaan tapahtunut.
Mitä noitten ilmalämmittimien kanssa olen touhunnut niin ne ei odotuta kuin alle 30sek. ja alkaa jotain tapahtua. Eli nämä D3w:t ovat siis hiukan hitaanpuoleisia.
No ei voi mitään,30eeron kokeilu se sitten oli.
Ei löytynyt muita kuin elkot paikallisilta elektroniikkakauppiailta, niiden vaihto ei vielä auttanut. sama homma vieläkin, tuuletin vaan nytkähtää kun laittaa virrat muuta ei. partcolta tilaukseen tuo fetti ja pitää se kokeilal vielä vaihtaa.
edit: ei enää saatavilla kyseinen palikka, pitää ettiä jostain muualta.
edi2: foorumeita lueskelin niin joillain hajonnut tuommonen TEMPFET BTS132 tuosta kortilta..sitä ei saa sitten mistään. ei löytynyt BTS133 suomen rajojen sisältä joten saapi nyt jäädä tämä pröjekti sitten.
Eihän kellään olis ehjiä aivoja kaupan ?
Tai ostakaa joku varaosiksi tuo mun mötkö?
edit: ei enää saatavilla kyseinen palikka, pitää ettiä jostain muualta.
edi2: foorumeita lueskelin niin joillain hajonnut tuommonen TEMPFET BTS132 tuosta kortilta..sitä ei saa sitten mistään. ei löytynyt BTS133 suomen rajojen sisältä joten saapi nyt jäädä tämä pröjekti sitten.
Eihän kellään olis ehjiä aivoja kaupan ?
Tai ostakaa joku varaosiksi tuo mun mötkö?