maksda kirjoitti:jarkkis kirjoitti:Mä oon ainaki tehny tinaamalla liitokset ja kutistesukkaa päälle ja suosittelen kyllä muillekki, vittu noita karvaperseliitoksia ja huonosti tehtyjä puristusliitoksia purkaneena voin sanoa että vituttaa sellasta jälkeä kattella. Oliko tuo sun bilteman kolvi mikä wattimäärältä?
Kuka se sano että ne pitää päin persettä tehä?. Kyllä ne kylmäjuotoksilla tehyt ja murtuneet tinaliitokset kivasti lämpiää. No mutta tuo on vaan mun mielipide.
Ite en ole koskaan kironnu muuta kuin paskasti tehtyjä "abikoja" ja kaikkia tinailuita, mankassa yhessä autossa vilkkuili valot koko ajan
Sinnehhän oli joku tinaturarikuningas tinaillu jatkoja johtoihin ja kutistesukkaa päälle, molemmat tinalla turaillut johdot kun repi helvettiin ja laitto oikeilla abikojatkoilla suoraa johtoa tilalle ilman, et ees mankan tai akun päässä johtoa irroittelin liitoksista, niin lakkasi vilkkumasta
Purkasin sitä johtoa sitten ja tinausten juurestahan se oli murtuillut
Ne abikot voi tehdä oikein ja kunnolla ja sit kuten ne normaalisti tehdäät, josta taas tulee mieleen, ettei sähköjohtoa ja mitään liittimiä sais ees marketeissa myydä ilman lupaa
Ja jos se tina ois niin autuaaksi tekevä ja kaiken pelastava miksei yleensä yhtäkään auton liittimen johto liitosta ei ole tinattu vaan ne on pelkästään puristeella kiinni?