x20xev/22xe koneen virittäminen.

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
haarold hirmuinen
OCF Member 2015

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja haarold hirmuinen »

DEAD kirjoitti:Minusta noissa ei ole synnetrisesti nuo reiät joten kannattaa pyöritellä limppua ja kahtoa sattuuko kolot kohilleen. Ja jos kyseessä minulta tullut vauhtipyörä niin se oli kiinni xev calibrassa
Juu sama vauhtis kyseessä. Neljä kuudesta saa osuman maksimissaan tai ainakin hyvin lähelle, pyörittelin kyllä moneen kertaan ympäri. Silmälläkin kyllä melkein huomas omegassa on aika paljon pienempi tuo pulttien jako. Harmi muuten tuosta olis saanu hyvän tehtyä. Täytyy katsella jos tulee vastaan esim vectrasta onko eroja mutta epäilen että se on sama vauhtipyörä. B-omegan kytkinlevy on täysin saman kokoinen kuin tuo etuvedon ja astelma sama, eroaa tuo pulttijako ja vauhtipyörän korkeus.
Opel on pop
mauno ahonen
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja mauno ahonen »

mulla on calibrassa 22econ alakerrassa kiinni c20ne koneen vauhtipyörä kevennettynä ja sopi paikalle ilman kikkailuja. kaikki 6 pulttiset pitäis käydä. oon yritäny haaraldille soitella mut ei oo vastannu luuriin, kaasuläppä oottelee noutajaansa.
-91 calibra 22xe
-01 vectra sport caravan 2.2
haarold hirmuinen
OCF Member 2015

mauno ahonen kirjoitti:mulla on calibrassa 22econ alakerrassa kiinni c20ne koneen vauhtipyörä kevennettynä ja sopi paikalle ilman kikkailuja. kaikki 6 pulttiset pitäis käydä. oon yritäny haaraldille soitella mut ei oo vastannu luuriin, kaasuläppä oottelee noutajaansa.
No perhana en huomannu tallentaa sun numeroa. Laitatko mulle viestin soitan sulle.
Opel on pop
haarold hirmuinen
OCF Member 2015

Pakko nyt myöntää että omaa hölmöyttä taas. Ton vauhtiksen pulttijako ei täsmää jos selät vastakkain. Paperille piirrettynä näyttäis osuvan kohilleen :bonk:
Opel on pop
DEAD
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja DEAD »

haarold hirmuinen kirjoitti:Pakko nyt myöntää että omaa hölmöyttä taas. Ton vauhtiksen pulttijako ei täsmää jos selät vastakkain. Paperille piirrettynä näyttäis osuvan kohilleen :bonk:
:lollis:
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
vetonivel
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja vetonivel »

Sämä kirjoitti:Kyllä ohcssä ja xeveissä pitäis olla sama 6 pulttinen jako, xe/let taaseen 8 pulttinen. Mulla oli xevissä etuveto ohcn pyörä.
Eli sitten pitäisi käydä myös C18NZ ja 20NE vauhtipyörät keskenään? NZ vauhtis olis menossa NE koneeseen mutta se ei oo vielä tontilla niin ei voi testata
ARRNOW
OCF Member 2022
OCF Member 2022

Viesti Kirjoittaja ARRNOW »

Nyt pitää kommentoida tähän topikkiin, kun on tullut jo jonkun aikaa sivusta seurattua. c18nz pyörän sopivuudesta en tiedä, kun omani kerkesin heittää romukuormaan, mutta ainakaan 16SH ja 18E pyörät eivät sovi, ainakin keskireikä on eri halkaisialla. Ja diesel e kadettin 16DA koneen pyörä puolestaan sopii myös pulttijaoltaan ja keskireijältään, mutta on pikku kytkimelle kun tuo 16DA on isolohko ja sen perässä oli f13 laatikko (vetarit on pienellä sisäpäällä ja isoilla ulommilla murroksilla :o ) meinasin itse hyödyntää a corsaan tuon pyörän. Ja tuossa dieselin pyörässä on yksi pultin reikä pienempi, muistelin jostain lukeneeni, että jossain cih koneissa olisi myös pultin reijistä yksi pienempi ja siihen tulisi joku P? merkinnällä oleva pultti. Sori ot :D

Kokeilin myös itse noita c18xe nokkia f astraan. Tai siis vaihdoin venttiilivikaisen c18xe:n tilalle x20xev moottorin vectrasta ja laitoin c20ne (kevyemmän) vauhtipyärän samalla. Ihan asiallisesti tuo nyt vetää.

Lisäksi tuli huomattua vauhtipyöriä tutkiessa että a2 mallin vectrassa c20ne koneen perässä oli tuo painavampi potero mallin vauhtipyörä ja f18 laatikko
Kadett D GTE
haarold hirmuinen
OCF Member 2015

ARRNOW kirjoitti:Nyt pitää kommentoida tähän topikkiin, kun on tullut jo jonkun aikaa sivusta seurattua. c18nz pyörän sopivuudesta en tiedä, kun omani kerkesin heittää romukuormaan, mutta ainakaan 16SH ja 18E pyörät eivät sovi, ainakin keskireikä on eri halkaisialla. Ja diesel e kadettin 16DA koneen pyörä puolestaan sopii myös pulttijaoltaan ja keskireijältään, mutta on pikku kytkimelle kun tuo 16DA on isolohko ja sen perässä oli f13 laatikko (vetarit on pienellä sisäpäällä ja isoilla ulommilla murroksilla :o ) meinasin itse hyödyntää a corsaan tuon pyörän. Ja tuossa dieselin pyörässä on yksi pultin reikä pienempi, muistelin jostain lukeneeni, että jossain cih koneissa olisi myös pultin reijistä yksi pienempi ja siihen tulisi joku P? merkinnällä oleva pultti. Sori ot :D

Kokeilin myös itse noita c18xe nokkia f astraan. Tai siis vaihdoin venttiilivikaisen c18xe:n tilalle x20xev moottorin vectrasta ja laitoin c20ne (kevyemmän) vauhtipyärän samalla. Ihan asiallisesti tuo nyt vetää.

Lisäksi tuli huomattua vauhtipyöriä tutkiessa että a2 mallin vectrassa c20ne koneen perässä oli tuo painavampi potero mallin vauhtipyörä ja f18 laatikko
Noi nokat tekee paljon tälle koneelle. Omegaan aijattelin sovitella juuri tuon etuvedon poteromallisen vauhtiksen, se on painava mutta n. puolet ton omegan massavauhtiksen painosta. Tuohon käy sama asetelma ja b-ompun oma kytkinlevy.
Opel on pop
mattilahtinen
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja mattilahtinen »

Onko noilla nokkapyörillä jotain eroa, eli c18xe ja x20xev:in välillä??..
Ja erottaako nokka-akselit jostain, vai onko sama kumman laittaa kummallekin puolelle??..
haarold hirmuinen
OCF Member 2015

mattilahtinen kirjoitti:Onko noilla nokkapyörillä jotain eroa, eli c18xe ja x20xev:in välillä??..
Ja erottaako nokka-akselit jostain, vai onko sama kumman laittaa kummallekin puolelle??..
Ite laitoin xevin nokkapyörät, imu oli erilainen siinä on ainoastaan yksi asento nokka-akselille, eli imunokaksi. Kun taas xe koneen nokkapyörissä on kolot imu sekä pakonokaksi, molemmissa. Nokat on samat mutta mä ite silti otin yksi kerrallaan ja toisesta kannesta samaan paikkaan. Kun laitat nokkia laita ne suoraan lähelle jakomerkkejä niitähän ei sitten käännellä kun alakerta ei pyöri mukana. Kun nokkien merkit kohdillaan ykkönen imu ja pako nokat sivuille ulospäin, nelosessa menossa kiinni, tolla on helppo tarkistaa, jos yhtään epäilyttää noi nokkapyörien asennot.
Opel on pop
haarold hirmuinen
OCF Member 2015

Saiskos täältä jelppiä. Mulla on tuo vauhtipyörän sovittelu vieläkin työnalla, mulla ois tällänen aihio, holkki minkä vois hepata tohon painelaakerin päälle. Aika painavahan se on ja keskittäminen on vielä vähän mietinnässä, mutta voisko tän toteuttaa näin? Jollain muulla tavalla?

Kuva

Kuva

Kuva
Opel on pop
rookie``
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja rookie`` »

Varsinaisesti mikään kauppapalsta ole, mut kaikki, keneltä löytyy noita 1.8 kansia joko ihan palasina tai toimivina, voi pistää yv:tä. 2.0 kansiakin tietysti voi kaupata. vaihdossa löytyy rahaa tai ooppelin osia :D
If you think that the vehicle is under control, you don`t drive fast enough!!
Keme
OCF Member 2019

Viesti Kirjoittaja Keme »

rookie`` kirjoitti:Varsinaisesti mikään kauppapalsta ole, mut kaikki, keneltä löytyy noita 1.8 kansia joko ihan palasina tai toimivina, voi pistää yv:tä. 2.0 kansiakin tietysti voi kaupata. vaihdossa löytyy rahaa tai ooppelin osia :D
Ehkä tähän topicciin vois pistää kaikki x20xev/22xe koneiden osien osto- ja myynti-ilmot? Löytys vähä helpommin ku tuolta osto-osiosta? Ehkä myös myynti-ilmotkin voisi pistää tähän jatkoksi.
JEEEEEEEEEEEEE!
DEAD
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Keme kirjoitti:
rookie`` kirjoitti:Varsinaisesti mikään kauppapalsta ole, mut kaikki, keneltä löytyy noita 1.8 kansia joko ihan palasina tai toimivina, voi pistää yv:tä. 2.0 kansiakin tietysti voi kaupata. vaihdossa löytyy rahaa tai ooppelin osia :D
Ehkä tähän topicciin vois pistää kaikki x20xev/22xe koneiden osien osto- ja myynti-ilmot? Löytys vähä helpommin ku tuolta osto-osiosta? Ehkä myös myynti-ilmotkin voisi pistää tähän jatkoksi.
helpommin nuo on mennyt kaupaksi täältä käsin vinkkaamalla kuin laittamalla myyntiosiolle tai vastaamaalla osto ilmoihin
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
haarold hirmuinen
OCF Member 2015

Onko kukaan sovitellut omegan koriin noita kiinanpoikien rosteripakosarjoja jotka b-vectran x20xev moottorille tehty? Niitä kun sais siihen 200e nurkille, jos kohtuullisella työllä istuis omegaan niin vois harkita semmoisen ostamista.
Opel on pop
Vastaa Viestiin