Vectra projekti osa II MYYTY!

Esittele Opel-projektisi tai autosi
maria_a
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja maria_a »

"Olin tulossa tuolta ja menossa tuonne..."
maria_a
'Admiral'
'Admiral'

SKL kirjoitti: Oma entinen kuplakin oli aikoinaan verhoiltu kauttaaltaan tuolla kankaalla..oli ihan hieno siihenaikaan.. :roll:
Ja on vieläkin!! :lol: :lol:
Onhan toi autoki sieltä vuosiluvulta... :wink:
Jani_m
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Jani_m »

Tänään purin peräkontin sisällön. Seuraavaksi täytyy massata kontin pohja ja alkaa suunnittelemaan seuraavia asennuksia. Samalla irrotin konepellistä gsi-scoopit.
-Tähtipyörä-
maria_a
'Admiral'
'Admiral'

Kontin pohja, kun saatiin purettua nii löytyhän sieltä vähän hitsillekki hommia... pienen pieni reikä... :roll:

Ei se mitään, kun toi auto nyt sitte siirrettään tänään talliin ja alotetaan purkaan sisältä penkit (menevät vaihtoon eli myynnis orkkikset, ehjät), matot ja käydään ikäänkuin peripohjin läpi, parannellaan äänieristystä jne. :wink:

Ja asiattomat viestit voi jättää omaan tietoonsa kuten seuraavina on kaks!! :lol:
Thevpp
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Thevpp »

jännä projekti ensin maalataan ja laitetaan, ja sitten aletaan tekemään laho-hitsaukset? eikö järjestys ole vähän väärä?
Tdi 200+
vectraaa
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vectraaa »

sitä itekki ihmettelin et jos autos on uus maalipinta ni eikö pohjat ois kannattanu tehä samoihin aikoihin! niin ja jos et ole vielä vectrasi pohjaa katsastellu niin sitä hitsaamista pitäisi löytyä! yhden vectran hitsanneena voin sen sanoa ja tiedän että tällä foorumilla löytyy varmaan muitakin!
Jani_m
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Jani_m »

Öhöm...ko. auton teossa mukana olleena voin kyllä sanoa, että lahohitsaukset tehtiin silloin samalla kun tehtiin pohjatyöt maalausta varten. Pohjaa on jo kyllä paikattu neliökaupalla joten tiedän kyllä tasan tarkkaan tuon auton kunnon! :roll: Syy siihen, miksei veccua purettu atomeiksi talvella on se, että sillä ajettiin joka päivä rakentelun yhteydessä, joten mitään aivan valtaisaa purkuoperaatiota ei voitu tehdä. Ihme haloo jos nyt 2 peukalonpään kokoista reikää löytyi pohjasta. :roll: Sitä varten on hitsi. Nyt vecun voi purkaa koska on toinen auto käyttöautona. Ja omapahan tuo vectra on päänvaivamme...
-Tähtipyörä-
maria_a
'Admiral'
'Admiral'

veccuman83
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja veccuman83 »

tutun näköst touhua :wink:
maria_a
'Admiral'
'Admiral'

Juu, mukavaa iltapuhdetta. Tosin toi kankaan alla oleva ohut vaneeri oli TOSI "halpaa"... Mutta kyllä kannatti! Etu-ovien verhoukset on vielä kesken! :wink:
Pinohiiri
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Pinohiiri »

perhana tulee kyllä siistit ovet tolla menetelmällä. kovasti oon kans meinannu mutta ei vaan uskalla tuhota alkuperäsiä pahveja. Ilmeisesti ootte ottanu ton alkuperäsen pehmuksen pois ja liimannu ton uuden levyn siinhen pahviin kiinni???
maria_a
'Admiral'
'Admiral'

Nuo on tehty siten, että ekana on otettu kaava tuosta ovipahvin kangasosasta ja sitten tehty kaavan avulla 1mm paksusta askarteluvanerista oikean muotoinen pala. Sitten vaneri on päällystetty ja liimattu vaan sen ovipaffin plyysiosan päälle. Tuon voi huoletta liimata suoraan päälle koska tuo on sen verran ohutta. :wink:
veccuman83
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja veccuman83 »

maria_a kirjoitti:Nuo on tehty siten, että ekana on otettu kaava tuosta ovipahvin kangasosasta ja sitten tehty kaavan avulla 1mm paksusta askarteluvanerista oikean muotoinen pala. Sitten vaneri on päällystetty ja liimattu vaan sen ovipaffin plyysiosan päälle. Tuon voi huoletta liimata suoraan päälle koska tuo on sen verran ohutta. :wink:
Samalla menetelmällä on mullakin noi tehty. :D
maria_a
'Admiral'
'Admiral'

juu eipä siihen taida olla muita keinoja. Tai miksei tietysti voisi olla mutta tuo on kaikkein helpoin tapa :D
Pinohiiri
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Pinohiiri »

ok. taytyy tässä talven aikana kattoa jos uskaltas tommosia tehdä. :D
Vastaa Viestiin