Ohjekirjahan löytyy kätevästi netistä ja vilkaisin että siellä sanotaan, että painepesurilla ei saa pestä moottoritilaa, renkaita/vanteita eikä SISÄTILOJEN muovi- ja kumiosia, heh!vmoi73 kirjoitti:Uskaltaa pestä. Omani on pesty useita kertoja painepesurilla. Ei Opel niin surkea ole, että se ei sitä kestäisiasametal kirjoitti:Muistanko oikein että joku tässä topiikissa olisi maininnut, että Astraa ei suositella pestävän painepesurilla? Ja että manuskassakin olisi maininta asiasta, joskaan ei sattunut omaan silmään kun selailin läpi. Alkais olla aika pestä auto, ja mietin tässä vaan että uskaltaako itse, vai vienkö suosiolla pesulaan?
Astra J - kokemuksia
Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu
Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100 kW Cosmo Business MY14.5
Vuotaisiko öljyjen sekaan?koistiko kirjoitti:Vuotaa öljyjen sekaan, ei näy ulkopuolelle.freed kirjoitti:Nesteen kulutusta seurattu ja kyllä sitä todellakin häviääfreed kirjoitti:Lisäsin nesteen oikeaan tasoon ja koitin etsiä vuoto, mitään märkään en nopealla tutkailulla löytänyt. Vinkkejä mistä etsiä?freed kirjoitti:Jaahas, kauhan ne nesteet oikeassa paikassa pysyikin.. Huollon jälkeen tullut 3000km mittariin ja nyt herjaa jäähdytinnesteen tasosta. Pitänee lisäillä täyteen ja seurata häviääkö vieläkin.freed kirjoitti:Omaani tänään saatu päätökseen nestevuodot ja huolto tehty. Kokonaisuutena 120tkm huolto + vesipumppu + termostaatin kotelo 760e.. Ihanan kallistaKolme kertaa nyt olen lisännyt 5000km aikana, varmaan soiteltava korjauksen tehneeseen että mites sitten jatketaan.. Olen koittanut konehuoneesta katsella, mutta vuoto ei ainakaan omaan silmään osu..
http://s1326.photobucket.com/user/freed ... sort=3&o=0
Huoltoaika maanantaille klo 12, soittelin merkkihuoltoon ja kuulemma voi vuotaa öljyjen sekaan jakopäästä tai kannentiivisteestä..
Kiitoksia nordmanille tarkennuksista. Mukava kuulla, että tarvetta ylimääräisiin pajalla käynteihin ei ole ollut.nordman kirjoitti:
Saisihan tuo Astran kulutus pienempikin olla...
Omiin kulutuslukemiin olen päässyt varsin taloudellisella ajotavalla maantiepainotteisessa ympäristössä. Kulutuksista puhuttaessa on kyllä aina syytä kiinnittää huomiota siihen, minkälaisella ajotavalla ja minkälaisessa ympäristössä lukemat on saavutettu. Kuvittelen että nuo valmistajan ilmoittamat kulutuslukemat on määritetty samalla menetelmällä viime vuosina tai vuosikymmenenä, minkä vuoksi odotuksena 1.6 cdti:llä pitäisi saavuttaa 4,5 l/100 km vastaavissaa olosuhteissa ja ajotavalla kuin 5,5 l/100 km bensa Jetalla.
Onko kukaan tehnyt vertailua sedan/ST -akselilla (tai kokemuksia sedan + 1.6 cdti)? Nykyinen auto kun edustaa perinteistä sedan muotoilua ja Astran sedan miellyttäisi kovasti silmää. Numerotietojen mukaan sedanin samankokoinen diesel olisi hieman ST:n dieseliä taloudellisempi, mutta myös laiskempi.
Tuo Webasto on myös mainitsemisen arvoinen varuste. Aikaisemmissa autoissa ei ole polttoainelämmitintä ollut, joten se on vähän tuntematon varuste minulle. Pitääkö lämmitin käydä kabiinissa kytkemässä päälle tai ajastamassa vai miten on käytön laita? Kuinka pitkään täytyy lämmittää, onko polttoaineenkulutuksen suuruudesta tietoa? Tämä kuormittanee akkua jonkin verran, mutta luulisi että tässä käyttöympäristössä akku kyllä pysyy kohtuu latingissa. Toisaalta en myöskään ole aivan tyytyväinen nykyiseen säteilylämmittimeen eli tästäkin tulisi piste Astralle.
Sedanissa lienee 81 kW tehoinen diesel? Jos farkkua ajatellaan, 100 kW on mielestäni tähän aika passeli teho, mutta sedan on toisaalta kyllä vähän kevyempi... Koeajollahan tuon varmasti parhaiten pääsee testaamaan käytännössä, miltä tuntuu. Kulutuslukemissa on kyllä eroa, kokonaiskulutuksessa kaksi desiä. Maantiekulutuksessa tosin eroa vain desi, mutta kaupunkiajossa peräti 7 desiä (!). Jos bensa-Jetta on kulkenut 5,5 litralla, uskon kyllä että pääset Astralla melko lähelle neljää litraa, olipa moottori kumpi noista tahansa.
Astra on meillä jo kolmas auto, jossa on Webasto.. se vain on niin ylivertainen verrattuna tehottomiin säteilylämmittimiin. Ja kaukosäädin tekee homman vielä helpommaksi. Säätimellä saisi lämmityksen myös ajastettua, mutta käytännössä tulee vain painettua säätimen käynnistysnappia vähän ennen lähtöä. Mennyt talvi oli sen verran leuto, että lämmitystä tuli käytettyä useimmiten vain varttitunti, ja auto oli jo ihan lämmin. Kovempi pakkanen saattaa vaatia puolenkin tunnin lämmityksen. Meillä auto on parinkymmenen metrin päässä katoksessa, ja signaali kantaa olohuoneesta mainiosti ilman näköyhteyttä (toki hanskalokerossakin on painike, josta lämmön saa päälle/pois, jos säädin ei ole hollilla). Akkuahan tuo hiukan kuormittaa, joten ajoa pitäisi tulla vähintään saman verran kuin lämmitysaikaakin, mutta maantiepainotteisessa ympäristössä ei varmaan ole iso ongelma. Webaston aiheuttama dieselin lisäkulutus taitaa olla täydellä teholla luokkaa 0,5 l/h, jos oikein muistan.
Astra on meillä jo kolmas auto, jossa on Webasto.. se vain on niin ylivertainen verrattuna tehottomiin säteilylämmittimiin. Ja kaukosäädin tekee homman vielä helpommaksi. Säätimellä saisi lämmityksen myös ajastettua, mutta käytännössä tulee vain painettua säätimen käynnistysnappia vähän ennen lähtöä. Mennyt talvi oli sen verran leuto, että lämmitystä tuli käytettyä useimmiten vain varttitunti, ja auto oli jo ihan lämmin. Kovempi pakkanen saattaa vaatia puolenkin tunnin lämmityksen. Meillä auto on parinkymmenen metrin päässä katoksessa, ja signaali kantaa olohuoneesta mainiosti ilman näköyhteyttä (toki hanskalokerossakin on painike, josta lämmön saa päälle/pois, jos säädin ei ole hollilla). Akkuahan tuo hiukan kuormittaa, joten ajoa pitäisi tulla vähintään saman verran kuin lämmitysaikaakin, mutta maantiepainotteisessa ympäristössä ei varmaan ole iso ongelma. Webaston aiheuttama dieselin lisäkulutus taitaa olla täydellä teholla luokkaa 0,5 l/h, jos oikein muistan.
Muutama havainto täältäkin. Perusongelmat eli etututka ja rengaspaineanturit koettu, kuten aiemmista kommenteista voi lukea. Muuten ei vikoja. Ehdottomasti ottaisin edelleenkin ST:n en sedania. Sedanin takapenkillä ei pysty keskimittaista pidempi ihminen istumaan. Pää on katossa. Tavaran kuljettamisessa tietenkin myös selkeä ero ST:n eduksi. Kulutuksessa saattaa sedan olla hivenen etevämpi. Aerodynamiikan luulisi siinä mallissa olevan vähän parempi.
Kulutus on minulla tällä hetkellä 7,0 l / 100 km. Mutta ajo on ollut kylmän kelin ajoa Kehä 3:n sisäpuolella + pari pidempää reissua. Lisäksi ajotyyli on ripeä (lue tuo vaikka niin, että vähintään GPS-tarkistetut nopeusrajoituksen mukaiset lukemat ovat aina taulussa). Tähän liittyen sekä huomioiden, että Astra on kokoluokassaan erittäin painava auto, alle 100 kW:n konetta en ottaisi. Kulutuslukema on tankkauksista mitattu. Ajettuna noin 7,5 tkm. Ajotietokone näyttää ihan mitä sattuu. Se on muutenkin optimistinen ja, kun se ei osaa huomioida Webaston kulutusta, niin... Katsotaan, miten kesä vaikuttaa kulutukseen. Nopeudet nousevat, samoin lämpötila (webastoa tulee talvella käytettyä päivittäin). Ilmastointi on minulla aina päällä "Auto"-asennossa. Edellinen Astrani vei 6,3 l / 100 km koko sinä aikana, kun se minulla oli, mutta siinä ei ollut Webastoa.
On ollut ilo huomata, että akku on kestänyt hyvin. Itsekin yleensä olen käyttänyt vain kaukosäätimen yhdellä napin painalluksella tulevaa 30 minuutin lämmitysaikaa. Yleensä olen antanut auton lämmitä sen 15 minuuttia enkä ole senkään jälkeen kytkenyt kovin usein Webastoa pois päältä, sillä akku ei enää kuormitu samalla tavalla sen jälkeen kun kone on käynnissä. Erinomainen varuste täytyy sanoa, varsinkin kun se oli vakiovarusteena tässä 1,6 CDti:ssä. Cosmo varustelutaso on myös hyvä. Oliko sitten jo liian hyvä, kun sitä sai vai muutaman kuukauden ajan.
AFL+ valot on ollut molemissa Astroissa. Erinomaiset valot, sen voi sanoa. Ainoa miinus on liian herkkä valoisuudentunnistin, joka heittelee tietyissä ajo-olosuhteissa xenoneita päälle joka sillan alla. Silloin on pakko laittaa etusumuvalot päälle, jolloin myös ajovalot palavat pakotetusti. Voisin tietysti laittaa automatiikan pois päältä valokytkimestä, mutta se asetus jää voimaan auton sammuttamisen jälkeenkin, josta syystä minä unohdan aina vaihtaa automatiikan takaisin päälle. Sen sijaan etusumuvalot eivät mene päälle, kun auto käynnistetään uudestaan.
Sen olen huomannut että koneen lämmöt nousevat erittäin hitaasti ilman Webastoa. Esim. eilen oli +11 lämmintä ja ajoin taajama-ajoa 5-6 kilometriä (parit valoissa seisomisetkin tuossa mukana). Hyvä jos 65 astetta oli moottorin lämpömittarissa.
Mukava auto ajella, sen osalta olen tyytyväinen. Siihen en, että triviaalien ongelmien kanssa on joutunut juoksemaan huollossa monta kertaa. Toivottavasti juuri asennettu softa-päivitys vihdoin korjaa tuon rengaspaineentunnistusjärjestelmän toiminnan.
Kulutus on minulla tällä hetkellä 7,0 l / 100 km. Mutta ajo on ollut kylmän kelin ajoa Kehä 3:n sisäpuolella + pari pidempää reissua. Lisäksi ajotyyli on ripeä (lue tuo vaikka niin, että vähintään GPS-tarkistetut nopeusrajoituksen mukaiset lukemat ovat aina taulussa). Tähän liittyen sekä huomioiden, että Astra on kokoluokassaan erittäin painava auto, alle 100 kW:n konetta en ottaisi. Kulutuslukema on tankkauksista mitattu. Ajettuna noin 7,5 tkm. Ajotietokone näyttää ihan mitä sattuu. Se on muutenkin optimistinen ja, kun se ei osaa huomioida Webaston kulutusta, niin... Katsotaan, miten kesä vaikuttaa kulutukseen. Nopeudet nousevat, samoin lämpötila (webastoa tulee talvella käytettyä päivittäin). Ilmastointi on minulla aina päällä "Auto"-asennossa. Edellinen Astrani vei 6,3 l / 100 km koko sinä aikana, kun se minulla oli, mutta siinä ei ollut Webastoa.
On ollut ilo huomata, että akku on kestänyt hyvin. Itsekin yleensä olen käyttänyt vain kaukosäätimen yhdellä napin painalluksella tulevaa 30 minuutin lämmitysaikaa. Yleensä olen antanut auton lämmitä sen 15 minuuttia enkä ole senkään jälkeen kytkenyt kovin usein Webastoa pois päältä, sillä akku ei enää kuormitu samalla tavalla sen jälkeen kun kone on käynnissä. Erinomainen varuste täytyy sanoa, varsinkin kun se oli vakiovarusteena tässä 1,6 CDti:ssä. Cosmo varustelutaso on myös hyvä. Oliko sitten jo liian hyvä, kun sitä sai vai muutaman kuukauden ajan.
AFL+ valot on ollut molemissa Astroissa. Erinomaiset valot, sen voi sanoa. Ainoa miinus on liian herkkä valoisuudentunnistin, joka heittelee tietyissä ajo-olosuhteissa xenoneita päälle joka sillan alla. Silloin on pakko laittaa etusumuvalot päälle, jolloin myös ajovalot palavat pakotetusti. Voisin tietysti laittaa automatiikan pois päältä valokytkimestä, mutta se asetus jää voimaan auton sammuttamisen jälkeenkin, josta syystä minä unohdan aina vaihtaa automatiikan takaisin päälle. Sen sijaan etusumuvalot eivät mene päälle, kun auto käynnistetään uudestaan.
Sen olen huomannut että koneen lämmöt nousevat erittäin hitaasti ilman Webastoa. Esim. eilen oli +11 lämmintä ja ajoin taajama-ajoa 5-6 kilometriä (parit valoissa seisomisetkin tuossa mukana). Hyvä jos 65 astetta oli moottorin lämpömittarissa.
Mukava auto ajella, sen osalta olen tyytyväinen. Siihen en, että triviaalien ongelmien kanssa on joutunut juoksemaan huollossa monta kertaa. Toivottavasti juuri asennettu softa-päivitys vihdoin korjaa tuon rengaspaineentunnistusjärjestelmän toiminnan.
(Astra Sport 5D 1.4 Turbo A 3/2011)
(Astra ST Cosmo 1.6 CDTi 10/2014)
(Astra Sport 5D 1.7 CDTi 10/2011)
(Astra ST Cosmo 1.6 CDTi 10/2014)
(Astra Sport 5D 1.7 CDTi 10/2011)
Re: Daylight Running Light
Sain vaihdettua päivä/parkki polttimot, maailman vittumaisin homma mutta sainpahan tehtyä, ei mennyt kuin 1,5h minun asennustaidoilla. LED-polttimoista valittaa palaneesta polttimosta, enpä niitä sitten jättänyt. Laiton ne tavalliset uudet 21W/5W polttimot.newbala kirjoitti:Ajattelin kokeilla LED-polttimoita päivävaloihin mutta eihän niitä saa vaihdettua, on kyllä aika ahdasta.
Suojakupin saan pois, kun laittaa ruuvimeisselin koloon ja kiertää vastapäivään, siihenpä se sitten jää. Ei mitään mahdollisuutta saada sormia sinne ahtaaseen tilaan jotta saisi vetäistyä polttimon irti. Onko kukaan saanut vaihdettua polttimoita ilman, että on purkanut edestä pois osia?
Youtubella oli video, jossa joku vaihtoi päivävalopolttimot, mutta ensin purki pois edestä ilmansuodattimen, sulakerasiankannen (voi olla, että joutuu irroittamaan koko sulakerasian). Pitäsköhän tuosta irroittaa koko valoumpiot? Itsellä ei riitä taito ja uskallus, että alkaisi irroittelemaan joitain ilmasuodattimia tai sulakerasioita.
Matkustajan puolelta irroitin ilmansuodattimen kannen ja siirsin sivuun. Hyvin sopii käsi sen jälkeen. Poltin ei vaan oikein irronut vaikka niistä nipsuista puristi ja yritti vetäistä. Sillee sain polttimon lopulta pois, että nipsuista puristin toisen käden sormilla ja toisella kädellä pitkillä kärkipihdeillä kannan juuresta kiinni ja ulos veto.
Kuljettajan puolelta irroitin pesusäiliö täyttöputken ja sulakerasian kannen. Tällä puolella on huomattavasti ahtaampaa. Lopulta sain polttimon ulos sillee, että vasemman käden sormella painoin alapuolista nipsukkaa ja yläpuolista nipsukkaa painon painoin pitkävartisella ruuvimeisselillä jota pitelin suussa, ja sitten oikealla kädellä pitkävartisilla kärkipihdeillä kannan juuresta kiinni ja ulos veto.
Aikaa vaan tuhraantui, kun ruuvimeisseli tippui ilmansuodattimen kotelon alakuiluun, onnex sain meisselin pois. Ja kuskin puolella sielläkin onnistuin tiputtamaan ruuvimeisselin etuvalon alle, onnex senkin sain pois pitkillä kärkipihdeillä. Kädet vaan jäi täyteen pikku haavoja.
Opel Astra Sports Tourer 1.4 turbo MY2013
Re: Daylight Running Light
Mulla on Polarg päivävalot kiinni, ja ne ovat hyvän valkoiset verrattuna alkuperäisiin. Tilasin ensin Englannista "feikki"polargit. Nekin toimivat ihan hyvin sen vuoden verran kun olivat paikallaan, mutta viime kesänä tilasin jenkeistä aidot. Sävy saattaa olla hieman parempi noissa aidoissa. Lisäksi olen lukenut että feikeissä saattaa olla niin löysä kiinnitys, että polttimot putoavat umpion sisään. Mulla ne oli kuitenkin suht tiukat. Eli eipä valittamista niidenkään suhteen. Ebaystä hommasin molemmat versiot, voin suositella. Kannattaa ehkä kuitenkin satsata aitoihin, kun kerran tilaa.newbala kirjoitti:
LED-polttimoista valittaa palaneesta polttimosta, enpä niitä sitten jättänyt. Laiton ne tavalliset uudet 21W/5W polttimot.
Astra Sport 1.4 Turbo 2012
Valoista on itse tullut huomattua että turhan herkästi kaukovaloapu heittää lyhyille ja turhan myöhään taas sitten takaisin pitkille.KKi kirjoitti:
Ja tunnelitunnistin ei ainkaan omassa autossa maantietunneleiden kohdalla toimi, mutta autohallit, -katokset ja vähän leveämmät sillat, niin johan vaihtaa ajovalot päälle.
Tuolle omalle autolle on kertynyt 3 huoltoreissua tässä, joista yksi oli normaali vuosihuolto, jossa korjattiin temppuileva etututka, poistamalla levy rekisterikilven takaa ja kilpi suoraan kiinni puskuriin.
2 muuta reissua johtuivat defan rikkoutuneesta kaapelista ja t-kappaleesta.
Toivottavasti tuleva ST on myös yhtä luotettava.
Grandland GS Electric 73kWh 2025
Ex. Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20, Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Ex. Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20, Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Vuotaisiko öljyjen sekaan?Vuotaa öljyjen sekaan, ei näy ulkopuolelle.
http://s1326.photobucket.com/user/freed ... sort=3&o=0
Huoltoaika maanantaille klo 12, soittelin merkkihuoltoon ja kuulemma voi vuotaa öljyjen sekaan jakopäästä tai kannentiivisteestä..[/quote]
Noniin auto saatu huollosta takaisin ja kaikki mahdolliset tiiveystestit tehty. Vika löytyi jakopään puolelta vaikka kaikki sieltä oli jo kertaalleen vaihdettu. Tiiviste oli antanut periksi ja remontti meni varaosatakuun piiriin. Myös öljyt ja suodatin vaihdettu, pitäisikö nuo öljyt nyt vaihtaa parin tuhannen kilometrin ajeluiden jälkeen vielä kerran varmuuden vuoksi?
http://www.autoevolution.com/news/spysh ... 91239.html#
Sedan ehkä esitellään maaliskuussa 2016, ehkä loppuvuonna myynnissä?
Sedan ehkä esitellään maaliskuussa 2016, ehkä loppuvuonna myynnissä?
Insignia GS 1.6 T Exexutive classic MY20
Hyvältä kuulostaa, vaikuttaa tosi lupaavalta.ascona_c kirjoitti:http://tekniikanmaailma.fi/ajettua-opel-astra-2/
Tubesta löytyy myös uusi video, jossa Opelin pääjohtaja Karl-Thomas Neumann esittelee Astra K:ta. https://www.youtube.com/watch?v=os4mjKLJxqE
Vielä ajellaan vanhalla ja ehkä sitten tämän kuun lopussa tulisi tuo uusi. Tai saattaahan se mennä vaikka kesäkuun puolelle.Nible kirjoitti:Tilauspaperit tehty Astra Sports Tourer sport 1.4T.
Mukaan tarttui lisäksi Mukavuuspaketti, aktiivipaketti, webasto, afl-valot ja kuljettajan avustinpaketti.
Vielä tuossa viime viikolla oli kyllä ajatuksissa että auton vaihto tapahtuu vasta n. vuoden päästä, mutta kun tuossa pari päivää katseli autoliikkeen rahoitustarjousta, niin pitihän se käydä hyödyntämässä.
Toimitus joskus huhtikuun lopulla.
Grandland GS Electric 73kWh 2025
Onko kukaan lastuttanu J mallin astraa. Optimoiautosi sivuston mukaan saisi 30hv lisää tehoa. Minun autossa on 1.4 bensa turbomoottori 120hv. Kerran ajoin samanlaisella 140hv tehoisella astralla, en huomannu mitään eroa. Ei varmaan tuo 30hv lisäys paljon ajossa näy? Voikohan 30hv lisäys rikkoa joitain paikkoja esim. vaihdelaatikon ?
Opel Astra Sports Tourer 1.4 turbo MY2013
Kyllähän se laatikko osaa porsia ihan vakionakin 
Mitä oon tota 120 ja 140 heppasta ajanu niin kyllä siinä hieman sitä eroa on.
Toi lastutus kiinnostais kyllä hieman itseäkin.
Mitä oon tota 120 ja 140 heppasta ajanu niin kyllä siinä hieman sitä eroa on.
Toi lastutus kiinnostais kyllä hieman itseäkin.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe