Opel Corsa 1,3s omaturbo

Esittele Opel-projektisi tai autosi
3TMotor

Viesti Kirjoittaja 3TMotor »

joo ne neljä ruuvia auki niin se jousi on siellä. se on sit vähän sellainen "vaihda jousi ja koeaja" homma.
mul on 850 bmw pumppu ja hyvin tuntuis toimivan konehuoneessa vaikka alunperin onkin auton alla...
sun tarttis sil paluulinjal tehdä jotain. helpompi tehdä välitankki kun ruveta ottaa omaa tankkia irti ja kolvailee isompaa paluulinjaa.
Moonlight-tuning
'Kapitän'
'Kapitän'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Moonlight-tuning »

Mikä ton paluulinjan koon kasvattaminen hyöty on ? Mullakin tuntuis toimivan hyvin konehuoneessa toi korkeapainepumppu.
Passe
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Passe »

laske kunnolla puristuksii joku 6-6,5 ..mulla oli asconassa sama vika ihan ku pensa loppuu kesken johtuu vaan puristús suhteesta... ohc on aika vaikea saada toimii noi pikku lohkot ...kokemusta on -(z)-
Moonlight-tuning
'Kapitän'
'Kapitän'
Viesti:

laske kunnolla puristuksii joku 6-6,5 ..mulla oli asconassa sama vika ihan ku pensa loppuu kesken johtuu vaan puristús suhteesta... ohc on aika vaikea saada toimii noi pikku lohkot ...kokemusta on
Sullahan on se B-Ascona eikö ? Virkkalassa ?
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

tarkoitin tolla sitä että ilman säädintä se ei pelaa varmasti yhtään...paluulinja pitää olla siksi juuri iso että kun pumppu työntää tuonne kamaa pirusti niin sen ylimääräisen pitää päästä poiskin,siksi sullavarmaan se neulaventtiilikin vuotaa koska paluulinja ei riitä.paluu saa olla helposti 1,5 kertaa meno noissa kaasarivehkeissä.ja se on kyllä paskapuhetta että noissa ahdetuissa pikkulohkoissa olis joku erityis ongelma verrattuna muihin koneisiin,samanlailla nekin saa pelaamaan.
Todennäköisesti väärässä.
3TMotor

Viesti Kirjoittaja 3TMotor »

6-6,5 kuullostaa aika pieneltä puristussuhteelta... saahan sillä ahdot ylös mutta viive kasvaa ja alaväännöt katoaa. itse päädyin tuohon 7,5 puristusten kanssa.

enhän minä näistä mitään tiedä mutta isot pojat kertos :roll:
caravan-coupe
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja caravan-coupe »

Ei niitä puristuksia tarvitse ihan älyttömästi laskea.
Esim. audi rs2 9:1 puristukset ja paineita 1.4bar (vakio)
Moonlight-tuning
'Kapitän'
'Kapitän'
Viesti:

omega16T kirjoitti:tarkoitin tolla sitä että ilman säädintä se ei pelaa varmasti yhtään...paluulinja pitää olla siksi juuri iso että kun pumppu työntää tuonne kamaa pirusti niin sen ylimääräisen pitää päästä poiskin,siksi sullavarmaan se neulaventtiilikin vuotaa koska paluulinja ei riitä.paluu saa olla helposti 1,5 kertaa meno noissa kaasarivehkeissä.ja se on kyllä paskapuhetta että noissa ahdetuissa pikkulohkoissa olis joku erityis ongelma verrattuna muihin koneisiin,samanlailla nekin saa pelaamaan.
Eli, neulaventtiili ei vuoda jos painetta ei säädä liian kovaksi, mutta voi olla liian pieni. Mulla ei ole vielä painemittaria kiinni tossa mutta viikonloppuna pitäis laitaa, kun ei ole 100% varmuutta että onko toi säädin nyt kaasarin vai ruiskun. Ja tarkotus oli tiputtaa paineet niin alas kun saa (0,3) ja koittaa saada toi kone toimimaan ilman ahtoa, koska kaasarista läpimenevä tavaran määrä on sama ahdolla ja ilman. Näkisi että riittääkö toi neulaventtiili ja saisi bensanpinnan paikalleen.
3TMotor kirjoitti:6-6,5 kuullostaa aika pieneltä puristussuhteelta... saahan sillä ahdot ylös mutta viive kasvaa ja alaväännöt katoaa. itse päädyin tuohon 7,5 puristusten kanssa.

enhän minä näistä mitään tiedä mutta isot pojat kertos :roll:
Joo en ala tota konetta kokonaan uusiksi rakentaa, puristukset on mitä on, männistä on vähän sorvattu pois (myyjän mukaan). Ja rahaa siihen ei ole tarkotus upottaa mitään älyttömiä. Uusi kaasarin kansipala on löydetty ja pitäisi hakee kunhan töistä ehdin, kuvia otin kanssa eilen mutta niitten saaminen nettiin kestää.

Cooleri on sisun kuormurista, turbo on joku ihi ja silleen :roll:
Moonlight-tuning
'Kapitän'
'Kapitän'
Viesti:

Ja siitähän ton näkee paluulinjan riittävyyden kun saa bensanpainemittarin ja jos se alkaa pumppua käyttäessä ilman että auto käy nostamaan bensanpainetta ?
kumimuumi
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

caravan-coupe kirjoitti:Ei niitä puristuksia tarvitse ihan älyttömästi laskea.
Niissä taitaa kumminkin olla hivenen tarkemmin hierottua tekniikkaa kuin jossain ooppelin vaparikoneissa. Mutta järki käteen tuossakin kohtaa. Tai sitten siirtyy ajamaan traktor pullingia jos riittää että vehkeet toimii pelkästään kaasu pohjassa :wink:
ruma ascona | mätä volvo | luotettava susuki
00:43 < ShaquaR_> CIH nostaa aina kankea
19:42 <@Keme> nähdä CIH ja kuolla
Moonlight-tuning
'Kapitän'
'Kapitän'
Viesti:

kumimuumi kirjoitti:
Niissä taitaa kumminkin olla hivenen tarkemmin hierottua tekniikkaa kuin jossain ooppelin vaparikoneissa. Mutta järki käteen tuossakin kohtaa. Tai sitten siirtyy ajamaan traktor pullingia jos riittää että vehkeet toimii pelkästään kaasu pohjassa :wink:
Niin no kyllä mulle riittää että toimii edes jotenkin. Ajettava pitää olla mutta tarkotan että ei haittaa jos pitää muistaa ettei kaasua voi lämästä pohjaan matalilta kierroksilta kun tukehtuu tai jotain tollasta, eli ei aleta älyttömiä työtunteja tai rahamääriä laittamaan tohon. Ja onhan mulla saabissakin kovat puristukset.
caravan-coupe
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja caravan-coupe »

kumimuumi kirjoitti:
Niissä taitaa kumminkin olla hivenen tarkemmin hierottua tekniikkaa kuin jossain ooppelin vaparikoneissa.
No toi on kyllä aivan totta. Saatta olla hiukan hienommat bensa- ja sytty-kartat kun corsassa yhdellä lortolla. Tosin saa toki kaasaripelinkin toimimaan tosi hienosti turbokäytössä kun vaan jaksaa hieroa. nim.koemusta on. :D

Edit: Minä vuonna -99
Kuva
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

eiköhän se tuo palotilan muoto ole se mikä ratkaisee,ei se palotila sitä tiedä minkä läpi se bensa on sinne jaettu :D mutta kuten yllä oleva sanoi niin kyllä se palkitsee kun jaksaa hieroa noitten kaasareitten kanssa...tulee voittaja fiilis kun saa säädöt kuntoon.
Todennäköisesti väärässä.
Passe
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Passe »

on b: ascona virkkalassa 2kpl ja ohc turbo osii on ittellä on samalainen mutta 1.3 kampura ja männät on 1.6 ohceen ja tomii.. -(z)-
Vastaa Viestiin