ohc - vaihteisto takaveto
Getrag 262 CR
1. 3,717
2. 2,403
3. 1,766
4. 1,263
5. 1,000
siinä olis yks parhaimista getragista 265S mallin kanssa tuohon 265S en just löytänyt välityksiä mut sekin on suoralla vitosella
molemmissa askeissa on irtokopat eiku teettämään tai itte tekemään niinhin kopan
1. 3,717
2. 2,403
3. 1,766
4. 1,263
5. 1,000
siinä olis yks parhaimista getragista 265S mallin kanssa tuohon 265S en just löytänyt välityksiä mut sekin on suoralla vitosella
molemmissa askeissa on irtokopat eiku teettämään tai itte tekemään niinhin kopan
still nun, Engländer Kriegsschiff es ist oben
tuota omegan vauhtipyörää ei edes voi käyttää sellaisenaan ohc:n getrakin kanssa jos meinaa että vaihteet saa pelaamaan koska se on liian paksu ja asetelma ottaa kiinni kytkin akselin siihen pääli putkeen...huomaa kyllä kun laittaa auton käyntiin.mulla on tuo välilaippa vain 10mm paksu(kovempaa materiaalia)joten kyllä tuo booritus riittää ihan mainiosti etuveto vauhtipyörällä välilaipankin kanssa,mitä nyt sitä olen sovitellut ja pyöritellyt tuossa talven aikana.ajossahan tuon sitten näkee että pitääkö kutinsa mutta uskon ettei ongelmia tule.en oikein tiedä noista pikkulohkon vauhtipyöristä/kytkimistä mitään mutta tulis kyllä mieleen että sulla ei ole siellä sopivat osat jos tuo booritus ei riitä.eihän noiden vauhtipyörien paksuus ero isolohkoissa ole kuin 20mm jos en väärin muista.C caddy kirjoitti:Mulla itelläni "pikkulohko" 1,6 OHC c kadetissa, ohc getragilla ja etuveto vauhtipyörällä. Siinä ainakin just ja just riittää laatikossa kytkinakselin boorin pituus kytkin levylle, kun vauhtipyörä niin "matala". Sama juttu varmasti isolohkoissakin jos etuvetovauhtipyörää käyttää. Se omegan vauhtipyörähän painaa varmaan 100kg,omega16T kirjoitti:no mantassa on mutta 1,8 omegasta en tiedä millä laatikolla ne on.mulla on tällä hetkellä irrallaan yks tekemäni(ei ylimääräisiä vaikka noista pari kopiot tehtykin)välilaippa millä voi naittaa etuveto isolohkon ja cihhin getrakin toisiinsa,siitä voisit kopioida reikien ja kierteiden paikat,jos ei haittaa että kone tulee pystyyn eikä kallistettuna niinkuin alunperin.mihinkäs autoon meinasit?...niin semmosta en heti laittaisi. Meinasin vaan, että jos CIH getragin laittaa välilaipalla ohc:n perään, niin joutuu varmasti käyttämään omegan vauhtipyörää, joka on paksumpi ja tulee taaemmas, jotta se kytkinlevy ylettyisi niille k.akselin booreille. Ootko mitannu sitä sopiiko?
...Niin ja mulla kone ainakin ihan pystyssä ja laatikko myös. Ei vaadi kallistusta ainakaan tolla laatikolla, vaikka alkup. aavistuksen vinossa olisikin... tiedä sitten miksi?
Todennäköisesti väärässä.
Niin no eihän se laatikko ole tarkotettu noihin pikkulohko koneisiin, eli ei voi olla "oikeita" osia siellä. Mutta koneena 16SE ja omalla etuveto vauhtipyörällä, missä etuveto asetelma + CIH 203mm levy jotta boorijako sopisi. Koko asetelmapaketti on yksinkertaisesti niin "matala" että ei meinannut riittää se k.akselin booritus. Isolohkoisissa näköjään sitten erilailla. Mulla ois pari tommosta 1,8 mantan vauhtipyörää tallella jos on tarvis?omega16T kirjoitti:tuota omegan vauhtipyörää ei edes voi käyttää sellaisenaan ohc:n getrakin kanssa jos meinaa että vaihteet saa pelaamaan koska se on liian paksu ja asetelma ottaa kiinni kytkin akselin siihen pääli putkeen...huomaa kyllä kun laittaa auton käyntiin.mulla on tuo välilaippa vain 10mm paksu(kovempaa materiaalia)joten kyllä tuo booritus riittää ihan mainiosti etuveto vauhtipyörällä välilaipankin kanssa,mitä nyt sitä olen sovitellut ja pyöritellyt tuossa talven aikana.ajossahan tuon sitten näkee että pitääkö kutinsa mutta uskon ettei ongelmia tule.en oikein tiedä noista pikkulohkon vauhtipyöristä/kytkimistä mitään mutta tulis kyllä mieleen että sulla ei ole siellä sopivat osat jos tuo booritus ei riitä.eihän noiden vauhtipyörien paksuus ero isolohkoissa ole kuin 20mm jos en väärin muista.C caddy kirjoitti:Mulla itelläni "pikkulohko" 1,6 OHC c kadetissa, ohc getragilla ja etuveto vauhtipyörällä. Siinä ainakin just ja just riittää laatikossa kytkinakselin boorin pituus kytkin levylle, kun vauhtipyörä niin "matala". Sama juttu varmasti isolohkoissakin jos etuvetovauhtipyörää käyttää. Se omegan vauhtipyörähän painaa varmaan 100kg,omega16T kirjoitti:no mantassa on mutta 1,8 omegasta en tiedä millä laatikolla ne on.mulla on tällä hetkellä irrallaan yks tekemäni(ei ylimääräisiä vaikka noista pari kopiot tehtykin)välilaippa millä voi naittaa etuveto isolohkon ja cihhin getrakin toisiinsa,siitä voisit kopioida reikien ja kierteiden paikat,jos ei haittaa että kone tulee pystyyn eikä kallistettuna niinkuin alunperin.mihinkäs autoon meinasit?...niin semmosta en heti laittaisi. Meinasin vaan, että jos CIH getragin laittaa välilaipalla ohc:n perään, niin joutuu varmasti käyttämään omegan vauhtipyörää, joka on paksumpi ja tulee taaemmas, jotta se kytkinlevy ylettyisi niille k.akselin booreille. Ootko mitannu sitä sopiiko?
...Niin ja mulla kone ainakin ihan pystyssä ja laatikko myös. Ei vaadi kallistusta ainakaan tolla laatikolla, vaikka alkup. aavistuksen vinossa olisikin... tiedä sitten miksi?
ylettääkö vielä kytkinakseli kampuran päässä olevalle tukilaakerille vai miten olet ratkaissut?C caddy kirjoitti:Mulla itelläni "pikkulohko" 1,6 OHC c kadetissa, ohc getragilla ja etuveto vauhtipyörällä. Siinä ainakin just ja just riittää laatikossa kytkinakselin boorin pituus kytkin levylle, kun vauhtipyörä niin "matala". Sama juttu varmasti isolohkoissakin jos etuvetovauhtipyörää käyttää. Se omegan vauhtipyörähän painaa varmaan 100kg,omega16T kirjoitti:no mantassa on mutta 1,8 omegasta en tiedä millä laatikolla ne on.mulla on tällä hetkellä irrallaan yks tekemäni(ei ylimääräisiä vaikka noista pari kopiot tehtykin)välilaippa millä voi naittaa etuveto isolohkon ja cihhin getrakin toisiinsa,siitä voisit kopioida reikien ja kierteiden paikat,jos ei haittaa että kone tulee pystyyn eikä kallistettuna niinkuin alunperin.mihinkäs autoon meinasit?...niin semmosta en heti laittaisi. Meinasin vaan, että jos CIH getragin laittaa välilaipalla ohc:n perään, niin joutuu varmasti käyttämään omegan vauhtipyörää, joka on paksumpi ja tulee taaemmas, jotta se kytkinlevy ylettyisi niille k.akselin booreille. Ootko mitannu sitä sopiiko?
Bemarista löytyy myös noita getraggeja vielä hiukan paremmilla välityksillä. 3-4 väli 24%Realsanta kirjoitti:Getrag 262 CR
1. 3,717
2. 2,403
3. 1,766
4. 1,263
5. 1,000
1: 3.764
2: 2.325
3: 1.612
4: 1.229
5: 1.000
Suht harvinainen kylläkin. No mutta se siitä.
Moottori ja vaihteistoa on suunniteltu endurance-autoon.
Säännöt määräävät että moottori ja vaihdelaatikko pitää olla parit. Mitkään välilaipat tai kytkinkopan vaihdot ei tule kysymykseen. Vaikkakin sillä saataisiin "sama" laatikko kiinni kuin siinä alunperinkin on ollut.
Juu ylettää vähän liiankin hyvin. Joutui lyhentämään n.8mm että ei pohjannut kampuran päähän. Eli se vauhtipyörä/kytkinpaketti on todella matala. Itseasiassa siitä mantan k.levystäkin joutui lamellilaikalla madaltamaan muutaman millin siitä booriosan kohdalta kampuran puolelta, ettei pohjaa siihen, kun levy vähän kuluu. Oli aika tarkka sovitus, mutta on ajettu jo kohta vuoden ja hyvin toimii. Oon vaan kattellu siihen 16SE koneeseen saako SACHS sport asetelmaa, kun tuo vakio on aika löysän oloinen eikä tunnu kestävän enää yhtään enempää tehoa. Nyt 120hp 161Nm.reiskaar kirjoitti:ylettääkö vielä kytkinakseli kampuran päässä olevalle tukilaakerille vai miten olet ratkaissut?C caddy kirjoitti:Mulla itelläni "pikkulohko" 1,6 OHC c kadetissa, ohc getragilla ja etuveto vauhtipyörällä. Siinä ainakin just ja just riittää laatikossa kytkinakselin boorin pituus kytkin levylle, kun vauhtipyörä niin "matala". Sama juttu varmasti isolohkoissakin jos etuvetovauhtipyörää käyttää. Se omegan vauhtipyörähän painaa varmaan 100kg,omega16T kirjoitti:no mantassa on mutta 1,8 omegasta en tiedä millä laatikolla ne on.mulla on tällä hetkellä irrallaan yks tekemäni(ei ylimääräisiä vaikka noista pari kopiot tehtykin)välilaippa millä voi naittaa etuveto isolohkon ja cihhin getrakin toisiinsa,siitä voisit kopioida reikien ja kierteiden paikat,jos ei haittaa että kone tulee pystyyn eikä kallistettuna niinkuin alunperin.mihinkäs autoon meinasit?...niin semmosta en heti laittaisi. Meinasin vaan, että jos CIH getragin laittaa välilaipalla ohc:n perään, niin joutuu varmasti käyttämään omegan vauhtipyörää, joka on paksumpi ja tulee taaemmas, jotta se kytkinlevy ylettyisi niille k.akselin booreille. Ootko mitannu sitä sopiiko?