C asconan pakoputkea
Kuulo on edelleen tallella!!!
Itsellä on simons ollut jo 3 vuotta paikoillaan ja ei ainakaan vielä ole lahonnut mistään.
kokemukuksista voi kertoa, että simons on paljon hiljaisempi kuin MARTELIUS.
Ja mitä niihin äänivertailuihin tulee, niin jos alkuperäiseen verrataan on matalampi, mutta ei isompi ääni!!!!!!!!!!
Itsellä on simons ollut jo 3 vuotta paikoillaan ja ei ainakaan vielä ole lahonnut mistään.
kokemukuksista voi kertoa, että simons on paljon hiljaisempi kuin MARTELIUS.
Ja mitä niihin äänivertailuihin tulee, niin jos alkuperäiseen verrataan on matalampi, mutta ei isompi ääni!!!!!!!!!!
Itsellä oli asconassa (C) marteliuksen peltisarja ja 2.5" putkisto (tekivät silloin mittatilauksena) käytössä 93-99 ja peltisarja on vieläkin käyttökelpoinen sekä putket ehjät, mutta taka- ja keskiäänenvaimentimet oli onttoja kun ne halkaistiin...
Kaveri roikkui joskus takana ja sanoi väistelleensä kipinöiviä "tukkoja" jota perästä lenteli... villat ilmeisesti poistuivat äänenvaimentimista
Äänet oli sen verran kovat, ettei emäntä pahemmin tykännyt asconasta...
-m-
<font size=-1>[ This Message was edited by: marcopel on 2003-02-01 20:25 ]</font>
Kaveri roikkui joskus takana ja sanoi väistelleensä kipinöiviä "tukkoja" jota perästä lenteli... villat ilmeisesti poistuivat äänenvaimentimista
Äänet oli sen verran kovat, ettei emäntä pahemmin tykännyt asconasta...
-m-
<font size=-1>[ This Message was edited by: marcopel on 2003-02-01 20:25 ]</font>
- Speitan
- 'Diplomat'

- Viesti:
Itelläni on ollu tuossa Ascossa jo pian parin vuoden verran Simonsin 2" hormi ja hyvin on pöhissy. Äänet ei todellakaan ainakaan minulla ole mitkään hiljaiset huminat. Aluksi oli mutta vuoden ajelujen jälkeen alko vähä enemmän ääntä lähtee. Satsi on siis Simonsin valmis sarja ja voin sanoa että ei helpommaksi voisi enää putken asentaminen tästä mennä. Melkein suoraahan tuo putki sieltä edestä tulee. Yks mutka ja seki on taka-akselin ylityskohdassa. Äänistä vielä sen verran että äänet vaihtui huomattavasti makeammiksi kun vaihdoin vakio kromipään(oliko ny 2.5") isommaksi, 4" rööriksi. GYLLÄ ONG GUULE MAGEET SOUNDIT!!
Opel Ascona C
Simons 2" putkisto 80mm pyöreällä kiillotetulla päällä
h 232e
Martelius 2" putkisto
h 242e
Martelius 4-2-1 peltipakosarja
h 303e
ocf-jäsenelle edullisemmin
gsm +358-400-790019
gsm +358-41-5132882
<font size=-1>[ This Message was edited by: ProStreet on 2003-02-03 08:32 ]</font>
Simons 2" putkisto 80mm pyöreällä kiillotetulla päällä
h 232e
Martelius 2" putkisto
h 242e
Martelius 4-2-1 peltipakosarja
h 303e
ocf-jäsenelle edullisemmin
gsm +358-400-790019
gsm +358-41-5132882
<font size=-1>[ This Message was edited by: ProStreet on 2003-02-03 08:32 ]</font>
-
havericky
- 'Diplomat'

- Viesti:
Mitäs mieltä ootte kannattaako tommonen putkisto väsätä heftaamalla itse vai ostaa suoraan valmis paketti?
Minkäköhänlaiset pörinät omasta tekeleestä tulis jos käyttäis alkuperäistä kokoa vastaavia pönttöä ja ihan 2" halppis rööriä. Pöntöt martelius/simons.
Asconan orkkis putkistohan aikasta mutkainen joten töitä varmasti riittää...ja kuitenkin se vuotaa ja kolisee ja supsuttaa ja paukkuu
Minkäköhänlaiset pörinät omasta tekeleestä tulis jos käyttäis alkuperäistä kokoa vastaavia pönttöä ja ihan 2" halppis rööriä. Pöntöt martelius/simons.
Asconan orkkis putkistohan aikasta mutkainen joten töitä varmasti riittää...ja kuitenkin se vuotaa ja kolisee ja supsuttaa ja paukkuu
- opelmeister
- 'Senator'

En tiedä millainen C-Ascon alusta on fyysisesti, mutta ainakin E-Rekussa vaati silloin kun siihen putken tein, niin jonniin verran kärsivällisyyttä. Mutta siinähän on helpompi alusta kun ei ole noita mutkia niin kamalasti. Mutta kyllä ite pystyy hyvän tekemään. Äänet pysyy siedettävinä, kun pitää putken halkaisijan sopivana ja koko matkalta saman kokoisena, niin ei tule turhia paineen vaihteluita jotka lisäävät ääniä. Lisäksi kannattaa käyttää auton omia riipukkeita ja mahdollisesti lisätä keskelle yksi kannake lisää (=ei pakollinen kaikissa autoissa).
"Ei se tehon tuotto, vaan sen kesto.." -X10XE-
osta valmis. se on aika ikävä tehdä ite, onnistuu toki jos kärsivällisyyttä riittääOn 2003-02-03 10:54, havericky wrote:
Mitäs mieltä ootte kannattaako tommonen putkisto väsätä heftaamalla itse vai ostaa suoraan valmis paketti?
-
havericky
- 'Diplomat'

- Viesti:
Ahas. Ei siis ottanut tankkiin kiinni eikä muuallekkaan? Jouduitko monta kertaa ottamaan putken alas ennenkuin meni sopivasti paikoilleen?On 2003-02-06 12:39, temule wrote:
...ainakin toi marteliuksen putkisto joka itellä oli istu hyvin oli helppo asentaa eikä kolissut mihinkään. mulla oli siis koko putkisto peltisarja mukaan lukien.
Minkäslaiset äänet tosta lähtee tyhjäkäynnillä/normaaliajossa/poljettaessa?
<font size=-1>[ This Message was edited by: havericky on 2003-02-06 12:47 ]</font>
Ei tuota Marteliusta minunkaan alas tarvinnut ottaa, mutta minä kävin siellä alhaalla vääntelemässä noita karveja muutamaankin otteesseen. Ja taitaa siellä alla vieläkin olla yksi jousi vetämässä sitä irti siitä varapyöränkopasta...On 2003-02-06 12:46, havericky wrote:
Ahas. Ei siis ottanut tankkiin kiinni eikä muuallekkaan? Jouduitko monta kertaa ottamaan putken alas ennenkuin meni sopivasti paikoilleen?
Minkäslaiset äänet tosta lähtee tyhjäkäynnillä/normaaliajossa/poljettaessa?
- Speitan
- 'Diplomat'

- Viesti:
En tiedä Marteliuksesta mutta Simpan satsi ei ainakaan mulla kolise mihinkään. Tai noh, kolisi se, mutta se johtui siitä että auton entinen omistaja olis vaihtanut siihen tankin eikä olli leikannu pois sitä pientä palaa mikä on just siinä missä putki menee akselin yli. Nyt ei kolise enää ku on pala otettu pois.
Äänet olivat minulla aluksi hiljaiset huminat tyhjäkäynnillä ja polkiessa. Ei meinannu ees kuulla onko auto käynnissä vai ei. Suurin piirtein vuoden päästä oli äänet muuttunu sellaisiksi kuin minä tykkään. tyhjäkäynnillä humina ja polkiessa kunnon rallisoundit. Yllättävän paljon ääniin vaikutti pelkkä 4":n putken pään lisääminen vakion 2.5":n sijaan. Sen vaan sanon että kyllä omassani on ainakin hienot äänet ja monet on kateellisia.
Äänet olivat minulla aluksi hiljaiset huminat tyhjäkäynnillä ja polkiessa. Ei meinannu ees kuulla onko auto käynnissä vai ei. Suurin piirtein vuoden päästä oli äänet muuttunu sellaisiksi kuin minä tykkään. tyhjäkäynnillä humina ja polkiessa kunnon rallisoundit. Yllättävän paljon ääniin vaikutti pelkkä 4":n putken pään lisääminen vakion 2.5":n sijaan. Sen vaan sanon että kyllä omassani on ainakin hienot äänet ja monet on kateellisia.