Jäähdytysjärjestelmän paikkausaine?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Presterin
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Presterin »

Mulla ei ollu kyllä 17 vuodessa mitenkään hitsaantunu tai muutenkaan noi pakosarjan pultit, hienosti aukes kun tiivisteen vaihdoin.
Suurin osa opel kuskeista on hieman vajaita.
©Skeidett
SorsaB
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja SorsaB »

Tuli itse tässä kokeiltua tuota kun vuoti jäähdytin pikkusen niin semmonen paikkausaine mikä on jauheena niin ainakin minulla toimi todella hyvin.
ruttu
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja ruttu »

Forten aineen olen nähny livenä miten toimii. laitettiin 1L muovipulloon johon pisteltiin olikohan 1mm tai 2mm reikiä ja ainetta hieman sekaan. meni muutama sekuntti ja mäski oli niissä rei'issä, pulloa kesti puristaa täysiä eikä paikat pettäny. se on nestemäinen/elastinen paikka joka lähtee pois jos laskee nesteet ulos, eli siihen pulloon ei jääny mitää jälkiä siitä aineesta eikä pulloa huuhdeltu sen koomin. pitäisi olla ihan erilailla toimiva aine mitä muut. Ja muistetaan että nämä paikka-aineet on yleensä tarkoitettu väliaikaisiksi niinkuin renkaan paikkausvaahto. -(z)-
Kuva
terokimmo
in memoriam
in memoriam

Viesti Kirjoittaja terokimmo »

Motocoyote kirjoitti:Ite korjasin ompun haljenneen syylärin semmosella "ketunpaskalla", lohko/syyläritiivistysainetta, semmonen töhnäpalko joka pyöritellään sormissa niin kauan että se muuttaa värinsä ja se vaan sitte levitetään halkeaman päälle n. 1½cm leveämmälle ku halkeama.

Millään muulla se ei pysyny, mutta tolla alko pitämään...
mulla semmosta tankomassaa kanssa.missä toinen aine sisällä ja toinen päällä.nekun sormilla pehmittää ja sekottaa ni tulee metallimaista ja kovaa.Partsmasterin mega metal tekele,megastickMM7213.kestää öljyä ja rasvoja sun muita.
sisäpuolisia aineita en paa kyllä mihkään enään.metallisyylärin oon korjannu puristamalla vuotavat päät lyttyyn ja rullalle.siis rivasta.
KuvaKuva
Kadett köntys ja "Tyttö" .
terokimmo=kaikkien kirjotusvirheidenäiti.Sori kirjoituksen laatu...
SorsaB
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja SorsaB »

SorsaB kirjoitti:Tuli itse tässä kokeiltua tuota kun vuoti jäähdytin pikkusen niin semmonen paikkausaine mikä on jauheena niin ainakin minulla toimi todella hyvin.
Tätä taisi olla mitä käytin http://www.thurmo.fi/indexfi.html
anza69
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja anza69 »

http://www.turtlewax.fi/bars/barstuotteet.html

Itse laitoin omaan Turbo Calibraan tuollaista BAR'S jäähdytys järjestelmän paikkaus ainetta. Ennen kyseisen aineen laittoa oli syylari tukossa jo ennestää, joten purkasin syylarin päädyt irti niin 3 ylimmäistä rivaa olivat auki ja syylarin pohjalla semmoista mäskiä. Putsasin sen ja laitoin päädyt takaisin kiinni. Totta kai se jäi vähän tiputtamaan päädyistä. Laitoin sitten kyseistä ainetta masiinaan ja siihen loppui tiputus. Annoin aineiden olla muutaman päivän koneessa ja vaihdoin nesteet uusiin. Pysynyt yli puoli vuotta siellä eikä ole vissiinkään mitään ylimäärästä tukkinut. Kerran annoin yhdessä autossa vain olla samat nesteet johon sekoitin aineen niin siinä tuli paisunta säiliöön semmoista tahmaista mömmöä, joka ei tuoksunutkovin hyvälle. On tullut jo muutamaan autoon laitettua tuota tavaraa, eikä ole ollut mitään ongelmaa. Hyvin on toiminut, eikä ole vettä tiputellut sen jälkeen.
Turbo Colibri 4x4
Gsi Kadett 2.0 16v
Mitsubishi Legnum VR-4 2.5L V6 TWINTURBO 4WD
Mitsubishi lancer 1.6 GLXi
Vastaa Viestiin