tuossa ihan aikuisten oikeasti mitattua käppyrää "väärän" merkkisestä tiiselistä.
En sitten loppupeleissä tiedä noista voimaa.com / digituning - softista -> mutta Harisen kommentti ko. lastuista ei ole lasten kuultavaa
ketäpä sitä ei omiaan kehuis...!
mut hyvinhä tota löylyy käppyrän mukaan tuli. ittellä voimaa.comin optimointi ja persdyno, kyl sielläki jotai tuli mut mitää faktaahan siit ei oo et kuinka paljo. mut varmaa se luvattu 128 hp. ja 280Nm. ei hirveen kaukana oo! tai sit siel ei oolu tehtaan polleista enää ketää tallissa
ja autohan oli astra g -00 y20tdh
tuossa ihan aikuisten oikeasti mitattua käppyrää "väärän" merkkisestä tiiselistä.
En sitten loppupeleissä tiedä noista voimaa.com / digituning - softista -> mutta Harisen kommentti ko. lastuista ei ole lasten kuultavaa
ketäpä sitä ei omiaan kehuis...!
mut hyvinhä tota löylyy käppyrän mukaan tuli. ittellä voimaa.comin optimointi ja persdyno, kyl sielläki jotai tuli mut mitää faktaahan siit ei oo et kuinka paljo. mut varmaa se luvattu 128 hp. ja 280Nm. ei hirveen kaukana oo! tai sit siel ei oolu tehtaan polleista enää ketää tallissa
näin toki, mainosmiehen taitojakin pitää tuolla alalla jonkinverran olla
*mutta itsellä sen verran skeptisyyttä veressä, että mieluusti näen penkitystietoakin ennen / jälkeen softamuutoksen*
Toki sen tuntee kyllä, onko auto muuttunut vai ei.
Ja omallakin kohdalla se kaikkein suurin ero entiseen tuli nimenomaan ohituskiihtyvyydessä, täysi mälli päällä kun lähtee esmes rekasta ohi.
"Oli pimeä, pyysit savuketta - sanoit kai olevasi valokuvamalli. En muista nimeä, en muista osoitetta - sä olit minulle aivan liian kallis" - Gösta
Hei! Minä tilasin www.saunalahti.fi/vnur sivuilta lastun opeliini. Autoni on 2000vm x20DTH mallia eli se 100 hv ja jotain 230nm pintaan väännöt kai?? Nyt asiaan.. Lastun toimittaja sanoi että tehoja tehdas ilmoittaa +32hv-54Nm ja ovat pitäneet kuulemma aika hyvin kutinsakin. No minulle tuli lastu sieltä mutta en minä ainakaan löytänyt sille sopivaa paikkaa minne sen asentaa, oliko kait väärä lastu tms... Onko se ecu nimeltään minne se lastu asennetaan ja sijaitseeko se keulasta katsottuna vasemmassa yläkulmassa hanttarin puolella? sellaisen mustan kumi systeemin alla kun ensin otetaan 4 mutteria irti ja sit sieltä alta tulee esiin 2 liitintä niin ne otettaan pois ja sieltä alta sit tulee esiin se ns. boxi/ecu ja se lähtee irti 2:lla mutterilla koko(10mm hylsyllä). Ja tämän boxin saa sit kätösiin ja se aukeaa 4:llä torxin ruuvilla kun ottaa ensin pois sen muovin siitä päältä. Jos tämä on oikea boxi/ecu minkä olen ottanut käsiini niin osaako joku nyt kertoa et missä se auton alkuperäinen lastu sielä sijaitsee,onko se heti niiden torx ruuvien kannen alla vai toisella puolen sitä piirilevyä kun sen irroittaa siitä itse rungosta pois ja kääntää toisinpäin niin sieläkin on lisää kaikenlaisia komponetteja. Tämä lastu mikä minulle lähetettiin niin oli n.1,5mx3,0cm ja nuissa 3,0cm sivuissa oli molemmin puolin 22 kpl ns. juotos jalkaa mistä ne pitäis kolvata kiini. Näissä lyhyemmissä sivuissa ei ollut yhtään juotos jalkaa niin päättelin että lastu tulee kiini ainoastaan näistä 3,0cm sivuista. No eipä tuon näköistä alkuperäsitä lastua löytynyt tuon vehkeen sisältä ainakaan niin epäilen että lastu on väärän lainen ja mies lupas että toimittaa oikean lastun jos on väärän toimittanut. Ku tietäis edes että minne se lastu pitää sit vaihtaa kun saan sen oikean käsiini??? Minkälainen/kokoinen se alkuperäinen lastu oikein on? Ja tuleekohan se lastu sit täsin alkuperäisen tilalle? tuossa boxissa oli nro sarja 0 281 001 874 tuolla numerolla tilasin sen mutta eipä näkyny käyvän. 170e oli hinta tuolla
GeeTee kirjoitti:Upsoluten lastu tuli tänään omegaan ja kieltämättä tuntuu liikkuvan kohtuullisesti
paljonkos omegaan tuli lisää potkua onko tietoa? Millä koneella sun auto on? Mä nimittäin lähetin tänään oman 2.0DTI vectran ecun lastutettavaksi ja tehon lisäys pitäisi olla jossain 27hp-70Nm.upsoluten lastu sinne tulee myös hintaan 399e.Mitä luulet tuleeko huomattava ero jo pers tuntumalla vecculiinki?
GeeTee kirjoitti:Upsoluten lastu tuli tänään omegaan ja kieltämättä tuntuu liikkuvan kohtuullisesti
paljonkos omegaan tuli lisää potkua onko tietoa? Millä koneella sun auto on? Mä nimittäin lähetin tänään oman 2.0DTI vectran ecun lastutettavaksi ja tehon lisäys pitäisi olla jossain 27hp-70Nm.upsoluten lastu sinne tulee myös hintaan 399e.Mitä luulet tuleeko huomattava ero jo pers tuntumalla vecculiinki?
Omppu on 2.5 td koneella.Tehoa lupailevat 130->173hp ja vääntöä 250->320nm.Toki autot on yksilöitä mutta 75-115 kiihdytys 4 vaihteella oli ennen lastutusta 11.4-11.8 ja lastutuksen jälkeen 7.4 tosin pitää vielä testailla lisää kunhan kerkiää.
Ja kyllä tuon muutoksen huomaa ihan persdynollakin.
astramaani kirjoitti:kuinkas tuolla wd-racingilla homma käytännös menee?pitääkö auton olla yön yli,saako muutamas tunnis asennettua.
morjesta!Minä lähetin oman ecun/boxin irrallaan sinne.Saan sen tiistaina ehkä takas,on näes pitkä matka lähteä jyväskylään asti ajamaan sallasta niin kysyin voiko sen pelkän boxin lähettää sinne niin tuli vastaus että se riittää koska sinne hän se ohjelmointi tehdään tai vaihdetaan se lastu.
astramaani kirjoitti:kuinkas tuolla wd-racingilla homma käytännös menee?pitääkö auton olla yön yli,saako muutamas tunnis asennettua.
morjesta!Minä lähetin oman ecun/boxin irrallaan sinne.Saan sen tiistaina ehkä takas,on näes pitkä matka lähteä jyväskylään asti ajamaan sallasta niin kysyin voiko sen pelkän boxin lähettää sinne niin tuli vastaus että se riittää koska sinne hän se ohjelmointi tehdään tai vaihdetaan se lastu.
Itellä ei kokemuksia kiisselien lastuista,mutta jotenkin tulis mieleen että jos moiseen ikinä viitsisin sijoittaa muutamaa sataa euroa niin ottaisin mieluusti ns."piggyback" version eli palikan joka kytketään liittimellä orgis-ECUn rinnalle.Ei tarvitsis kolvailla ja jos lastusta aiheutuisi ongelmia niin ei muuta kun viritelmä irti liitoksesta. Onkohan moisia dieseleihin tarjolla ja onko kellään semmoista lastuviritelmää jossa olisi EGR kytketty kokonaan pois eli voit heittää EGR:n roskiin ja ECU ei sytytä vikavaloa ajossa?
Tuommoisiin "piggyback"lastuihin samoin kuin lastuihin joista on poistettu EGR toiminta/virheinfo olen törmännyt amerikanlehtiä lueskellessa, bensa-V8 kapineisiin moisia on tyrkyllä.
badfear2001 kirjoitti:Huomenissa pitäisi tuolla X20DTH Vectraan lastut, eiköhän siinä pikkasen kulku parane, tai sitten antautuu koko paska
Mulla tuli tänään samanmoiseen autoon upsoluten lastu ja olen tyytyväinen tuloksiin. Kyllä jaksaa auto mennä nyt ja huomaa että vääntöä ja puhtia on koneessa huomattavasti enempi. Ennen lastuakin auto pelas hyvin ja kulki hyvin jne.. ja nyt kun lastutti niin vasta se alkoi hyökkäilemään..
flying_man kirjoitti:-97 Vectraan kävin jyväskylässä Karalalla laittamassa lastun. Kulku lisääntyi ihan kivasti ja etenkin liki tuplaantuneen väännön kyllä tuntee. Kulutus noussut noin puolella litralla...johtuu kenties rankasta polkemisesta. Ainoa outo ongelma on ahtojen heittely lastun asennuksen jälkeen. Ilmamassamittarin vaihdoin ja turhaan tietysti. Kellään tietoa mistä vois johtua?
Mistä olet huomannut nui ahtojen heittelyt? Oletko laittanut omaan autoosi ahtomittaria,jos olet niin minkälaisia ahtoja näytää? Kerro tarkemmin tuosta ahtomitarin asennuksesta jos olet sellaisen laittanut? Mulla tuli tänään omaan autooni 2,0 DTI vectraan upsoluten lastu ja kyllä olen tyytyväinen. En tiedä paljonko on tehot nousseet mutta kun hyppään auton sarviin ja lähen ajamaan niin siinä ainaki huomaa ja HYVIN tehon/VÄÄNNÖN lisäyksen nousseen tuntuvasti. Ahtojen seilailusta en tiedä kun ei ole mittaria mut toiminnallisesti auto pelaa erittäin hyvin.Ei savuta, ei hummaa kierrokset, eikä nykytä se vaan menee
Puhunee varmaan tosta nykimisviasta, jonka oireet ovat kuin ahdon puute välil ja välil taas vetää hyvin kiihdytykses. Itse olen vaihtanut ilmamassamittarin+laturin, hehkut, forte-käsittely. Oireilu ei näy testerillä?! Seuraavaksi suoritetaan sit se imusarjan putsaus ja sit kyl egr saa kenkää 'Ennen ku saan tämän kuntoon ni viitti oikee lastua.
Opel Astra 1.7 dti 2000, Opel Vectra 2.0 dti 1998
Opel Vectra 2.2 DTi 2001 Caravan Sport OPC
Skoda Fabia 1.9 tdi vRS, Seat Leon 2.0 tdi FR