Astra G Ahtaminen

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
Kaitzu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Kaitzu »

JukeN kirjoitti:
Kaitzu kirjoitti:
JukeN kirjoitti:Saksan Ebayssa on kevään mittaan ollut useampikin z20let myynnissä. Hintaa on ollut 2000-3000e.
Siis pelkkä moottori???
Täydellisiä koneita nuo muistaakseni olivat.
Pelkkä moottori ei paljoa lämmitä, siihen lisäks kaikki muu oheistarvike että saadaan ensinnäkään kone käyntiin tai saatikka leimalle asti...
[*] www.alustasarja.fi [*]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
yks setra harrastaja
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja yks setra harrastaja »

Myy vanha rohjake pois ja osta käytetty G Astra Caravan OPC Saksasta, Suomesta noita on harvemmin tarjoolla.

Saksasta löytyy lisäksi mistä valita, saa juuri semmoisen kun haluaa.

Tulee varmasti halvemmaksi kun tekniikan vaihto. Eräällä nimeltä mainitsemattomalla henkilöllä auto seisoi melkein vuoden tuon tekniikan vaihdon ansiosta.
Kaitzu
'Diplomat'
'Diplomat'

yks setra harrastaja kirjoitti:Myy vanha rohjake pois ja osta käytetty G Astra Caravan OPC Saksasta, Suomesta noita on harvemmin tarjoolla.

Saksasta löytyy lisäksi mistä valita, saa juuri semmoisen kun haluaa.

Tulee varmasti halvemmaksi kun tekniikan vaihto. Eräällä nimeltä mainitsemattomalla henkilöllä auto seisoi melkein vuoden tuon tekniikan vaihdon ansiosta.
Itse en ole suunnitellut turbotekniikkaa jos viestisi kohdensit minuun, olen vain ottanut osaa keskusteluun..

Jos joillakin menee vuosi tekniikanvaihdossa niin ei se tarkoita että työmäärä olisi iso jne, asioista täytyy ja pitää olla perillä ennenkuin edes alkaa suunnittelemaan omaan autoon tälläistä projektia sillä ne edesauttavat huomattavasti projektin läpivientiä.
Ja hintaa tuolla osa-sieltä osa-täältä menttaliteetillä tulee varmasti enemmän valmiin luovuttajan ostamalla/uittamalla ehjä auto..

Mutta jokainen tavallaan.
[*] www.fabix.fi [*][/b]
yks setra harrastaja
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Ei ollut kohdennettu Kaitzulle tuo viesti, lähinnä yleisenä vinkkinä jos haluaa G malliin ahtimen.

Juu tuossa olen kanssa Kaizun kanssa samaa mieltä että ensin tutkitaan ja sitten vasta hutkitaan niin hommat edistyy nopeammin.
Deltree
'Kapitän'
'Kapitän'

Noniin!

Viesti Kirjoittaja Deltree »

Itse VTT:ltä tietoa. :D

"Terve!

Kyselisin miten paljon VTT päästömittaukset maksavat?
Auto olisi Opel Astra G joka olisi tarkoitus muuttaa vastaavanlaiseksi kuin Opel Astra G mallin OPC, Eli 2.0 litraiseksi Turboksi.

VTT:

Terve,

Kysymäsi mittaus maksaa 1800 EUR + ALV 22%, edellyttäen, että yksi mittaus riittää (tulos <70% raja-arvoista).
Lisäajot á 500 EUR (+ALV), tarvitaan enintään kaksi.

- juhani (VTT)
http://www.vtt.fi/

Joo eiköhän kohta tule jo halvemmaksi tuon OPC auton ostaminen suoraan jos sellaisen välttämättä haluaa, itse kyselin ihan mielenkiinnosta noita. olen muutenkin autoa vaihtamassa :P
yks setra harrastaja
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Juu tuo koko auton vaihto on varmasti halvin vaihtoehto täällä vantaalla pyörii yksi Astra johon vaihdettu 2.2 tilalle z20let laillisella tavalla ja rahaa paloi ja paljon. Kaveri ei ikinä paljastanut koko summaa mutta taisi tulla kalliimaksi kun tuo minun orkkis Suomi auto.

Sähkärikin nosti aina välillä käsiä pystyyn ja käytin mm omaa autoani tuolla pajalla jotta saisivat noita sähköjä vertailla.

Tuon koneen lisäksi meni vaihtoon mm jarrut edestä jne takaa en muista aivan tarkkaa.

http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... hp?t=81810
J@gr
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja J@gr »

Juuh kyllä rahaa meni varmaan joku 12k€ sisältäen uuden moottorin apulaitteineen... uusiks meni mm. jarrut eteen, moottorin johtosarja, etupään korijohtosarja jne. pienempää nippeliä. Että ei kannata ryhtyä tommoiseen tekniikan vaihtoon vaan vaihtaa auton turbolliseen malliin. Tosin jos laskee että olisin korjauttanu opelilla 5-7k€ sen paskaks menneen vanhan koneen niin ei tehdas uus kone ja se melkein 100hv ja 150nm lisäys niin kalliiks tullu :lol:
ex. Astra G -01 3d 2.0 turbo
Honda S2000 -03
yks setra harrastaja
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Lienet ollut tuohon Let:iin tyytyväinen....

Olen nähnytkin autosi aina välillä.
J@gr
'Senator'
'Senator'

yks setra harrastaja kirjoitti:Lienet ollut tuohon Let:iin tyytyväinen....

Olen nähnytkin autosi aina välillä.
Joo kyllä olen ollu. Mä en ole sua bongannu, mutta yleensä ajankin niin "laput silmillä" etten kaikkia huomaa. Paljon muuten penkitit siitä astrasta ku muistelin että olit penkissä joskus sillä käyny?
Honda S2000 -03
yks setra harrastaja
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Tarkastelkaamme tuota kesällä kun saan vielä pari muutosta tehtyä, enhän voi toki sinulle hävitä??

Siis ainakin toivon niin....
J@gr
'Senator'
'Senator'

yks setra harrastaja kirjoitti:Tarkastelkaamme tuota kesällä kun saan vielä pari muutosta tehtyä, enhän voi toki sinulle hävitä??

Siis ainakin toivon niin....
aha... noh kattellaan ;)
Honda S2000 -03
Pekka
'Senator'
'Senator'

Re: Noniin!

Viesti Kirjoittaja Pekka »

Deltree kirjoitti:Itse VTT:ltä tietoa. :D

"Terve!

Auto olisi Opel Astra G joka olisi tarkoitus muuttaa vastaavanlaiseksi kuin Opel Astra G mallin OPC, Eli 2.0 litraiseksi Turboksi.

VTT:

Terve,

Kysymäsi mittaus maksaa 1800 EUR + ALV 22%, edellyttäen, että yksi mittaus riittää (tulos <70% raja-arvoista).

- juhani (VTT)

Sitä kun lukee niinko piru raamattua niin 2800 kun latoo tauluun niin saa savuttimen kuin savuttimen kilpiin... :lollis: (money talks and bu****t walks...)
Kaitzu
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Noniin!

Pekka kirjoitti:
Deltree kirjoitti:Itse VTT:ltä tietoa. :D

"Terve!

VTT:

Terve,

- juhani (VTT)

Sitä kun lukee niinko piru raamattua niin 2800 kun latoo tauluun niin saa savuttimen kuin savuttimen kilpiin... :lollis: (money talks and bu****t walks...)
Älä unohda arvonlisäveroa, nostaa muutamalla eurolla hintaa :)
[*] www.fabix.fi [*][/b]
Nip-4
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Nip-4 »

Näin lukee proturbon sivuilla---->

vuoden 1992 ja uudemmat ajoneuvot:

Turbon asentaminen vapaastihengittävään moottoriin on käytännössä mahdotonta. Asennus vaatii aina päästömittauksen (hinnat alk. 924.8€ alv 0%) ellei autoon asenneta mallisarjaan saatavissa olevaa alkuperäistä turbomoottoria apulaitteineen johon sen valmistajan edustajalta on saatava todistus E 15/04 päästönormien alittamisesta.

Lisäksi on otettava huomioon yleiset moottorinvaihtoa koskevat säädökset. Ilman erillistä lupaa moottorin teho ja paino ei saa ylittää yli 20% mallisarjan tehokkaimman moottorin arvoja ja ajoneuvo on muutettava jarrujen ja alustan osalta vastaamaan mallisarjan tehokkaimman version rakenteita.

Lisätietoja rakennussäädöksistä osoitteesta: http://www.ake.fi
Antero
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Antero »

J@gr kirjoitti:Juuh kyllä rahaa meni varmaan joku 12k€ sisältäen uuden moottorin apulaitteineen... uusiks meni mm. jarrut eteen, moottorin johtosarja, etupään korijohtosarja jne. pienempää nippeliä. Että ei kannata ryhtyä tommoiseen tekniikan vaihtoon vaan vaihtaa auton turbolliseen malliin. Tosin jos laskee että olisin korjauttanu opelilla 5-7k€ sen paskaks menneen vanhan koneen niin ei tehdas uus kone ja se melkein 100hv ja 150nm lisäys niin kalliiks tullu :lol:
Ihan näin mielenkiinnosta kyselen, että mikä mahtoi olla z20let:n osuus tuosta 12 000e:stä? Entä mitä olisi maksanut uusi vakiokone ilman apulaitteita? Kuulostaa tuo 5000-7000e moottorin korjaamisesta aika hurjalta summalta. Kansi solmussa ja lohko halki?
Kuva
Vastaa Viestiin