Se joka sanoo, että kaupankäynti on rehellistä puuhaa, valehtelee. Ja jos vituttaa noin paljon, niin kannattaa jättää kaupankäynnit väliinmimmix kirjoitti:^
No voi *tun torspo!
Eihän tässä nyt varmaankaan ole kyse siitä että jonkun budjetti kaatuisi johonkin muutamaan euroon vaan siitä että kun kauppaa käydään niin pitäisi olla rehellinen. Minua ainakin vituttaa suunnattomasti kaikenlainen valehtelu ja varsinkin tommonen. Kaupankäynnin pitäis olla rehellistä hommaa molemmin puolin. Kyllä mä sen paketin olisin ostanut vaikka se olis ollut sen muutaman euron kalliimpi paketti, vituttaa vaan tommonen valehtelu ja huijaaminen.
Itella (posti) ja sen ihmeelliset koukerot?
- Wannabecalibra
- Minut on bannattu!
-
nuhapumppu
- 'Diplomat'

Re: Itella (posti) ja sen ihmeelliset koukerot?
Vielä kummallisempaa on esim. lähetät kirjeen Hollolasta Lahteen niin posti kuljettaa kirjeen Lahden lajittelupisteen kautta Helsingin lajittelukeskukseen josta se palautuu Lahteen ja vastaanottajalle...Ooppelimies kirjoitti:Hieman alkaa ihmetyttää mitä logiikkaa kyseisessä paikassa käytetään, vai käytetäänkö mitään?
Lähetin paketin Joensuuhun.
Paketti on nyt tehnyt matkaa 2vrk, Jyväskylä-Kajaani-Kuopio..
Toinen tapaus ihmetyttää myös, 2 pakettia Helsingistä tänne.
Ensimmäinen lähti tiistaina ja oli perillä täällä keskiviikkona.
Toinen paketti lähti postin matkaan keskiviikkona ja onkin nyt kulkeutunut Seinäjoelle Jyväskylän asemasta..
Vielä kummallisempaa on esim. lähetät kirjeen Hollolasta Lahteen niin posti kuljettaa kirjeen Lahden lajittelupisteen kautta Helsingin lajittelukeskukseen josta se palautuu Lahteen ja vastaanottajalle...Ooppelimies kirjoitti:Hieman alkaa ihmetyttää mitä logiikkaa kyseisessä paikassa käytetään, vai käytetäänkö mitään?
Toinen paketti lähti postin matkaan keskiviikkona ja onkin nyt kulkeutunut Seinäjoelle Jyväskylän asemasta..
Minä ainakin laitan sen kympin siihen postikuluiksi, tosiaan ei ole ne paketit aina ilmaisia ja postiinkin tulee matkaa mennä, ja ennemmin tekisin tuolla ajalla jotain muuta. Firman koneella leimaan aina omat postit, mutta maksan kyllä takaisin. Veikkaan että joku muukin voi maksaa myös noista firman koneella leimatuista?mimmix kirjoitti:^
No voi *tun torspo!
Eihän tässä nyt varmaankaan ole kyse siitä että jonkun budjetti kaatuisi johonkin muutamaan euroon vaan siitä että kun kauppaa käydään niin pitäisi olla rehellinen. Minua ainakin vituttaa suunnattomasti kaikenlainen valehtelu ja varsinkin tommonen. Kaupankäynnin pitäis olla rehellistä hommaa molemmin puolin. Kyllä mä sen paketin olisin ostanut vaikka se olis ollut sen muutaman euron kalliimpi paketti, vituttaa vaan tommonen valehtelu ja huijaaminen.
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
Kaikki menee aina postikeskusten kautta vaikka lähetät samasta paikkakunnasta samaan paikkakuntaan. Niin se vaan menee.kapiteeli kirjoitti:Vielä kummallisempaa on esim. lähetät kirjeen Hollolasta Lahteen niin posti kuljettaa kirjeen Lahden lajittelupisteen kautta Helsingin lajittelukeskukseen josta se palautuu Lahteen ja vastaanottajalle...Ooppelimies kirjoitti:Hieman alkaa ihmetyttää mitä logiikkaa kyseisessä paikassa käytetään, vai käytetäänkö mitään?
ps. Postissa (Itellassa) töissä
Tiedoksesi että minä en ollut se joka valitti tästä firman koneella -jutusta.m.k kirjoitti:Minä ainakin laitan sen kympin siihen postikuluiksi, tosiaan ei ole ne paketit aina ilmaisia ja postiinkin tulee matkaa mennä, ja ennemmin tekisin tuolla ajalla jotain muuta. Firman koneella leimaan aina omat postit, mutta maksan kyllä takaisin. Veikkaan että joku muukin voi maksaa myös noista firman koneella leimatuista?mimmix kirjoitti:^
No voi *tun torspo!
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn
Itellä riippuu noi kulut tuotteesta ja muista sivuseikoista. Jos on joku vaikeampi/isompi tuote tai olen laittanut ehdoiksi "vain nouto" ja tuote halutaan välttämättä ostaa postin kautta toimitettuna niin pyydään "toimituskuluja" vaikka sen 15€. Toimituskuluihin sitten kuuluu pakkauskuluja, bensakuluja, vaivan palkkaa jne. Jos taas pyydetään pelkästään "postikuluja" niin sillon pitäisi pyytää ne todelliset postin hinnaston mukaiset kulut.
Muutaman euron kaman takia ei viitti harrastaa enempää hyväntekeväisyyttä. Muutenkin ihmisten pitäisi saada kaikki ilmaiseksi.
On ollu niitäkin tapauksia kun joku ei usko että monen kilon painoinen hemmetin paksu kirja ei tule kirjeenä vaan se pitää laittaa pakettina. Suostuvat sitten antamaan kirjeen verran postikuluihin, vaikka kuinka yrittää selittää että se ei onnistu.
Muutaman euron kaman takia ei viitti harrastaa enempää hyväntekeväisyyttä. Muutenkin ihmisten pitäisi saada kaikki ilmaiseksi.
On ollu niitäkin tapauksia kun joku ei usko että monen kilon painoinen hemmetin paksu kirja ei tule kirjeenä vaan se pitää laittaa pakettina. Suostuvat sitten antamaan kirjeen verran postikuluihin, vaikka kuinka yrittää selittää että se ei onnistu.
Corsa OPC -09
Paketin pitäisi tulla seinäjoleta tänne laitilaan.
3 päivää mennyt:
Palvelu: Postipaketti
Lisäpalvelut:
Paino: 8.2 kg
Tilavuus: 0.0338 m3
Lähetystunnus: j jfi 000004 00016660371
Lähetyksen rekisteröinnit
12.11.2008, klo 17:48 Lähetys on lajiteltu 20000 TURKU
12.11.2008, klo 08:29 Lähetyksen prosessissa on havaittu poikkeama, toimitus mahdollisesti viivästyy 23100 MYNÄMÄKI
11.11.2008, klo 12:23 Saapunut toimipaikkaan/terminaaliin 23100 MYNÄMÄKI
11.11.2008, klo 07:48 Lähetys on lajiteltu 20000 TURKU
10.11.2008, klo 19:17 Lähetys on lajiteltu 60000 SEINÄJOKI

3 päivää mennyt:
Palvelu: Postipaketti
Lisäpalvelut:
Paino: 8.2 kg
Tilavuus: 0.0338 m3
Lähetystunnus: j jfi 000004 00016660371
Lähetyksen rekisteröinnit
12.11.2008, klo 17:48 Lähetys on lajiteltu 20000 TURKU
12.11.2008, klo 08:29 Lähetyksen prosessissa on havaittu poikkeama, toimitus mahdollisesti viivästyy 23100 MYNÄMÄKI
11.11.2008, klo 12:23 Saapunut toimipaikkaan/terminaaliin 23100 MYNÄMÄKI
11.11.2008, klo 07:48 Lähetys on lajiteltu 20000 TURKU
10.11.2008, klo 19:17 Lähetys on lajiteltu 60000 SEINÄJOKI
-Hylättyjen Opelien loppusijoituspaikka-
Ascona A/B x3 //Manta B//Rekord E2 x2//Omega B x3//Frontera//Vectra C2 V6
Ascona A/B x3 //Manta B//Rekord E2 x2//Omega B x3//Frontera//Vectra C2 V6
hohoho kyllä turkulaiset osaavat 
still nun, Engländer Kriegsschiff es ist oben
Kyllä ne postilaiset kuule osaa muuallakin. Itse olen töissä postilla ja meille tuli kerran paketti joka oli Ranskasta lähetetty jostain kaupungista (jonka nimeä en muista) samaan kaupunkiin eri kadulle mutta teki kierroksen Suomeen tänne pohjanmaalle ja palasi takaisin Ranskaan

Kannattaa sen postin kanssa olla tarkkana. Varsinkin nämä syrjäkylän postit jonkun siwan yhteydessä on ammattitaidottomia. Niille on annettu 5 min pikakurssi kuinka käyttää postin laitteita
Kannattaa ottaa postista se lappunen missä näkyy kaikki hinnat ja painorajat paketeille ja kirjeille.
Sieltä näkee tasan tarkkaan kaiken ja sitä voi vilauttaa postin tädillekkin jos ei usko..
Kannattaa ottaa postista se lappunen missä näkyy kaikki hinnat ja painorajat paketeille ja kirjeille.
Sieltä näkee tasan tarkkaan kaiken ja sitä voi vilauttaa postin tädillekkin jos ei usko..