Moottoripesu

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
keltanokka
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja keltanokka »

Tebosolia tai kovaria kylkeen niin kyllä lähtee, tietty jos kovin uusi auto niin ei kannata mun mielestä. siel on kuiteski se vahakerros joka suoja hyvin. esim omassa vecculissa on viel vahat ihan jäljellä ja hyvin on kestäny sitä ruostumista.
Astrassa olen pessy juuri sillä teboilin rasvanpoistoaineella (tebosol) ja riittää ihan hyvin kun huuhtelee tavallisella puutarhaletkulla, auto vaan parkkinn vähän syrjään ettei sit raahaa rasvoja sisälle matoille.... kannattaa varoa myös vaihdelaatikon kanssa, vesi tunkeutuu sisälle täyttökorkin huohotinreiästä sekä vaihdesiitotangon kotelosta jos kovin lujaa suihkutta.
JJ
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJ »

useasti pessyt pinelinellä ja painepesurilla konehuoneita. Ei mitään ongelmia ja puhdasta tulee.
-Janne

ex Corsa E OPC PP 2018
havericky
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja havericky »

Samaa mieltä. Olen useasti Wurthin Pineline-Tehopesulla ja painepesurilla pessyt konehuoneita (viimeksi toissapäivänä) eikä ikinä ole ongelmia tullut mutta puhdasta joka kerta. Järjen käyttö on sallittua.
jeppe jääkarhu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jeppe jääkarhu »

Mistä tota Pinelineä oikein saa (pääkaupunkiseudulta)? Oon kattonut rautakaupat sun muut, enkä oo löytänyt :-?
Kuva
makedeus
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja makedeus »

Juu kyllä pineline-tehopesu ja painepesuri yhdistelmä on ihan hyvä ja tulee puhasta. Mutta tulleehan niitä ongelmia jos täyellä teholla ja kapeella suihkulla hapettaa menemään. Sitä tehopesua oon minä ainakii ostanu ihan halpahallista ja carssonillakin sitä näkyy olevan.
Seat Leon TS 1.8T
Caddy mk1 1.9td
Golf III
harza
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja harza »

Se wurhtin pineline on pesuaine sarja, johon kuuluu jos kuin monta erillaista pesuainetta. Perinteinen "tehopesu" on hyvä yleispuhdistusaine. Valikoimasta löytyy ihan oikea rasvanpoistoainekkin. Sekä muita tehokkaita pesuaineita.
Käykääs tosta kattomassa: http://www.wurth.fi/site/fi/hidden/prodspecs/index.php
Ja tuohon "tuoteryhmään" valitsee sen pinelinen.
-Opel Omega Evo-500
-Opel Rekord c -71
http://www.kerasenautomaalaamo.fi
Jope
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja Jope »

jeppe jääkarhu kirjoitti:Mistä tota Pinelineä oikein saa (pääkaupunkiseudulta)? Oon kattonut rautakaupat sun muut, enkä oo löytänyt :-?
Viimeksi, kun vantaan motonetissa vierailin, niin muistelisin nähneeni. En tosin varmaksi pysty sanomaan...
kolava
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kolava »

No sillä bilteeman rasvanpoistoaineella ja sen jälkeen pesuaineella pesin puutarhaletkun kanssa ton moottorin. Tuli se päältäpäin ainakin puhtaammaksi. Vaikea niitä rasvapinttymiä sieltä syvemmältä on saada veke. Eipä tullut onneksi mitään sähkövikoja, suojasin vielä eri paikkoja kelmulla. Enpä oikeen edes tiedä, että mitä kohtaa siinä ois pitäny saada puhistettua, niitä mahdollisesti tulevia öljyvuotoja ajatellen. Sinne jakopään suuntaan, joka oli aivan öljynen niin oli aika vaikea saada puhistettua, kun meni niin syvälle ja ahtaaksi. No tulipahan sekin tehtyä.

Jotain merkittävääkin tuli samalla löydettyä, kun kurkkasin raitisilmasuodattimen siinä samalla... Síellä muovisuojan alla oli kyllä oikein mestarillinen komposti päässyt syntymään. Mietin, että istutanko sinne kenties nurmikkoa vai kukkia, mutta lopuksi tyydyin kuitenkin unohtamaan koko kasvatusalan.. eipä sitä tulisi kasteltua kuitenkaan.
keltanokka
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja keltanokka »

Postin juuri B-Veccusta samanlaisen kompostin siel raitisilmasuodattimen ympäriltä, auto aina huollettu merkkihuollossa "viimeisen päälle" aina vähän yli sen 70tkm jolloin sen ostin. Kuitenkin tarkasti huolletussa autossa oli nyrkeittäin lehtiä joista alimmat kerrokset maatuneet mullaksi. Vastaavan operaation tein Astralle jo vuosia sitten ja sen jälkeen on ihan siedettävä puhtaana pysyny kun aina muistaa huuhdella pikkuisen kotelot siltäkin seudulta.
Tällainen komposti on tietty omiaan ylläpitämään kosteutta joten poista ihmeessä moinen autostasi, jos meinaat pitkäikäisenä pitää sitä.
kolava
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kolava »

:D joo! Poistin sen tietenkin! Kyllähän se kosteutta sinne varmasti synnyttää... -(z)-
Vastaa Viestiin