Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Tein tässä eilen/tänään kyseisen operaation omaan B-Vectraan,samalla hitsasin halkeaman pakosarjasta ja oikaisin tason.
Kustannuksia tuli:
Pakosarjan tiiviste 7e
1kpl nikkeli hitsauspuikkoja 2.5e
plus ajelua yht.100km 10e
yht. 19,50e
Äkkiseltään laskettuna tienasin noin 380e tekemällä itse remontin.
On kyllä aika kovia nuo merkkiliikkeiden veloitukset.
Omasta autosta ei kylläkään katkennut yhtään pinnapultteja irrottaessa,se helpotti hommia.
Eipä tuossa ihmeempiä työkaluja tarvitse,jos oikaisuttaa laipan jossain koneistamolla.
Tunari-82 kirjoitti:Tein tässä eilen/tänään kyseisen operaation omaan B-Vectraan,samalla hitsasin halkeaman pakosarjasta ja oikaisin tason.
Kustannuksia tuli:
Pakosarjan tiiviste 7e
1kpl nikkeli hitsauspuikkoja 2.5e
plus ajelua yht.100km 10e
yht. 19,50e
Äkkiseltään laskettuna tienasin noin 380e tekemällä itse remontin.
On kyllä aika kovia nuo merkkiliikkeiden veloitukset.
Omasta autosta ei kylläkään katkennut yhtään pinnapultteja irrottaessa,se helpotti hommia.
Eipä tuossa ihmeempiä työkaluja tarvitse,jos oikaisuttaa laipan jossain koneistamolla.
pakosarjaa tuli korjailtua (nyt pelittää) myös öljypohjan tiivisteet sekä öljyt +suodatin vaihdettiin kuten myös vesipumppu ja jakopään hihna.
operaatio kustansi korjaamolla 245e ja kaupan päälle tuli uudet pyyhkimen sulat
Mulla on tuohon kykyiseen Vectraan vaihdettu uusi pakosarja tiivisteineen ja pultteineen Kallion Metro-Autossa, loppusumma töineen 498€. Joten tuo pelkkä tiivisteen vaihto Åhströmillä tuntuu kyllä todella hinnakkaalta...
Kannattaa laittaa 10mm pidemmät pultit ja holkit mutterin ja laipan väliin.. Ne pultit menee sen vuoksi poikki, kun laippa on niin ohut että pultille ei jää varaa elää riittävästi.. Siis niitähän menee poikki ihan koskemattakin.. Opelille tyypillinen suunnitteluvirhe..