1.6SV kone "pätkii" ja muutama muukin ongelma.
Kyllä nää automaattiryypyvioilta mustakin vaikuttaa (1500 kierrosta, nopea joutokäynti), siis ryyppy päällä, läppä melkein kiinni ja (500 kierrosta, normaali joutokäynti), ryyppy pois ja läppä auki.Sage kirjoitti: - Tyhjäkäynti jää korkealle usein n. 1500 kierroken tietämiin josta sen saa joskus laskemaan kun kierrättää konetta hiean korkeammilla kierroksilla (automaatti ryyppy?)
- Joskus kierrokset jäävät todella matalalle 500 eikä auto tahdo pysyä käynnissä.
Ongelma vois olla se, että se ryyppyjousi ei palauta ryyppyä pois riittävän nopeesti, kun paikat jumittaa likasina. Se jousihan siis toimii sekä sähköllä, että vesikierrolla ja lämpimänä vääntää ryypyn veks. Noiden joutokäyntinopeuksien säätöjen kanssa pitää olla tarkka eikä niitä pidä sotkea keskenään, tuolla kuvassa 9 on normaali tyhjäkäynti ja 35 on nopee tyhjäkäynti, ei siis pidä säätää nopeeta, kun ryyppy on veks eikä normaalia, kun ryyppy on päällä.
Toimiikse automaattiryyppy, sen läpän liikkeitä kannattaa seurailla ilmanputsari veke otettuna kone kylmänä ja lämpösenä. Tuolla siihen ongelmaan löyty viimeksi yks ratkaisu: http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... attiryyppy
siis kaasarin 2-kurkun avaus mekanismi.Sage kirjoitti:Ainut "kummallisuus" mitä huomasin oli osa nro. 25 joka rahisi hieman ja liikkui toisinaan hieman huonosti kun vartta liikutti edestakaisin.
eihän siellä kurkussa vaan ole hiekanjyviä tms. jotka menisi kaasuläpän alle ja jumittaisi sitä läppää auki.
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
Siis se rahina tulee siitä mustan mokkulan sisältä mihin tulee kaksi alipaineletkua. Itse läpän mekanismi toimi hyvin. Tuo taitaa olla sellainen paketti ettei sitä voi avata itse ja katsoa mitä on syönyt?ipa kirjoitti:siis kaasarin 2-kurkun avaus mekanismi.Sage kirjoitti:Ainut "kummallisuus" mitä huomasin oli osa nro. 25 joka rahisi hieman ja liikkui toisinaan hieman huonosti kun vartta liikutti edestakaisin.
eihän siellä kurkussa vaan ole hiekanjyviä tms. jotka menisi kaasuläpän alle ja jumittaisi sitä läppää auki.
Pierburg 2E3:ssa sotkeentuu äkkiä näihin termeihin ja osiin:Sage kirjoitti:Siis se rahina tulee siitä mustan mokkulan sisältä mihin tulee kaksi alipaineletkua. Itse läpän mekanismi toimi hyvin. Tuo taitaa olla sellainen paketti ettei sitä voi avata itse ja katsoa mitä on syönyt?ipa kirjoitti:siis kaasarin 2-kurkun avaus mekanismi.Sage kirjoitti:Ainut "kummallisuus" mitä huomasin oli osa nro. 25 joka rahisi hieman ja liikkui toisinaan hieman huonosti kun vartta liikutti edestakaisin.
http://www.gowerlee.dircon.co.uk/2E3type.html
25 Secondary throttle diaphragm = toisiokaasuläpän alipainesäädin; yks letku
30 Choke pull-down diaphragm = musta muoviufo poikittain, päällä lukee Pierburg, edit: kaks letkua = rikastimen alipainesäädin = Motonetissä;
Pull-down rasia 1,6SV 8.86--88. . . . . . . . . . . . . . . 28-3208 33.30 ???
Sama kaasari on ollu myös golffeissa, jetoissa ja volkkari-voorumillakin näitä on mietitty http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=46486
Jos toimivan purkukaasarin saa parilla kympillä, niin semmonen kannattaa heittää paikoilleen ja sitten joskus myöhemmin alkaa syventymään noihin eri diaphrammeihin..
Purin kaasarin tuossa ja putsasin kaikki sisustat ja varmistin että jokainen suutin ja muu reikä on auki. Tuli myös testattua että nuo alipaine kellot (tms.) toimivat ja tuntuivat toimivan sekä liikuttavan noita läppiä niin kuin kuuluukin. Jos tuo ei vieläkään ala toimimaan niin sit epäilen että vika nykimiseen on kyllä aivan muualla.
Vika on vieläkin korjaamatta, seuraavaksi tarkoitus vaihtaa tuo moottorin takana oleva lämpötila anturi jos vaikka auttaisi asiaan.
Nykyisellään vikana ilmeisesti liiallinen polttoaineen saanti koska kone röpöttää kaasuttaessa sekä putkesta tulee ajoittaista kovempaa "suhahtelua" (lue: röpötystä mutta vain yksi kpl
).
Edit: Tuli tuossa mieleen vielä sellainenkin että tulpanjohdot ovat alkuperäiset liekö mahdollista että ongelmat johtuvat niistä? Tulpat ovat kuitenkin vaihdettu jonkin aikaa sitten joskaan en ole tarkastanut miltä ne nykyään näyttävät.
Nykyisellään vikana ilmeisesti liiallinen polttoaineen saanti koska kone röpöttää kaasuttaessa sekä putkesta tulee ajoittaista kovempaa "suhahtelua" (lue: röpötystä mutta vain yksi kpl
Edit: Tuli tuossa mieleen vielä sellainenkin että tulpanjohdot ovat alkuperäiset liekö mahdollista että ongelmat johtuvat niistä? Tulpat ovat kuitenkin vaihdettu jonkin aikaa sitten joskaan en ole tarkastanut miltä ne nykyään näyttävät.
Ilmenikös noi viat siis nyt kun syksy tuli ja mites oli kesällä ja onkos viat samanlaiset kylmällä ja kuumalla koneella....
Mulla just putki röpötteli ja syynä oli pakoputken vuoto sieltä keskipöntön molemmin puolin....
Onkohan siinä muuten samanlainen imuilman esilämmitysläppä siinä ilmanputsarin putkessa ku mulla, toimii siis lämpöjousella, kun kone lämpiää pitäis läpän mennä kiinni. Läppä ja lämpöjousi on voinu ruostua jumiin....
Mulla just putki röpötteli ja syynä oli pakoputken vuoto sieltä keskipöntön molemmin puolin....
Onkohan siinä muuten samanlainen imuilman esilämmitysläppä siinä ilmanputsarin putkessa ku mulla, toimii siis lämpöjousella, kun kone lämpiää pitäis läpän mennä kiinni. Läppä ja lämpöjousi on voinu ruostua jumiin....
En kyllä muista koska tuo alkoi, mutta tuntuu siltä että kylmänä kone röpöttäisi enemmän.tursas kirjoitti:Ilmenikös noi viat siis nyt kun syksy tuli ja mites oli kesällä ja onkos viat samanlaiset kylmällä ja kuumalla koneella....
Eipä oo tullut putkea katseltua, pitääpä sitä vilkaista kanssa kun pääsee montulle.Mulla just putki röpötteli ja syynä oli pakoputken vuoto sieltä keskipöntön molemmin puolin....
Kyseinen jousi ja läppä toimivat ongelmitta.Onkohan siinä muuten samanlainen imuilman esilämmitysläppä siinä ilmanputsarin putkessa ku mulla, toimii siis lämpöjousella, kun kone lämpiää pitäis läpän mennä kiinni. Läppä ja lämpöjousi on voinu ruostua jumiin....
Kone käyntiin, hanska käteen ja pakoputken pää kiinni, niin sillä näkee pysyykö siellä paineet....mutta jos se ei oo siitä kiinni, niin sen röpöttämisen syy on sitten ehkä jossain muualla ku bensapuolella. Röpöttämistäkin on niin monenlaista, onkos siinä tehot jäljellä ja miltäs tulpat näyttää ?Sage kirjoitti:, pitääpä sitä vilkaista kanssa kun pääsee montulle.
Nyt viikonlopulla pääsen taas tallille auton kanssa, jolloin tarkoitus katsoa pakoputki, tulpat, tulpan johdot ja vaihtaa öljynlämpötilaanturi.tursas kirjoitti:Kone käyntiin, hanska käteen ja pakoputken pää kiinni, niin sillä näkee pysyykö siellä paineet....mutta jos se ei oo siitä kiinni, niin sen röpöttämisen syy on sitten ehkä jossain muualla ku bensapuolella. Röpöttämistäkin on niin monenlaista, onkos siinä tehot jäljellä ja miltäs tulpat näyttää ?Sage kirjoitti:, pitääpä sitä vilkaista kanssa kun pääsee montulle.
Sopiiko 20SEH tai 20NE koneiden tulpanjohdot 16SV koneeseen? Motonet näytti ainakin myyvän samoja tarvikejohtoja kyseisiin koneisiin jos en hirveästi väärin katsonut.