a vectran nykiminen

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
terokimmo
in memoriam
in memoriam

Viesti Kirjoittaja terokimmo »

lmb-58 kirjoitti:niin on, tää mun auto on nykinyt niin kauan kun se mulla on ollut ,siis tasakaasulla hiljasella nopeudella. olen tutkinut kaikki mahdolliset paikat, vikaa ei ole löytynyt. joku viisas mulle sano, että siinä boksissa on joku rakenteellinen vika mitä ei saa kuntoon, on tietenkin uskomatonta, onhan nää autot kai uutena toiminut kunnolla. niin kuka ostaa semmosen auton joka jo uutena nykii. eikä sillä ilmamäärämittarin sorkkimisella ole ollut mitään hyötyä. nykii ja nykii mutta seuraava auto minkä ostankaan, ei varmasti nyi millään nopeuksilla, sen vannon.
Ei nykinyt uutena,muistan kyllä kun ensimmäiset vectrat tuli myyntiin ja varusteluun.silloon en kauaa ehtinyt tutustua,mutta en muista että ois alussa ainakaan ollu mitään erikoisia vikoja.omegoissa oli vaihdelaatikkovikoja,2 pakkaa joutu vaihtaan johkin alle 90 malleihin järestään,ja se lämpötunnistin ongelma ollu aina.anturit silloon jo vaihtoon,sen muistan kun"kassakaapista" Tech 1 kytkettiin vikakoodien lukuun.oli silloon niin uutta tegnologiaa.itellä joku 64 Commodore kotona tai palikka tennis.kun uutta autoa alta kateltiin niin ei ollu kun vahakerros pohjan suojana.ei ihme että ne on "suht" ruosteisia nyt 20 vuotta jälkeen.
Jmvk
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Jmvk »

Mistä voisi johtua ku tuo Vectran ajaminen on tuossa 1500-2000rmp kohdalla sellaista nykimistä, pintakaasulla ajaessa siis. Aina 0-60km/h vauhdissa. Sitten ei nytkyttele jos mennään tonne 2500rpm ja siitä eteenpäin.

Ei sitä nykimistä kyllä sittenkään huomaa kun ajetaan jo kovemmin (80km/h->) vaikka kierrokset olisikin tuossa 2000:n molemmin puolin.

Missä siis vois olla vikaa? Voisko johtuu ilmamäärämittarista?
Tai ei kai se vaikuta et vaihdoin vakio ilmanputsarin tilalle amis-vapari virityksen ja senkin laitoin aikamoisilla patenteilla kiinni..?
Vectra A GL 2.0i [20NE]
Nalen
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Nalen »

Mä ehdin jo luomaan oman topicin samalle aiheelle, kun en äkkiseltään löytänyt samanlaisia. Tosin autokin on Astra-F 1.8i-16V C18XE koneella.
Tuskin se vapariviritys siihen vaikuttaa, koska itselläni nykii samalla tavalla ja kone on ihan koskematon.
Mun topicissa on neuvottu sytytystulppien ja -johtojen vaihtamista. Myös polttoainesuodattimen puhdistamista ja vaihtamista on ehdotettu.
Kerro ihmeessä, jos löydät ratkaisun. Olisi suuri apu varmaan muillekin.
Vastaa Viestiin