Ymmärryksen ensimmäinen aste on väärinymmärrys ja usein ei pitemmälle päästäkkään....
[/quote]
Tietomäärä vaikutelman perusteella et voi arvostella kenenkään kykyä ymmärtää asioita.
Jos sinä kysyisit fyysikolta molekyylien käyttäytymisestä mangneettikentässä, millaisen vastauksen toivoisit saavasi?
Et varmaan tommosta vi***ilua.
En vertaa tällä kenenkään tietomääriä mihinkään, tuli vaan ensimmäisenä mieleen.
mulla on sytytysjärjestys 1-4-2-3
Tietomäärä vaikutelman perusteella et voi arvostella kenenkään kykyä ymmärtää asioita.On 2003-04-18 23:11, ogp wrote:
Ymmärryksen ensimmäinen aste on väärinymmärrys ja usein ei pitemmälle päästäkkään....
Jos sinä kysyisit fyysikolta molekyylien käyttäytymisestä mangneettikentässä, millaisen vastauksen toivoisit saavasi?
Et varmaan tommosta vi***ilua.
En vertaa tällä kenenkään tietomääriä mihinkään, tuli vaan ensimmäisenä mieleen.
[/quote]
tulpat
bee
'Agila'
--------------------------------------------------------------------------------
auto on vectra b-96 mikä on tulppien numero järjestys, kun katsotaa siitä mihin tulpan johdot menee (ylhäältä alaspäin)
--------------------------------------------------------------------------------
jpisteh
'Senator'
Quote:
On 2003-04-14 16:31, bee wrote:
auto on vectra b-96 mikä on tulppien numero järjestys, kun katsotaa siitä mihin tulpan johdot menee (ylhäältä alaspäin)
1-2-3-4 ja liikenteeseen lähdetään jakopäästä (siis nelonen on vauhtipyörän puolella)
Sytytysjärjestys 1-3-4-2
j.h
Liitin tähän keskustelua toisesta polusta...
bee aika selkeästi kertoo "johdot ylhäältä alaspäin" ja minä vastaan "sylinterien järjestyksellä lohkossa" ja sytytysjärjestyksellä. Siis en tajunnut kysymystä, mitä tuo ylhäältä alaspäin tarkoittaa. Sen vuoksi selittelen sylinterijärjestystä, että asia selviäisi.
Siis toinen puhui aidasta ja toinen seipäästä, joten sekaannus on hyvin alkamassa. Sitten samaa asiaa pohditaan tässä polussa monenkin toimesta (ongelma edelleenkin sama), mikä on oikea sytytysjärjestys. Itse en keksinyt kuin boxerin, johon 1-4-3-2 sytytysjärjestys sopii.
Nimimerkin alle olen heittänyt kommentteja tai tuttuja lausahduksia, jotka liittyvät asiaan tai sitten ei. No heittomerkit jäivät tuosta lausahduksesta pois. Vittuilut olen yrittänyt säästää nimimerkin yläpuolelle
Toisten toiminnan arvostelun kieltäminnen saattaa viedä keskustelupalstaltan idealta pohjaa pois.
Molekyylien käyttäytyminen magneettikentässä ei ole kuulunut koskaan asioihin, joita haluaisin tietää. Todennäköisesti jollain luennolla asiaa on ainakin sivuttu ja varmaan tentissäkin. No olin varmaan silloin fyysisesti läsnä ja henkisesti pois tai henkisesti läsnä ja fyysisesti pois. Joten en lähde spekuloimaan tuon tiimioilta.
Siis selkeä, tarkka ja mahdollisimman yksilöity kysymys tuo varmimmen oikean vastauksen. Kun vastaaja ymmärtää kysymyksen väärin ja vastaa sen mukaan. Kysyjä lukee saadun vastauksen omaa kysymystä ajatellen, siis olettaa että kysyjä vastaa hänen asettamaansa kysymykseen. Tuloksena on hyvin helposti rahalla korvattavissa olevia vahinkoja tai aivan turhia osien vaihtoja.
Tuon keskustelun pituus johtui lähinnä vastaajien ja kysyjien välillä olevasta väärinymmärryksistä. Käytännössä kysyjät ja vastaajat puhuivat eri asiasta.
j.h
"Vanha ei vittuile, vanha neuvoo, mutta vanha ei osaa vittuilematta neuvoa."
<font size=-1>[ This Message was edited by: jpisteh on 2003-04-19 10:26 ]</font>
1-3-4-2 on oikea järjestys!Tässä B-vectran järjestelmässä ei ole mitään tekemistä virranjakajan kanssa!Siinä ei ole virranjakajaa,vaan kaksi erillistä puolaa samaan valetussa paketissa.1ja4 johdot lähtevät samasta puolasta ja 2ja3 samasta puolasta.Uudemmissa koneissa taas käytetään puolamodulia,joka on pultattu tulppien päälle.Tässä järjestelmässä taas on jokapytylle oma puola.Kaksois puola lyö aina kaksi kipinää kerra.Elikkä 1-4 ja 2-3 pytyille.Virranjakajassa taas pyörin jakaa virran kanessa oleville nastoille,jolloin johtojen järjestys on oltava oikea.Sytystys järjestys voi olla myö 1-2-4-3,jota jotkut valmitajat ovat käyttäneet.Kampiakselit ovat saman mallisia joka autossa joten sytytysjärjestyksien oltava samoja.1-4 ja 2-3 männät liikkuvat yhtäaikaa.Tai aninakaan minä en ole muita nähnyt.Ranskalaiset tietenkin laskevat 1 sylinterin vauhtipyörästäpäin.