B-vectran takapään tuennasta....
Re: B-vectran takapään tuennasta....
No nyt on kaikki takapään puslat vaihdettu orkkisosiin, kun oli Powerflexien toimitusajat mitä on. Mutta edelleen kuuluu pientä kolinaa repsikan puolelta. Mitähän seuraavaksi kannattaisi lähteä kokeilemaan, kun puslat on kunnossa ja kallistuksenvakaajan kumi myös vaihdettu. Voiko iskarit aiheuttaa takapään kolinaa? Meni kýllä leimalta juuri läpi, että vaimennustehoo on vielä jäljellä.
Omassa sama homma vaihdatin pitkittäis puslat ja katsoivat samalla muut läpi että pitäisi olla ehjät, mutta mullakin kolisee kuskin puolelta, pikaisesti katsottuna ainakin pakarin lämpökilpi pääsee heilumaan et se selittää mulla osan mut jokin muu kolisee siltihape86 kirjoitti:No nyt on kaikki takapään puslat vaihdettu orkkisosiin, kun oli Powerflexien toimitusajat mitä on. Mutta edelleen kuuluu pientä kolinaa repsikan puolelta. Mitähän seuraavaksi kannattaisi lähteä kokeilemaan, kun puslat on kunnossa ja kallistuksenvakaajan kumi myös vaihdettu. Voiko iskarit aiheuttaa takapään kolinaa? Meni kýllä leimalta juuri läpi, että vaimennustehoo on vielä jäljellä.
Ford Mondeo 2011
Ex Chevrolet Cruze 2010, Volvo S60 2005, Ford Mondeo 2002, Opel Vectra 1998, Nissan primera 1991
Ex Chevrolet Cruze 2010, Volvo S60 2005, Ford Mondeo 2002, Opel Vectra 1998, Nissan primera 1991
jos on se iskarin yläpään kiinnitys väljä?...!hape86 kirjoitti:No nyt on kaikki takapään puslat vaihdettu orkkisosiin, kun oli Powerflexien toimitusajat mitä on. Mutta edelleen kuuluu pientä kolinaa repsikan puolelta. Mitähän seuraavaksi kannattaisi lähteä kokeilemaan, kun puslat on kunnossa ja kallistuksenvakaajan kumi myös vaihdettu. Voiko iskarit aiheuttaa takapään kolinaa? Meni kýllä leimalta juuri läpi, että vaimennustehoo on vielä jäljellä.
bmw 316d -13
Volvo s40 -05 2.4 iacdtic summum ymmym kinetic Edition awd
Volvo s40 -05 2.4 iacdtic summum ymmym kinetic Edition awd
Onko tuo pakoputken lämpökilpi siis se peltilätkä joka on vararengaskotelon alla vai mitä tarkotat? Kaikki muut nippelit täytyy koittaa ennen kun lähtee muuten kunnossa olevia iskareita vaihtamaan.Omassa sama homma vaihdatin pitkittäis puslat ja katsoivat samalla muut läpi että pitäisi olla ehjät, mutta mullakin kolisee kuskin puolelta, pikaisesti katsottuna ainakin pakarin lämpökilpi pääsee heilumaan et se selittää mulla osan mut jokin muu kolisee silti
Se juuri, ainakin muualta kohdin se on ollu irti ja olen kiinnitellyt, kunhan meen paikkaan jossa voi kömpiä auton alle ni pitää laittaa se kiinni. Eihän sulla ota taka-äänenvaimentaja vetokoukkuun kiinni?hape86 kirjoitti:Onko tuo pakoputken lämpökilpi siis se peltilätkä joka on vararengaskotelon alla vai mitä tarkotat? Kaikki muut nippelit täytyy koittaa ennen kun lähtee muuten kunnossa olevia iskareita vaihtamaan.Omassa sama homma vaihdatin pitkittäis puslat ja katsoivat samalla muut läpi että pitäisi olla ehjät, mutta mullakin kolisee kuskin puolelta, pikaisesti katsottuna ainakin pakarin lämpökilpi pääsee heilumaan et se selittää mulla osan mut jokin muu kolisee silti
Ford Mondeo 2011
Tuo kyseinen pelti on kyllä irti takapään kiinnityksestä, ruuvi kyllä kiinni, mutta pelti ruostunut kokonaan tuon ruuvin ympäriltä. Tavaratilassa repsikan puolella olikin hieman tyhjää tilaa varoituskolmion ja työkalujen lisäksi. Lykkäsin kolon täyteen villaa ja kolinat vaimeni huomattavasti, eli tais ollakin tällä kertaa tuuria kun vaan rojut kolisi rontissa 
Mistähän noita säädettäviä puslia saisi??Anzah kirjoitti:Ai niin, jos vielä vaihtaa taakse poikittaisten tukivarsien ylemmät puslat semmosiks säädettäviksi epäkeskoiksi, niin saa säädettyä camber -kulmaa. Loppuu takarenkaiden sisäkulmien kuluminen...
missähän vaiheessa se sitten alkaa se kuluminen?ocf240179 kirjoitti:Anzah kirjoitti:Ai niin, jos vielä vaihtaa taakse poikittaisten tukivarsien ylemmät puslat semmosiks säädettäviksi epäkeskoiksi, niin saa säädettyä camber -kulmaa. Loppuu takarenkaiden sisäkulmien kuluminen...
Niin jos se takapää kolisee vielä puslien vaihdon jälkeenkin niin kannattaa vaihtaa myös koiranluut taakse. Niistä ainakin irtoaa herkästi kolinaa jos ovat kuluneet. Eikä muuten maksa paljon.
Itse asensin K-macin camber-säädettävät puslat omaan autoon ja olen kyllä erittäin tyytyväinen. Itse puslan vaihtotyö on todella v-mäinen mutta camberin säätäminen helppoa. K-macit myy tunex.fi ja hintaa ainakin itsellä tuli kotiin toimitettuna n. 250€.
Eiköhän tässä tarkoitettu sitä, että jos olet autoasi madaltanut niin todennäköisesti takarenkaat kuluu sisäreunasta nopeammin kuin muualta.FullMetal kirjoitti:missähän vaiheessa se sitten alkaa se kuluminen?
Itse asensin K-macin camber-säädettävät puslat omaan autoon ja olen kyllä erittäin tyytyväinen. Itse puslan vaihtotyö on todella v-mäinen mutta camberin säätäminen helppoa. K-macit myy tunex.fi ja hintaa ainakin itsellä tuli kotiin toimitettuna n. 250€.
Vectra B 2,5 V6 -98
Skoda Octavia RS -07
Skoda Octavia RS -07