Toivottavasti se saa sitte ovet aukeamaan, saattais olla pikkase noloa julkisillapaikoila kömytä sisää ja ulos takapaksin kautta
Murtautumis vinkkejä omaan autoon kaivataan!
Re: Murtautumis vinkkejä omaan autoon kaivataan!
Kovalla aasin potkulla suksiluukusta siis sisään mentiin. Ja ilman niitä suksia
Mutta eipä lähteny ovet sisäpuoleltakaan auki. Aikas outoa. Ilmeisesti siinä on joku takapakkolukko, tiedä sitä. Mutta sainpa konepeiton auki niin pääsee uuden akun vaihtamaan.
Toivottavasti se saa sitte ovet aukeamaan, saattais olla pikkase noloa julkisillapaikoila kömytä sisää ja ulos takapaksin kautta

Akku vaihduttu. Ilmeisesti ovet oli jossaa pakkolukossa, kun sain akun kengät kiinne, pamahti häly samalla päälle. Voin sanoa että onneksi en ollut kovin herkässä tilassa, kun meinaan säikytti jonniin verran ku torvi pamahtaa korvan vieressä soimaan 
Varmaan olivat takalukossa ovet. Onneksi tosiaan... olis voinut takaraivo ilkeästi kopsahtaa nokkapeltiin.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
- tuikki
- OCF Rahastonhoitaja

- Jäsennumero: 2729
Ompas outoa, koska minä oon ymmärtäny, että ooppeleissa lukko aukeaa vähintään kuskin ovesta avaimella (ainakin omassa -00 b2:ssa aukes) vaikka virta olis tasan nollilla akusta... ja vaikka olis takalukossakin. Tiedä sit mitä se hälytin siinä yhteydessä vaikuttaa, mutta takalukko pitäis olla avattavissa avaimella.
-19 Astra 1.6T
-02 Astra 2.0T coupe
EX:-16 Insignia 2.0cdti -15 Corsa E 1.4 -07 Vectra 2.8t -06 Vectra 3.0CDTI OPC-line
-98 Vectra 1.6 -94 Vectra 1.8 -08 Astra H 1.9CDTI OPC-line -94 Corsa B 1.4SI
Omega B2 Caravan 2.5 Elegance Astra G Club Caravan 2.0DI
-02 Astra 2.0T coupe
EX:-16 Insignia 2.0cdti -15 Corsa E 1.4 -07 Vectra 2.8t -06 Vectra 3.0CDTI OPC-line
- kadett90
- OCF Member 2024

Näin sen pitäisi olla.tuikki kirjoitti:Ompas outoa, koska minä oon ymmärtäny, että ooppeleissa lukko aukeaa vähintään kuskin ovesta avaimella mutta takalukko pitäis olla avattavissa avaimella.
Ainakin calibrassa on takalukon päälle/poiskytkemistä varten mikrokytkin lukkopesän kyljessä, joten ilman sähköä tuskin aukikaan saa.kadett90 kirjoitti:Näin sen pitäisi olla.tuikki kirjoitti:Ompas outoa, koska minä oon ymmärtäny, että ooppeleissa lukko aukeaa vähintään kuskin ovesta avaimella mutta takalukko pitäis olla avattavissa avaimella.
Mitään mekaanista vipua lukolta ei takalukkoa varten lähde.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
- tuikki
- OCF Rahastonhoitaja

- Jäsennumero: 2729
En tosiaan tiedä kaikista autoista, et miten pelittää, mutta ainakin tuossa omassa autossa kuskin ovi aukes kesällä vaikka virta oli päässy loppumaan valojen jäätyä päälle.
Ja muistelisin, että g astrassa oli sama homma... eli kun avaimella väkisin vääntää niin kuskin oven lukko aukeaa.
Ja muistelisin, että g astrassa oli sama homma... eli kun avaimella väkisin vääntää niin kuskin oven lukko aukeaa.
-19 Astra 1.6T
-02 Astra 2.0T coupe
-02 Astra 2.0T coupe
Aivan ääriasentoon kun vääntää niin pitäs aueta?
Ainakin omassa b-vectrassa kyseinen ominaisuus menee muistaakseni päälle kun kauko-ohjaimesta painaa lukitusta kahdesti, silloin ei ovet aukea nupeista vetämällä tai jos avainta kääntää "normaalisti" lukossa.TO-HO kirjoitti:Mutta eipä lähteny ovet sisäpuoleltakaan auki. Aikas outoa. Ilmeisesti siinä on joku takapakkolukko, tiedä sitä.
Sen murtosuojan päälle avaimellakin.Kääntää avaimella lukitsemisen jälkeen uudestaan "lukkoon" niin murtosuoja menee päälle.Näi ainakin mun b1 Vectrassa pelas.Avaimella aukastessa joutui vääntämään hieman normaalia kovempaa ääriasentoon.Sitä en kyllä tiedä miten aukeaa ilman virtoja,siitä ei ole kokemusta.Murtosuoja-asennossa olevaa lukkoa ei sitten avaa edes lukkoseppä.Näin mulle sanoi kyseisen ammatin harjoittaja murtauduttuaan omaan autoonsa lyömällä ikkunan rikki
.
Näin vähän itsekkin veikkaan, kun murtosuoja ei ole mekaanisessa yhteydessä itse lukkopesään(ainakaan calibrassa)sis kirjoitti:.Murtosuoja-asennossa olevaa lukkoa ei sitten avaa edes lukkoseppä.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Aineski B2 vectrasta sai lukon "murrettua" murtosuoja päällä. Lukko toimii edelleen.. Pitää vaan purkaa sisäpuolelta osiksi ja leikkiä mäkkaiveria..
Astra H Farkku Z19DT
Ford Mondeo 1.5TDCI
Ford Mondeo 1.5TDCI
Tänään tuli koitettua toi homma, ei auennu omassa -03 ompussa ovet takalukosta, akun jännite 0,6 volttia. Joutu pistään maskiin pikkusen reijän että sai kädellä vaijerista vedettyä pellin auki ja apuvirtaa, johan alko pelittään.tuikki kirjoitti:Ompas outoa, koska minä oon ymmärtäny, että ooppeleissa lukko aukeaa vähintään kuskin ovesta avaimella (ainakin omassa -00 b2:ssa aukes) vaikka virta olis tasan nollilla akusta... ja vaikka olis takalukossakin. Tiedä sit mitä se hälytin siinä yhteydessä vaikuttaa, mutta takalukko pitäis olla avattavissa avaimella.
Koitin muistella miten joku oli tehnyt, en muistanu tota tööttihommaa, pitää koittaa tuleeko sinne jatkuva virta niin ei tarvii ostaa uusia maskeja... Akku tyhjeni koska olin unohtanu kiertovesipumpun päälle 3 päiväksi. Pitäs kait se piuha vetää lämppärin puhaltimelle ku jaksas...
Pitänee vetää pikku virtapiuha etupuskurin taakse tai ostaa defan akkulaturi lohkolämppärin kaverix
Omega B2 2.6 executive