Vectra ei starttaa (Vectra 1.8 1990)
- JNN
- OCF Tapahtumavastaava

- Jäsennumero: 3208
Re: Vectra ei starttaa (Vectra 1.8 1990)
Ei se bensapumpun rele startin toimintaan vaikuta.
"Auto on kuin tyttöystävä, mutta siihen käytetään enemmän aikaa ja rahaa"
Joo siksi vaan bensareleestä, kun kysyin paikallisesta kröhöm.. huoltoliikkeestä ja ite sanoin epäileväni
virtalukon pohjaa, niin äijä vastas, että relevikaa epäilis, että niin sitten!
virtalukon pohjaa, niin äijä vastas, että relevikaa epäilis, että niin sitten!
Voiko virtalukonpohjan vaihtaa ilman että purkaa koko virtalukkoa? Eikös se kuitenkin ole ihan erillinen varsinaisesta virtalukosta.
on se erillinen ja pystyy vaihtaan, siellä on ainakin yks pikkuruuvi ja sokka toisella puolella, tai kaks ruuvia, en enää muista mutta ei ole kummoinen vaihtaa. ei se pumpun rele siihen mitään vaikuta, eikä muistaakseni ole muuta relettä.
opel vectra c 2,2 gts
Nyt vasta ehdin vaihtaamaan virtalukon pohjan. Ei tosiaan ollut kummoinen homma. No siinä vika kuitenkaan ei ollut koska vieläkään ei startti herää. Melkein tuohon starttiin se vika nyt jää. Hankalassa paikassa imusarjan alla vaan satttuu olemaan. Mistä siihen pääsee parhaiten käsiksi...ilmeisesti auton alta?
-
|vectraman|
- OCF Member 2021
Mulla on 2.0 8v kone ja helposti sen yläkautta vaihtoi, luulisin että sama homma sulla
Parilla pultilla startti kiinni ja piuhat oli muistaakseni kaikki pikku pulttien alla kiinni jotka kans piti aukaista, ei sen kummempaa.
Öööh ei mulla ole sellaisia fakiirin käsiä että saisin tuon yläkautta vaihdettua....tai sitten pitäisi olla pari niveltä lisää kummasakin kädessä.
en tiiä fakiirista mutta kyllä sen pitäis saada yläkautta vaihdettua, eikö se ylempi lähde helpostikin ja toisen saa hanttarin puolelta jatkovarrella, niin on se kai sieltä takaa 2 pultilla moottorin rungossa, ne taisin jättää laittamatta niin taisin laturin irroittaa.
opel vectra c 2,2 gts
-
|vectraman|
- OCF Member 2021
Ööh se starttihan näkyy selvästi sieltä koneen takaa kun katsoo sinne, ainakin kaksilitraisessa ja kyllä minulla sinne kädet mahtui ja räikkäkin eikä ole mitkään fakiirin kädet vaan tavalliset paksut nakkisormet
Mitä kuvia nopeesti vilkuilin niin 1.8 on melkein samanlainen konehuone kuin 2.0:ssa?
No kaipa sitä pitää kokeillä näplätä. Muistatko monellako pultilla se on kiinni? Ensi silmäyksellä ei näy kuin 2 pulttia. Itse startti ei maksa motonetissä kuin 70 €. Onko tuossa itse vaihdossa muuta kuin pultit ja johdot irti ja uutta starttia tilalle?
-
|vectraman|
- OCF Member 2021
|vectraman| kirjoitti:Mulla on 2.0 8v kone ja helposti sen yläkautta vaihtoi, luulisin että sama homma sullaParilla pultilla startti kiinni ja piuhat oli muistaakseni kaikki pikku pulttien alla kiinni jotka kans piti aukaista, ei sen kummempaa.
koitappa puhdistaa se starttimoottorille akulta menevän kaapelin liitinpinnat (eli se paksuin piuha joka on pultin alla). itsellä omegassa teki sitä, että avainta kääntämällä tuli samalla tavalla virrat laitteisiin, mutta startti ei lähtenyt pyörimään, vain solenoidi naksahti. Liittimet oli startilla ulkopäin ihan hyvän näköiset, mutta kontaktipinnat olivat hapettuneet juuri sen verran ettei saanut tarpeeksi virtaa.
Mä veikkaisin, että akku on kypsä, eikä ota virtaa. Testaisin ensin toisella täydellä akulla tai toisesta autosta lisäksi apuvirrat kaapeleilla.
saattaa siellä se rauta takana olla, kai alunperin on, se oli kahdella 13mm.
opel vectra c 2,2 gts
Akku on uusi. Latasin sen vielä varmuuden vuoksi täyteen. Käynnistettäessä ei edes solenoidi napsahda. Kopistelin solenoidia vähän pulikallakin jos se olisi ollut vaan jumissa mutta ei. Katson vielä nuo liittimet ennen kuin alan ähräämään uuden startin parissa. Kiinnituspultit kyllä saa näköjään auki mutta piuhoissa ei ole paljon ylimääräistä.