Jos ohjurikumit vuotaa niin silloin tuon öljynkulutuksen pitäisi näkyä pakokaasuissakin sinisenä savuna, mutta jos ei savuta eikä pölläyttele sinistä niin en usko silloin ohjurikumeissa olevan vikaa? Maassakin tuon 3L öljyhävikin pitäisi näkyä, jos moottori tiputtelee, mutta ilmeisesti ei?urho1 kirjoitti:Tuo voisi kai itse asiassa olla aika todennäköistä... Saakohan noita männänrenkaita liikkeelle huuhtelulla?JJunior kirjoitti:Venavarrenkumit vuotaneet liian kauan-> Männänrenkaat jumissa -> syö öljyä.Ja paljonkohan tässä koneessa maksaa venttiilivarrenkumien vaihtaminen? Voiko homman antaa tee-se-itse-miehelle?
Oliko iso homma itse tehdä?powerofopel kirjoitti: ÖLJY: meillä sama kone vei IKEAn reissulla(^300km) litran-> syynä venavarren kumit ja itse purkamalla ko. toimenpiteelle hintaa n.200€...
Paljonko autolla ajettu? Yleensä näihin tulee kansiremontti ajankohtaiseksi noin 200-300tkm kohdilla, ja tuolloin on saatettu samalla jo tehdä tämä ohjurikumiremontti.
Männänrenkaita voi koittaa liotella öljynvaihdon yhteydessä ns. "Forte" -käsittelyllä, eli laitetaan puhdistusaine vanhojen öljyjen sekaan ja käytetään autoa korotetulla joutokäynnillä noin puoli tuntia.
Kannattaa nyt kuitenkin ensiksi seurailla vielä sitä öljynkulutusta vaikka 1000km matkan ajan, ennenkuin isompaa remppaa alkaa tekemään..