Vectra GTS takaluukku ruostui alareunasta...

Keskustelua Opeleista
JuhaKHJ
'Senator'
'Senator'

Re: Vectra GTS takaluukku ruostui alareunasta...

Viesti Kirjoittaja JuhaKHJ »

HraBeigeV6 kirjoitti:
jukka tervala kirjoitti:Toi malli lienee melko harvinainen härmässä josta syystä ajattelin että tällä palstalla voisi löytyä joku jolla on vastaavia kokemuksia, korjautin luukun maalaamossa ja itse asiassa aika edullisesti, sorry kun kävin kuumana, mutta jos luettelisin mitä kaikkea siihen on vaihdeltu kolmen vuoden aikana kun se on mulla ollut, tää palstatila ei riittäis. Toi takuujuttu tosiaan on vain ilmeisesti myyntivaltti, tosin jotkut merkkikorjaamot tekee noi takuutarkastuksetkin kunnolla, vuosihuolloissa on laitettu leima kun olen noutaessa huomauttanut. Saman huollon kautta tehtiin reklamaatio gm:lle, minulle ei kerrottu mitä reklamaatiossa on mainittu, sain kuitenkin luukun sisältä otetut kuvat joissa näkyy sauman yläpuolella selvästi ruostunut kohta, eli onko tässä siis pukki kaalimaan vartijana...
Huvittavinta oli maahantuojan selitys että valtuutettu huolto ei ole suorittanut korroosiotarkastuksia kunnolla. Näillä mennään, ehkä kuiteskin yritän vielä kuluttajasuojan kautta.
Uskoisin, että palstalla tila riittää. Kerro ihmeessä mitä kutoseesi on tehty. Musta tuntuu, että GM:n kanssa taisteleminen on yhtä tyhjän kanssa. Ne vierittää vastuun myyjäliikkeeseen, esim. huohotinongelmat. Kuluttajasuoja on varmasti pitkä tie mutta toivotan onnea sen kanssa.

Parikymmentä vuotta sitten ei maahantuoja vastannut Opelien ongelmista eikä ymmärtänyt jälkimarkkinoinnin merkitystä. En oikein tiedä syytä miksi tilanne olisi muuttunut. Eräälle hepulle oli GM:ltä Euroopan puolelta todettu että ihan sama mitä suomalaiset autoiltaan haluavat, heiltä kun on välillä hukassakin sellaiset määrät autoja mitä Suomessa myydään kaikkia henkilöautoja yhteensä. Ehkä sama asenne kantaa myös Suomen puolella. :roll:

Vähän aikaa sitten tiedustelin Suomen maahantuonnilta omassa autossani ilmennyttä tyhjäkäyntikierrosten nousun syytä. Tiedustelin heiltä asti siitä syystä että korjaamolla ei tiedetty mistä ilmiö olisi voinut johtua. Noh mitä todetaan GM:ltä.. Täytyisi auto ajaa lähimpään korjaamoon jossa otettaisiin yhteys GM:ään ja katsottaisiin mikä on vikana. Ei kiitos, en halunnut maksaa tuotekehitystä hintaan 70e/tunti siitä syystä että GM:ltä ei löytynyt tietämystä myymiensä autojen moottorinohjausten toiminnasta. Vaikka Opelista pidänkin enkä aio siitä pois vaihtaa, ainakaan niin kauan kuin varaosissa lukee muuta kuin GM, koen kuitenkin että heidän lupaamat takuut kuuluvat tämän foorumin kategoriaan Vitsejä? Lisätkää hyviä..

Itse maalautin omaan piikkiini etupyörien takaa helmojen nurkista ruosteet pois ja laitoin kuraläpät. Pääsin kaikista vähimmällä päänsäryllä. Ehkä oma hiljainen kapinani on etten osta alkuperäisosia. :lol:
Teemu J
OCF Member 2017

Re: Vectra GTS takaluukku ruostui alareunasta...

Viesti Kirjoittaja Teemu J »

HraBeigeV6 kirjoitti:Taisi ruostua tämä topic lopullisesti. :-)

:lollis:
Vastaa Viestiin