"ostaja kärsii nahoissaan"= oikeuslaitos..?
Astra G 2.0 ecotec kone
Re: Astra G 2.0 ecotec kone
"ostaja kärsii nahoissaan"= oikeuslaitos..?
Jos myyt romun ehjänä niin viimekädessä asian ratkaisee oikeuslaitos. Vai oletko ihan vakavissasi sitä mieltä että myyjällä ei ole mitään vastuuta?
Toivottavasti foorumilaiset pistää nimimerkin muistiin etteivät vaan erehdy ostamaan sulta mitään
Toivottavasti foorumilaiset pistää nimimerkin muistiin etteivät vaan erehdy ostamaan sulta mitään
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
ai nyt minä olen kusettaja, just.Tuomas kirjoitti:Toivottavasti foorumilaiset pistää nimimerkin muistiin etteivät vaan erehdy ostamaan sulta mitään
kun puhutaan näistä muutaman tonnin räpsyistä niin joo olen sitä mieltä että jos ei itse ostaja selvitä auton kuntoa tai älyä kysyä niin sillon ihan omamoka,
ja joo suoraan valehtelu on tietenkin väärin. tyhmän esittäjiä aina on kun jotain kysytään ja sillon kyllä pitäisi ihan ostajallakin kellot soida päässä.
mutta eihän siinä valita sinä jatkossa oikeuslaitokselle jos tunnet tulevan petetyksi, minä pidän omana vikana.
ja eiköhän tämä ole jo karannut käsistä koko aihe.. aloittaja voisi muuttaa otsikoksi "yksityisen autokaupan vastuut"
Jos jätät kertomatta olennaista tietoa kunnosta ostajan kysyessä niin se on ihan sama kuin suoraan valehteleminen. Jos ostajaa ei kiinnosta auton kunto pätkääkään niin ei myyjällä ole mitään velvollisuutta sitä tietoa väkisinkään jakaa, mutta tyhmän esittäminen menee jo sen petoksen puolelle.jarppav kirjoitti:jos ei itse ostaja selvitä auton kuntoa tai älyä kysyä niin sillon ihan omamoka
Tottakai pidän sua kusettajana kun ehdotat kusetusta, eikö tuo ole aika selkeetä.
Alfa 75 3.0 V6 America
Alfa 156 JTS
Vectra B
Alfa 156 JTS
Vectra B
-
keltanokka
- 'Diplomat'

Kun on ostamassa muutaman tuhannen euron auton niin varmasti myös tietoinen että kohdalle voi osua yhtä jos toista korjattavaa. Nykyään kun jo uusi mopoauto maksaa 15 000€ niin tietää suurinpiirtein mitä saa. Olen kyllä käynyt katsomassa yhtä jos toista vanhaa kulkupeliä ja myyjät eivät ole ikinä maininneet autojen huonoja puolia, kysyttäessä / huomauttaessa ovat useimmiten kyllä kertoneet.
Muistan vielä kuin eilisen päivän kun olin ostamassa ensimmäistä autoani ja oltin katsomassa autoa. Myyjä yritti myydä vanhaa Mazda 323:sta parkkihallin varjojen suojissa. Kun piti avata takaluukkua ja painoin avausnappia niin mitään ei tapahtunut, johdot oli irti. Sanoin asiasta myyjälle ja hän kuittasi tyyliin "tämä on käytetty auto" Seuravakasi huomasin että takaluukku pysyikin kiinni näillä polkupyörien joustavilla kuormansidonta lenkeillä, lukko oli siis myös risana. Seuraavaksi nostettiin kuskin jalkatilan kumimattoa ja alta löytyi ammottava ruostereikä
Pyydettiin sitten myyjää ajamaan autoa ulos päivänvaloon, tämä oli jo liikaa ja myyjä suuttui, tokaisi vain "parempi että menet autokauppaan ostamaan uutta autoa" ja lähti paikalta romullaan.
Ylläoleva nyt yksi tapaus joka osunut kohdalle, ehkä räikein ja jälkeenpäin hauskin tapaus. Tämä kaveri yritti pimittää jokaikisen vian ja suuttui kun vikoja alkoi löytymään. Eli on sitä tosiaan kaikkea hauskaa liikkeellä kun ostaa käytettyä autoa. Tietty pirun reilua jos kertoo ostajalle myytävän kohteen pikku vioista, suuremmista vioista jo pakko kertoa.
Muistan vielä kuin eilisen päivän kun olin ostamassa ensimmäistä autoani ja oltin katsomassa autoa. Myyjä yritti myydä vanhaa Mazda 323:sta parkkihallin varjojen suojissa. Kun piti avata takaluukkua ja painoin avausnappia niin mitään ei tapahtunut, johdot oli irti. Sanoin asiasta myyjälle ja hän kuittasi tyyliin "tämä on käytetty auto" Seuravakasi huomasin että takaluukku pysyikin kiinni näillä polkupyörien joustavilla kuormansidonta lenkeillä, lukko oli siis myös risana. Seuraavaksi nostettiin kuskin jalkatilan kumimattoa ja alta löytyi ammottava ruostereikä
Ylläoleva nyt yksi tapaus joka osunut kohdalle, ehkä räikein ja jälkeenpäin hauskin tapaus. Tämä kaveri yritti pimittää jokaikisen vian ja suuttui kun vikoja alkoi löytymään. Eli on sitä tosiaan kaikkea hauskaa liikkeellä kun ostaa käytettyä autoa. Tietty pirun reilua jos kertoo ostajalle myytävän kohteen pikku vioista, suuremmista vioista jo pakko kertoa.
http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/au ... etty-auto/
asia mitä minä sinulta kysyin oli mikä taho sitä valvoo jos tulee petetyksi autakaupassa, sinä nyt erkanet aiheesta sen verran että minä olisin myymässä paskaa autoa..
"Väärän tiedon antaminen tai tiedon salaaminen hyödyn saamiseksi on petos"
sitten taas asia erikseen joutuuko siitä oikeudessakaan vastuuseen kun on kaksi yksityisen sanaa toisiaan vastaan.
joo kuluttajavirasto ei vastaa yksityisten kaupoista, mutta eikös tuollakin kehoteta tarkistamaan auto ja kauppa on sit sitova.
itse kyllä saan yöni nukuttua kun olen rehellisellä pohjalla pitänyt kauppani ja kertonut kaikki tiedossani olevat viat, AINA!
"Tottakai pidän sua kusettajana kun ehdotat kusetusta, eikö tuo ole aika selkeetä." oletko pahoinpitelijä jos kehotat vaikka kaveriasi lyömään jotain nekkuun?
parempi lopettaa ennenkuin tässä syyllistyy muihinkin rikoksiin tekemättään mitään kun näköjään jo huijari olen
asia mitä minä sinulta kysyin oli mikä taho sitä valvoo jos tulee petetyksi autakaupassa, sinä nyt erkanet aiheesta sen verran että minä olisin myymässä paskaa autoa..
"Väärän tiedon antaminen tai tiedon salaaminen hyödyn saamiseksi on petos"
sitten taas asia erikseen joutuuko siitä oikeudessakaan vastuuseen kun on kaksi yksityisen sanaa toisiaan vastaan.
joo kuluttajavirasto ei vastaa yksityisten kaupoista, mutta eikös tuollakin kehoteta tarkistamaan auto ja kauppa on sit sitova.
itse kyllä saan yöni nukuttua kun olen rehellisellä pohjalla pitänyt kauppani ja kertonut kaikki tiedossani olevat viat, AINA!
"Tottakai pidän sua kusettajana kun ehdotat kusetusta, eikö tuo ole aika selkeetä." oletko pahoinpitelijä jos kehotat vaikka kaveriasi lyömään jotain nekkuun?
parempi lopettaa ennenkuin tässä syyllistyy muihinkin rikoksiin tekemättään mitään kun näköjään jo huijari olen
No hyvä että asiasta vallitsee yksimielisyysjarppav kirjoitti:huijari olen
Alfa 75 3.0 V6 America
Alfa 156 JTS
Vectra B
Alfa 156 JTS
Vectra B