Kätevämpi vika?
Re: Kätevämpi vika?
Sitte vissiin häätyy ruuvata sitä välitangon mittaa siitä turbon ja sen kellon väliltä?
palaakos sinulla vikavalo kokoajan vai syttyykö se jossain tilanteessa, millaisessa?
nuo ahtoputket välijäähy kannattaa tarkastaa vuotojen varalta jos se kriittinen vika on.
nuo ahtoputket välijäähy kannattaa tarkastaa vuotojen varalta jos se kriittinen vika on.
Vikavalo syttyy tasakaasulla nelosvaihteella n. 2500rpm. Testerin näytöllä näkyy että turbon ahtopaineet "laahaa" perässä siitä mikä on pyynti. Kun ero menee tuohon 0.5bar:n paikkeille niin menee vikatilaan. Vikatila poistuu kun löysääät kaasua ja painat heti perään uudestaan. Saman tekee kun kierrättää nelosella kaasu pohjassa yli 3000rpm. Pyytää 2bar ja antaa 1,4bar. Tämä vikatila kestää hieman kauemmin, mutta korjaantuu taas itsekseen. Meinasin tuossa päivemmällä käväistä "Rontin" konepellin alla syynäämässä niitä letkuja.
tuo jälkimmäinen kuullostaa samanlaiselle vialle kuin minullakin: esim 5 vaihteella kaasupohjassa kerää vauhdin vainnoin 140 ja sit tulee vikavalo. (100->140)
minulla syy tähän vikaan on se että imuventtiilit päästää paineita painekoteloon, jossa map anturi mittaa liian suurta ahtopainetta ilmamäärään nähden. periaatteessa kone ahtaa kummastakin suunnasta
.
jos sulla on opcomi käytössä niin voisit katsoa imm määrät kone tyhjäkäynnillä ja sitten sillä lailla että irroitat ahtoputken niin sillon turbo puhaltaa vapaasti,
jos noiden ero on 100mg/isku(stroke) niin joku siellä koneessa vastustaa. mulla nuó arvot on normaalisti tyhjäkäynnillä 500mg/isku ja turbon imemänä 630mg/isku.
imuventtiili vuodon saat selville myös niin että otat ahto putken irti ja kokeilet vaan kädellä tuntuuko puhallusta vastaan.
..nämä tiedot y20dth, nuo imm määrät voi olla vähän muuta sulla
ja tämähän on vain yksi vikavaihtoehto
pyyntinä 1bar ahtoa ja ahdot nousee 1.4? pelaakos hukkaportti, ei oo jumisssa yms.
minulla syy tähän vikaan on se että imuventtiilit päästää paineita painekoteloon, jossa map anturi mittaa liian suurta ahtopainetta ilmamäärään nähden. periaatteessa kone ahtaa kummastakin suunnasta
jos sulla on opcomi käytössä niin voisit katsoa imm määrät kone tyhjäkäynnillä ja sitten sillä lailla että irroitat ahtoputken niin sillon turbo puhaltaa vapaasti,
jos noiden ero on 100mg/isku(stroke) niin joku siellä koneessa vastustaa. mulla nuó arvot on normaalisti tyhjäkäynnillä 500mg/isku ja turbon imemänä 630mg/isku.
imuventtiili vuodon saat selville myös niin että otat ahto putken irti ja kokeilet vaan kädellä tuntuuko puhallusta vastaan.
..nämä tiedot y20dth, nuo imm määrät voi olla vähän muuta sulla
ja tämähän on vain yksi vikavaihtoehto
pyyntinä 1bar ahtoa ja ahdot nousee 1.4? pelaakos hukkaportti, ei oo jumisssa yms.
No nyt tais jäädä vikavalon vilkuttelu vähemmälle ja ahtaminenkin alkoi sujua. Tulppasin tuon öljyä syljeskelevän egr:n, niin alkoi keväinen viserrys kuulua pellin alta kaasua polkaistessa. Täytyy vielä laittaa se vastus tuohon ilmamassaanturin johtoon jos se sitä alkaa vaatimaan. Pakkasta on nyt -22 astetta, joten ei se sitä nyt vaadi.
Eilen käytin "Rontin" Pörhöllä avaimen takia. Tänään ei saanut enää tuo OP-COM yhteyttä autoon. Tuhoaako merkkiliikkeen vehkeet tuon kiinalaisen vermeen yhteydet? Saako ne takaisin? Millä keinoin? 
Avaimet kannattaa tehdä itse OPcomilla eikä viedä autoa Pölholle.Aatami61 kirjoitti:Eilen käytin "Rontin" Pörhöllä avaimen takia. Tänään ei saanut enää tuo OP-COM yhteyttä autoon. Tuhoaako merkkiliikkeen vehkeet tuon kiinalaisen vermeen yhteydet? Saako ne takaisin? Millä keinoin?
Vaihda sitä USB paikkaa entiselle paikalle niin pitäis alkaa toimia ja mieti onko kaikki muutenkin kunnossa,virrat päällä yms..
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Noniin. Pakkanen on armollisesti antautunut hetkeksi (-33 -> -10). Kokeilin tuota opcomia taas ja se toimimattomuus johtui löysästä töpselistä siinä johdossa. Muuten pelaa mistä usbista tahansa. Tuo avainhomma oli vähän kinkkinen kun sitä avainkoodia ei ollu tuossa "car-passissa". Ei se avain maksanu töineen kuin 150€. Itte avaimen hinta oli n. 70€. Siihen sitte kooditiedustelu+ohjelmointi päälle. Näkyy muuten nyt pelittävän mutta turbon toiminta ei vielä ihan täysin tyydytä mua. Siinä onkin kuulema 2kpl solenoidiventtiiliä ja toisen olen uusinut. Ilmeisestikin sen väärän. Ne näyttivät onneksi kaikki numeroiltaan samanlaisilta joten täytyy alkaa kokeilla vaihtamalla niitä keskenään.