Omegan johtosarja menee suoraan konetilaan, sisälle ei jää siitäkohtiin mitään. Rintapellin kautta kiertää n. 10 johtoinen pyöreäe moninapa liitin.
Pääsin siihen asti että johdot paikoillaan ja uusi kaasuläppätunnistin joka ei muuten mene heittämällä kiinnni
koska pultireijät ei sovi kohilleen, piti tehä välipala siihen. Ja moottorin vikavalon johdon löysin.
Starttaa kyllä mutta ei edes lupaa, bensapumppu ei jostain syystä käynnisty kun virrat laittaa päälle
mutta koitin hyppylangallakin releeltä sekään ei auttanut. Onko mulla joku johto vielä irti tai kytkentä väärin?
Miten katoin kytkiksestä että boksin pitäisi maadoittaa toi rele kun saa virrat, eli boksi ei nyt ole mukana sitten?
Koitin tuleeko kipunaa niin kerran ainakin räpsi ennenkuin tulppa putosi kannenpäältä.
Muttei se kipinä sillei nätisti säkenöiny siinä.
Tulppa myös haisi bensalta eli sitäkin pitäisi tulla(ainakin hyppylangan kanssa)
Kampuran tunnistimen vaihdoin uuteen kun johto oli lohkeillu ja näytti huonolta,
ei sekään auttanut. Onko vectrassa eri kampuran tunnistin? Kytkiksessä se kytkentä ei ole aivan samanlainen kuin omegassa?
Onko omegan ja vectran puolissa muuta eroa kuin omega abikoilla vs vectra liittimillä?
Kun tuli laitettua tuo 3napa liittimestä johdot poikka ja jatkoin piuhat puolalle.
Punainen meni sulakkeen kautta suoraan akkuun, vihreä puolan - joka oli edellisen mukaan napa 1 ja virtalukolta
puolalle 15 josta meni myös boksille. PUolan johdot väärinpäin? Puolassa kun ei lue kuin + ja - mutta omegan sarjalla toimii
niin että boksilta vihreä - (pyöreä tappi) ja musta +. puolaan ei vissiin tule maadoitusta mistään ellei se rungon kautta ota
Motronic M1.5 - > ML4.1 tilalle omegaan
Re: Motronic M1.5 - > ML4.1 tilalle omegaan
Mahtaisiko tämä auttaa yhtään? http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 9&t=169884
Todennäköisesti väärässä.
Suunnilleen noin sen olen laittanut, mutta en silti tajua miksi ei lähde käyntiin.
Mielestäni kaikki mitä pitäisi on kiinni, mutta ei lähde. Koneen mukaan kampitunnistinkin pitäisi olla
samat näissä joten siitä ei pitäisi olla kiinni. Tosin kipinää ei vissiin tulisi ollenkaan jos kampitunnistin ois pois pelistä.
Samaten ruiskureleen bensapumpun sähköt ihmetyttää, no tutkitaan lisää.
Mielestäni kaikki mitä pitäisi on kiinni, mutta ei lähde. Koneen mukaan kampitunnistinkin pitäisi olla
samat näissä joten siitä ei pitäisi olla kiinni. Tosin kipinää ei vissiin tulisi ollenkaan jos kampitunnistin ois pois pelistä.
Samaten ruiskureleen bensapumpun sähköt ihmetyttää, no tutkitaan lisää.
Mulla ei ensin antanut kipinää eikä bensaa ollenkaan, kun jätin sen virtalukon mustan kytkemättä, pyöritti kyllä.
Kun liitin virtalukon mustan, puolan liitimen mustan ja suutintukilta mustan yhteen niin lähti käyntiin.
Laitoithan sen ruskeen maihin, mistä oli aiemmin puhetta?
Kun liitin virtalukon mustan, puolan liitimen mustan ja suutintukilta mustan yhteen niin lähti käyntiin.
Tätä lausetta en ymmärtänyt... Johdot boksin isosta liittimestä yhtenä nippuna pannuhuoneen puolelle? Ei muita liittimiä kabiinin puolella?Omegan johtosarja menee suoraan konetilaan, sisälle ei jää siitäkohtiin mitään.
der OPelVEctra -Technic, die begeistert.
Ei sillä varmaan väliä mistä sen virrat päällä ottaa kunhan tulee virrat päällä asennossa +12?Opve kirjoitti:Mulla ei ensin antanut kipinää eikä bensaa ollenkaan, kun jätin sen virtalukon mustan kytkemättä, pyöritti kyllä.
Kun liitin virtalukon mustan, puolan liitimen mustan ja suutintukilta mustan yhteen niin lähti käyntiin.Tätä lausetta en ymmärtänyt... Johdot boksin isosta liittimestä yhtenä nippuna pannuhuoneen puolelle? Ei muita liittimiä kabiinin puolella?Omegan johtosarja menee suoraan konetilaan, sisälle ei jää siitäkohtiin mitään.
Otin sen meinaan sulakerasialta ja vein puolan liittimeen sekä siihen boksille menevään mustaan.
Kumpi puolassa on 1 napa ja kumpi 15? Kun tossa ei tosiaan lue kui + ja - ? Vai oisko toi 15 + jos siihen tulee virtaska
koko ajan ja 1 napa - jos boksi maadoittaa? Joo kytkin sen ruskean maihin.
Se lähtee siitä boksilta tosiaan yhtenä nippuna konehuoneeseen ja haarautuu hetiläpiviennin jälkeen mittaristolle yms
siitä haarasta löysin ton vikavalon lampun johdonkin että sain sen palamaan
15 on + eli musta
der OPelVEctra -Technic, die begeistert.
Vika löyty...kaikki oli oikein mutta! Olin sekoittanu kaasuläpän ja kampiakselin liittimet ylläri
ja kun läpän johto ei riitä paikallensa, olin jatkanut sitä, joka olikin kampuranjohto, eculle menevät johdot
ristiin
voi sanonko mikä
siinä johtosarjassa pitemmällä kun ne ei ole enää samanväriset kuin
ekan 10 cm matkalla. Että näin tällä kertaa, taidan mitata ens kerralla varmuuden vuoks mikä on mikä
ja kun läpän johto ei riitä paikallensa, olin jatkanut sitä, joka olikin kampuranjohto, eculle menevät johdot
ristiin
ekan 10 cm matkalla. Että näin tällä kertaa, taidan mitata ens kerralla varmuuden vuoks mikä on mikä