A Omegan automaattilaatikon öljynkierto

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Deme79
OCF Member 2016

Re: A Omegan automaattilaatikon öljynkierto

Viesti Kirjoittaja Deme79 »

Öjynjäähdyttimeltä putket irti, ja toisesta putkesta uutta öljyä sisään niin pitkään, että toisesta putkesta tulee myös uutta öljyä läpi. Ja tietenkin toinen heppu laatikkoa käyttämään samalla. ..
"kaikkea nämä opelit saa ihmisen tekemään"
sepse
OCF Member 2023
OCF Member 2023

Viesti Kirjoittaja sepse »

Ottavat sen letkun auki joka kierrättää syylärin kautta (semmosissa joissa se on , kaikissa etuveto pikkukoneisissa ei oo) ja tuleva puoli poisto ämpäriin ja imupuoli siihen pyttyyn jossa on uutta / kone käyntiin ja annetaan pyöriä kunnes tulee puhdasta . Hieman siinä kuluu ainetta mutta tulee puhdastakin .
Seppo
Hylättyjen Omega B1/B2 mallien turvakoti / Laitetaanpa nimeksi Omega Ranch , Ostetaan HALVALLA tai otetaan talteen B1 ja B2 omega romutusuhan alaista osaa tapauskohtaisesti . Aihioiden määrä TJ 17 Omegaa -yleensä V6 :roll:
sepse
OCF Member 2023
OCF Member 2023

Kylläpäs sen kaikkiin tuolla systeemillä oleviin pitäs toimia . :roll:
Seppo
Hylättyjen Omega B1/B2 mallien turvakoti / Laitetaanpa nimeksi Omega Ranch , Ostetaan HALVALLA tai otetaan talteen B1 ja B2 omega romutusuhan alaista osaa tapauskohtaisesti . Aihioiden määrä TJ 17 Omegaa -yleensä V6 :roll:
Keme
OCF Member 2019

Viesti Kirjoittaja Keme »

Jos pitää vaihteen pelkästään D:llä niin eikö öljy kierrä kaikkialla askin sisällä ja kaikki öljy ei vaihdu? Pitääkö sitä käytellä 1-2 ja pakillakin?
JEEEEEEEEEEEEE!
sepse
OCF Member 2023
OCF Member 2023

Tulikin juuri mieleen kun asia on opetettu mulle vuosia sitten ja itse en sitä ole kokeillut että muistinkos väärin / eli onko tuossa imua siinä paluuletkussa laatikkoon päin vai tarviiko olla astia josta valuu sinne letkuun vapaasti korvaavaa esim hieman ylempää (ettei siis pystyisi imemään itse) piru kun muistas :banghead:
Elvytys ym aineita on mutta niistä ollaan montaa mieltä / myöskin jos laatikko on ollut huoltoa vailla "liian kauan" voi uudet öljyt pestä moskat irti ja
tukkia paikkoja ja laatikko vaatii purkamisen (ilmeisesti 200000km ja yli ilman ensimmäistäkään öljynvaihtoa lienee vaara vyöhykkeellä) BMW porukoilla paljonkin kokemusta asiasta , omissa Opeleissa ei ole näin käynyt vaikka sieltä melkoista tervaa on juoksutettukin .

Kyllä pohja tarvii avata niissä joissa suodatin voidaan vaihtaa ilman laatikon halkaisua , se vaihto on hyvinkin tarpeellinen .
Seppo
Keme
OCF Member 2019

Viesti Kirjoittaja Keme »

sepse kirjoitti:Tulikin juuri mieleen kun asia on opetettu mulle vuosia sitten ja itse en sitä ole kokeillut että muistinkos väärin / eli onko tuossa imua siinä paluuletkussa laatikkoon päin vai tarviiko olla astia josta valuu sinne letkuun vapaasti korvaavaa esim hieman ylempää (ettei siis pystyisi imemään itse)
Mietin tota samaa, mutta ihan sama kun jättää vapaasti valuvan astian ylemmäs. Painovoima hoitaa homman.
JEEEEEEEEEEEEE!
sepse
OCF Member 2023
OCF Member 2023

Hyödyllistä perustietoa Tis 2000 ohjelmasta noukittuna
Kuva
Seppo
Woody
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Woody »

Rookeri kirjoitti:
sepse kirjoitti:Kylläpäs sen kaikkiin tuolla systeemillä oleviin pitäs toimia . :roll:
Seppo
Hmm no tuohan olisi toisaalta hyvä nii ei tarvis laatikon öljypohjaa irroittaa vaihdon yhteydes. Mun tuurilla se jäis vuotamaan :D

Onko laatikkoon jotain mottorinpesuaineen tapaista litkua jolla paska lähtis liikkeelle?

Olisko ainakin fortella ollut jotain litkua, ainakin minulla laittoivat volvon laatikkoon. Tosin kait tuossa ae huono puoli että voi lähteä ne paskat liikenteeseen.
Vastaa Viestiin