Calibra 4x4 turbo mitä olisi hyvä tietää kyseisestä autosta

Keskustelua Opeleista
Viper
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Viper »

Ei sitä jakolaatikkoa sentään tarvii pois ottaa, jos haluaa pelkällä etuvedolla ajella tekee kytkimen josta voi kytkee sen nelivedon pois. Jos omistaisin turbo calibran jossa on tehoo vaikka se 300hp, niin en kyllä kesällä ajelis neliveto päällä, ja suotta särkis jakolaatikkoa vaan nauttisin sitten talvella sen iloista. Talvella viskonelivetokin on ihan mukava ja kestää hyvin läjässä, vaikka vähän vedättelisikin.
Jartsu
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Jartsu »

Ai että kun onkin kiva ajaa 300hp etuvedolla ja kyllä siinäkin auto rikki menee.

Minulla kun on tuo T315 sarja ja autolla ajettu kohta 160tkm mitään vikaa ei ole vielä jakolaatikossa ollut ja jos tulee niin aina voi vaihtaa vahvempaa tilalle.

Suotta kaikki sitä jakolatikkoa pelkää nykyään kun Tunex tekee remontin niin pääsee huomattavasti edullisemmin kuin ennen vanhaan jolloin se täytyi aina lähettää korjattavaksi.

Kyllä Calibra kannattaa ostaa, mutta tutkia auto kyllä kannattaa ettei käy heti mitään rikkoontumisia.
Viper
'Admiral'
'Admiral'

Niin, onhan olemassa se vahvempi versio siitä jakolaatikosta.
Jarno
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Mun nelivedossa on nyt jouku tosi paha vika, sillä on ajettu 225tkm ja T315:lla 2v/70tkm eikä ollut ikinä mitään ongelmia.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Opel Antara 3.2
sauli
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja sauli »

Enkä tiiä onko mitään järkeä sellasta kytkintä tolle nelivedolle rakentaa. Mulla itellä oli auto pariin otteeseen tossa keväällä etuvetosena (pienen sähkövian takia..) ja oli muuten hirveä ajettava. Vetelee enemmän kun maailman huonoin etuvetonen. Muutenkin muuttu tosi suuntaherkäksi ajettavuus.
K2Ri
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja K2Ri »

Saulin Calikkaa etuvetoisena testanneena voin sanoa, että kyllä se pitää olla 4*4 kesät talvet. Varsinkin jos on viritetystä autosta kyse. Ei kait sekään tule halvaksi, kun joutuu ostelemaan uusia eturenkaita viikottain.. :grin:
BMW F31 320dA xDrive ///M-Sport Individual '15
BMW e46 ///M3 Cabrio '01

Kuva
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

Joo, ja mun Calibrassa on sellainen vika, että autolla on 117000 km ajettu, mulla ollut omistuksessa 4kk, ja siitä ajossa reilu pari viikkoa (muut ajat Tunexin pajalla tai odottamassa veropäätöstä) ja taas se on siellä kun se jakolaatikko ja perä hajosivat yhtäkkiä lähes täysin varoittamatta. Onneksi kotinurkilla, eikä missään kaukana reissussa. Että näissäkin on sitten hyvä- ja huono-onnisempia yksilöitä, joihinkin autoihin sattuvat kaikki mahdolliset isot viat.

nimim. Calibra Turbo "Pahan ilman lintu"
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Viper
'Admiral'
'Admiral'

ATA Onko jo selvinnyt mikä aiheutti hajoamisen?
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

Kyllä etu vedollakin on kiva ajella eikä niitä renkaita tartte sen enempää ostaa kuin nelivedolla ajaessa,kaasun kanssa saa käyttää järkeä...
tanhis
'Agila'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanhis »

Jees että tollaisia ongelmia siis eli jakolaatikko on ongelma mutta niinkuin joku tosiaankin mainitsi niin niitähän saa vahvempia ja missä autossa nyt ei vetolaitteiston osat särkyisi jos on tehoa nimim 2 perää 325 bemmestä ja 1 turbo sierrasta.
sauli
'Senator'
'Senator'

On 2003-09-17 13:12, ata wrote:
Joo, ja mun Calibrassa on sellainen vika, että autolla on 117000 km ajettu, mulla ollut omistuksessa 4kk, ja siitä ajossa reilu pari viikkoa (muut ajat Tunexin pajalla tai odottamassa veropäätöstä) ja taas se on siellä kun se jakolaatikko ja perä hajosivat yhtäkkiä lähes täysin varoittamatta. Onneksi kotinurkilla, eikä missään kaukana reissussa. Että näissäkin on sitten hyvä- ja huono-onnisempia yksilöitä, joihinkin autoihin sattuvat kaikki mahdolliset isot viat.

Juu Ata kyllä voittaa huono-onnisimman tittelin.

Itellä on vaan kansipahvi menny, sen jälkeen ohjurit, venttiilit ja turbo kokonaisuudessaan ja turboremontin yhteydessä jouduttiin kantta vähän oikomaan.

Pikkuvikoja sanon minä. :grin:

<font size=-1>[ This Message was edited by: sauli on 2003-09-17 17:33 ]</font>
Jartsu
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Jartsu »

On 2003-09-17 16:12, vectraTBO wrote:
Kyllä etu vedollakin on kiva ajella eikä niitä renkaita tartte sen enempää ostaa kuin nelivedolla ajaessa,kaasun kanssa saa käyttää järkeä...
Niin tuossa lähinnä minun ajatus oli eli kun ne eturenkaat tuppaa kulumaan enemmän kuin takarenkaat ja kun laittaa nelivedon taas päälle niin kappas vierintäkehä eri rasittaa jakolaatikkoa :sad:
Viper
'Admiral'
'Admiral'

Jos ajais pelkkä etuveto päällä, niin sillon ei oikeastaan kannata ajella samoilla renkailla myös neliveto päällä, jartsun mainitsemasta syystä. Parasta (mukavinta) on tietysti ajaa normaalisti neliveto päällä, kunhan ajotyyli on riittävän rauhallinen.
Topah76
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Topah76 »

On 2003-09-17 17:31, sauli wrote:
On 2003-09-17 13:12, ata wrote:

Juu Ata kyllä voittaa huono-onnisimman tittelin.

Itellä on vaan kansipahvi menny, sen jälkeen ohjurit, venttiilit ja turbo kokonaisuudessaan ja turboremontin yhteydessä jouduttiin kantta vähän oikomaan.

Pikkuvikoja sanon minä. :grin:

<font size=-1>[ This Message was edited by: sauli on 2003-09-17 17:33 ]</font>
Just juttelin Toyotakuskin kanssa ja sillä on carina -97 ja joku 170tkm ajettu ja ei yhtään mitään vikaa koskaan ollu ja sitä ennen sillä oli joku 300tkm ajettu eikä siinäkään koskaan mitään. Kyllä nuo Saulinkin viat kuulostaa ainakin keskinkertaisilta violta. No ooppelikuskit on tunnetusti kovahermoista porukkaa, vai?
Kuva
sauli
'Senator'
'Senator'

No ainakin siinä mielessä kovahermoista, etten ainakaan ite suostuis missään tapauksessa ajamaan millään perheauto carinalla. Mieluummin vaikka painin muutaman vian kanssa ja ajan erikoisemmalla (nojoo, ei toi kohta erikoinen oo ku niitä tulee Suomeen melkein 100 per päivä lisää..) autolla. :wink:

<font size=-1>[ This Message was edited by: sauli on 2003-09-18 09:37 ]</font>
Vastaa Viestiin