Älkää nyt jumankauta aina iskekö mua ties mihin paikkaan!!!On 2003-11-28 18:15, C-racing wrote:
Lyö luu kurkkuun...
Aina kova taistelu puheenaiheesta Opel...
Monet eivät näe metsää puulta jne. Mutta on aina hienoa kun voi pitää itsellään palan Opelin historiaakin. Eipä pian moni omista esim. Opel Mantaa tai muuta legendaarista vanhempaa mallia, joita ei ole enää aikoihin vaömistettu. Vanhempien automallien hinnatkin kääntyvät ajan mittaan nousuun ja vielä joskus ihmiset ihailevat Mantaasi ja toivoisivat itse omistavansa sellaisen.On 2003-11-28 12:57, TranceSami wrote:
Joo tämä voi kuulostaa vähän tyhmältä mutta luetelkaa mulle syitä millä puolustaa Opel Mantaa! Meillä tulee aina kova tappelu Opelin auto merkistä kun puhutaan autoista. Olen kertonut luokkakavereilleni että omistan Mantan. He ovat sitä mieltä että se on ihan paska auto vaikka eivät tiedä autoista yhtään mitään. Haukkavat et paska ku on niin vanha sitten vielä kaiken lisäks se on OPEL. Ni antakaa nyt vähän neuvoja että miten noi sais hiljaseks...
-
Veccu-c20xe
- 'Senator'

Mikä se säkään hapsiainen oot sanomaan. Alla Mersu isolla Ämmällä ja ikää vähintäänkin yhtä paljon. Toivottavasti rekisteriotteessakin lukee MäOn 2003-11-28 18:25, mä wrote:
Niin..en nyt malta olla sanomatta että mieluummin kuitenkin työsuhde-/leasing-/osittain rahoitusyhtiön omistamalla/isileasing uudella 500-sarjan Bemarilla kuin ikiomalla Mantalla..![]()
Anna kaverin kokeilla Mantaa. Mullakin yks jutkujeeppikuski kaveri on, muka niin viimesen päälle Opelin vihaaja, mut ku annoin olla yks talvi-ilta kuskina niin kuulu vaan:" Täähän menee hyvin..." (Ascona B 2.0S)
Minunkin entisestä Mantastani, vaikka olikin "hiukan" väsynyt ja rupinen vaikkakin "jännittävän" värinen, tokaisi yksi vaahtosammuttimen kokoinen pikkunassikka isilleen "kato isi, maailman hienoin auto"! Voin kertoa että hymy irtosi poitsulle...muija tosin veti totaali repeämisen
Kaverin pikkuskidi heitti faijalleen ku näki saman härväkkeen että "onks toi mustanki". No on kait ne Mustangitki hienoja...
Enpäs mä sitä sanonutkaan että Mantassa jotain vikaa olis..nuoruus on yks osa elämää ja sinne kuuluu Mantat ja muut vastaavat autot,niin sen pitää ollakinOn 2003-11-29 04:08, Amppa wrote:
Mikä se säkään hapsiainen oot sanomaan. Alla Mersu isolla Ämmällä ja ikää vähintäänkin yhtä paljon. Toivottavasti rekisteriotteessakin lukee Mä
Anna kaverin kokeilla Mantaa. Mullakin yks jutkujeeppikuski kaveri on, muka niin viimesen päälle Opelin vihaaja, mut ku annoin olla yks talvi-ilta kuskina niin kuulu vaan:" Täähän menee hyvin..." (Ascona B 2.0S)
Ja mitä Opelin "huonouteen" tulee niin onhan sitä jo tässä tullut toitotettua monessa topicissa että ei Opel ainakaan Mersulle häviä laadun osalta..
Sitä vaan meinasin että JOS jollakin nuorella on niin onnellinen tilanne että vanhemmilla on mahdollisuus antaa lapselleen käyttöön uusi/uudehko BMW niin ei siinä sen enempää pahaa ole kuin ikiomassa Mantassakaan..
Sillä vaan ajattelin kuin yhdessä jos toisessakin topicissa toistuu ajatusmalli siitä että "isiliisingbemarilla" ajava nuori olisi jotenkin "huonompi" koska ei ajele vanhalla,itse omistamallaan autolla.
Jokainen isä/äiti hankkisi varmasti lapselleen kunnon auton..ja jokainen lapsi varmasti ottaisi sen vastaan jos vanhemmat sitä tarjoaa..kaikille se vaan ei ole mahdollista,mutta suotakoon se ilomielin niille joille se on mahdollista
Ja Mantasta vielä sen verran että onhan se ihan näyttävän näköinen auto yhä edelleen,kunhan se pidetään hyvässä kunnossa ja rakennellaan hyvällä maulla..ilman ylilyöntejä,kuten aina joskus näkee.
Joka ei Mantan hienoutta ymmärrä,se ei tajua autoista mitään
Samoilla linjoilla Mä:n kanssa,mutta kyllä muakin ottaa pattiin semmoset isiliising kuskit,jotka tulevat vittuilemaan vanhasta autosta.On 2003-11-29 07:54, mä wrote:
Sitä vaan meinasin että JOS jollakin nuorella on niin onnellinen tilanne että vanhemmilla on mahdollisuus antaa lapselleen käyttöön uusi/uudehko BMW niin ei siinä sen enempää pahaa ole kuin ikiomassa Mantassakaan..
Jokainen isä/äiti hankkisi varmasti lapselleen kunnon auton..ja jokainen lapsi varmasti ottaisi sen vastaan jos vanhemmat sitä tarjoaa..kaikille se vaan ei ole mahdollista,mutta suotakoon se ilomielin niille joille se on mahdollista
Jonkun pitäisi niillekkin kertoa,ettei kaikkien vanhemmat osta lapsilleen autoa,vaikka varaa oisikin.
Henk.koht. olen ylpeä siitä,että omistan itse auton jolla ajan maksanut joka pennin itse.
Alkuperäiseen kysymykseen täytyy tietysti todeta, että Manta (ja Ascona) olivat ajettavuudeltaan aikansa ja hintaluokkansa parhaita ja päihittävä yhä monia uusia autoja, joiden ohjaustunto on hukattu ohjaustehostimella, leveillä renkailla ja etuvedolla. Lisäksi yksinkertainen, toimintavarma ja huoltoystävällinen tekniikka ilman katkeilevia jakohihnoja ja vikavaloja polttelevia tietokoneita on aina moderneja vikageneraattoreita parempi.
Mitä sitten tulee isi- ym. leasing-kuskeihin, niin eihän ne raukat ikinä opi autoista mitään, kun ongelman tullen soitetaan leasingfirman hinausauto viemään kinneri sulakkeen vaihtoon tai muuten vaan merkkiliikkeeseen valohoitoon, kun taas omalla Mantalla ajeleva korjaa vian kuin vian heti itse ilman odottelua ja ilmaiseksi (no joku varaosa nyt tietysti saattaa jotain maksaa). Näin vähän karrikoiden.
Mitä sitten tulee isi- ym. leasing-kuskeihin, niin eihän ne raukat ikinä opi autoista mitään, kun ongelman tullen soitetaan leasingfirman hinausauto viemään kinneri sulakkeen vaihtoon tai muuten vaan merkkiliikkeeseen valohoitoon, kun taas omalla Mantalla ajeleva korjaa vian kuin vian heti itse ilman odottelua ja ilmaiseksi (no joku varaosa nyt tietysti saattaa jotain maksaa). Näin vähän karrikoiden.
Eipä noissa isileasing autoissa tosiaan mitään vikaa ole, olettaen että kuski ymmärtää olla haukkumatta muiden omalla rahalla ostamia autoja, eikä kehuskele uudella hienolla bemarillaan, josta isi maksoi vain 95%. Paras keino välttää nuo vittuilut lienee se, että laittaa oman vanhemman autonsa tekniikan sellaiseen iskuun, että voi huoletta ehdottaa noille elvistelijöille kisaa radalla tai varttimaililla, hätätilanteessa ehkä jopa lähimmissä liikennevaloissa
. Eihän noita uusia autoja saa edes virittää vapaasti... Ratapäivillä on muuten ihan hauska ohitella noita isileasing vehkeitä vanhalla "romulla".
Corsa TR 1,6 16v -89, Vectra C2 2.2 DIRECT -05, BMW F11 535i M-Sport -11
http://www.ruostepeikko.com
http://www.ruostepeikko.com