Kadett E 16V + turbo. Oisko kellään mitään tietoo???
-
havericky
- 'Diplomat'

- Viesti:
Vaihdelodjusta ja kytkimestä menee 9% joten eipä nyt kauhea menetys.
Vakio F20 vaihteisto kestää myös aika korkeita teholukemia joten sen vaihtamista F28:iin kannattaa vielä pohtia.
Paljonkohan sulla on tavoite tehon osalta? 200hv? Enemmmän?
20XE moottorissahan puristukset 10,5:1 joten olet varmaan tietoinen että sille pitää tehdä jotain jos meinaat "pidempään" ajella. Samoin suuttimet kannattaa vaihtaa LET-mallisiksi taikka vastaaviksi.
Tästäkin searchilla lisää.
<font size=-1>[ This Message was edited by: havericky on 2004-02-04 13:46 ]</font>
Vakio F20 vaihteisto kestää myös aika korkeita teholukemia joten sen vaihtamista F28:iin kannattaa vielä pohtia.
Paljonkohan sulla on tavoite tehon osalta? 200hv? Enemmmän?
20XE moottorissahan puristukset 10,5:1 joten olet varmaan tietoinen että sille pitää tehdä jotain jos meinaat "pidempään" ajella. Samoin suuttimet kannattaa vaihtaa LET-mallisiksi taikka vastaaviksi.
Tästäkin searchilla lisää.
<font size=-1>[ This Message was edited by: havericky on 2004-02-04 13:46 ]</font>
ei kai sitä kannata liian pientä laittaa,kun varmaan kaikki on kuullut sanonnan(että nälkä kasvaa syödessä)...se olis viel aika edullinen niin senkin takia;)....mut kyllä kai sinne pitä ainakin 250hv....sit siitä ylöspäin kun alkaa oikeen ihistää..
joo olen tietonen isommist suuttimista ja puristuksista....eniten mua vaan arvellutti noi laki hommat mut nekin rupee olee aika selvät jo nyt.....mutta kyl sitä pitää laittaa jo lukkukin keulalle kun aletaan kunnon tehoja repimään irti....tääl jämsäs on yx turbo sierrä mis on 258hv/450nm...siin on viel paukku niin kyllä muuten aika hyvin jytisee kun se lähtee paukku pääl oikeen työntää...
....
Täyskaasupaukut ja sorsapilli pakoputkeen...pääsee kaikkein helpoimmalla, eikä tarvi lupia 
Saako muuten kunnon säätöjä ostettua jostain?
Siis semmoisia mitkä lisää pakokaasujen volyymiä.
Ehdotan edelleen jatkuvaa paukkua, että saadaan kompressori alueelle
<font size=-1>[ This Message was edited by: Lehtonen on 2004-02-04 15:50 ]</font>
Saako muuten kunnon säätöjä ostettua jostain?
Siis semmoisia mitkä lisää pakokaasujen volyymiä.
Ehdotan edelleen jatkuvaa paukkua, että saadaan kompressori alueelle
<font size=-1>[ This Message was edited by: Lehtonen on 2004-02-04 15:50 ]</font>
Älä isotteleOn 2004-02-04 14:28, TheMan wrote:
Isosta urbosta tuli mieleeni, että eilen näin livenä suurimman turbon minkä itte oon nähny. pesien koot oli muistaakseni 76/72mm. Ja toi on muuten kiinni katukilvellisessä kuplassa
Mee kattomaan ruotsinlaivojen moottoreita. Suoran ysikoneen (!) kyljessä kiva mollukka jolla halkaisijaa n. 2 METRIÄ !
ja katu-uskottavuutta pönkitetään tänään näillä: HX40 & Autorotor 3150
Ja kuten varmaan HUOMASITKIN??? niin tossa lukee "näin livenä suurimman turbon minkä ITTE OON nähny"... Ja siis minä puhun HENKILÖauton turboista.On 2004-02-04 15:54, turbobliz wrote:Älä isotteleOn 2004-02-04 14:28, TheMan wrote:
Isosta urbosta tuli mieleeni, että eilen näin livenä suurimman turbon minkä itte oon nähny. pesien koot oli muistaakseni 76/72mm. Ja toi on muuten kiinni katukilvellisessä kuplassa
Mee kattomaan ruotsinlaivojen moottoreita. Suoran ysikoneen (!) kyljessä kiva mollukka jolla halkaisijaa n. 2 METRIÄ !
Katalysaattori on käytännössä pakollinen jälkiasennusturbojen kanssa 1.7. 1987 jälkeen rekisteröidyissä, ei-vähäpäästöisissä autoissa.On 2004-02-04 10:43, 110583 wrote:
MUTTA EI SIIHEN MUN MIELEST TARVI KUN SE ON 89 malli niin eix katin joudu lisään vasta 91 vuodest ylöspäin...?
1.7. 1987 jälkeen rekisteröidyn auton tulee täyttää E-säännön 15/04 -mukaiset päästövaatimukset tai myöhemmät. Itse ahdetulla turbomoottorilla ei ole voimassaolevaa päästöluokitusta. Päästöluokituksen teettäminen maksaa tuhansia euroja, mutta käytännössä koneen tulkitaan täyttävän vaaditut rajat, jos autoon asennettaan katalysaattori.On 2004-02-04 12:11, 110583 wrote:
edelleenkään en oo saannu järkevää selitystä sille että minkä takia joutuu laittaan katin siihen jos auto 89malli ja se ei ole alkuperäsenä vähäpäästöinen?!
Tarkennetaan vähäsen.On 2004-02-04 12:23, JJ wrote:
jos auto ei ole vähäpäästöinen ja uudempi kuin 7/-87 niin joudut laittamaan katin lisäksi kun turbotat, mutta se on oltava kiinni vähintään katsastuksessa jotta saat leiman, katsastusmies katsoo että auto on vähäpäästöinen. Jos auto ei ole vähäpäästöinen ja vanhempi kuin 7/-87 niin kattia ei tarvitse asentaa.
Jälkiasennusturbon asentaminen onnistuu käytännössä ainoastaan ei-vähäpäästöiseen autoon. Vähäpäästöisenkin saa toki ahtaa, mutta päästötyypitys on vaikea läpäistä ja vähintäänkin tolkuttoman kallis.
Kun turbottuun autoon asennetaan katalysaattori, tulkitaan sen täyttävän E-sääntö 15/04. Se siis ei muutu vähäpäästöiseksi, eikä sitä koske vähäpäästöisen päästörajat.
Tuossa oli hiukan aiemmin linkki tuonne asetustekstiin, suosittelen että turbotusta harkitsevat lukevat sen muutaman kerran läpi ajatuksen kanssa, sieltä selviää mitä saa tehdä ja miten.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
kyllä se T04 siellä pyörii. kun pyörii 8venasellakin.
Mulla pyöri vähän turhankin hyvin.( ahtaminen alkoi 1500 rpm jälkeen)
Nyt paikallaan Holset HX55 by LDS.
alakierroksilla aika laiska mut 4500rpm jälkeen silmät uppoo päähän...
Auto on tossa signatuurissa.
ja kunnon "paukkusydeemi" kuuluu joka turbohärveliin...
Mulla pyöri vähän turhankin hyvin.( ahtaminen alkoi 1500 rpm jälkeen)
Nyt paikallaan Holset HX55 by LDS.
alakierroksilla aika laiska mut 4500rpm jälkeen silmät uppoo päähän...
Auto on tossa signatuurissa.
ja kunnon "paukkusydeemi" kuuluu joka turbohärveliin...