Calibra soimaan...

Esittele Opel-projektisi tai autosi
viz
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja viz »

Vastauksia kusymyksiin...

Tuo verhoilu on oikeastaa huopaa eikä varsinaista karvaa, siis sellaista mitä esim. subbarin laatikoissa käytetään. Kyllä sen melko helposti sai venyteltyä muotoonsa, mutta pariin kohtaan piti sauma kojelautaan tehdä. Tosin nekin onnistuivat niin ettei huomaa. Liimaa meni kaikkineen yli 2l. Jos verhoiluja tekee, niin ei juuri kannata spray-liimoja käyttää, purkissa oleva (bostikin) kontaktiliima on kovaa tavaraa ja pitää varmasti. Vahvistimien ja subbarin kehykset on ruostumatonta terästä. Vahvistimien 2mm paksua ja subin 5mm(näin sen takia että kestää laskea päälle tavaraa, eikä "vipata"). Tuossa vahvistimien päällä on siis lasi ja kehys. Diskanttien kehykset on tehty niin että pohjalla on a-pilarin muotoinen lasikuitulevy ja sen päällä sorvattu puurinkula ja se on sitten pakkelilla siihen muotoiltu. Samoin on tehty nuo kojelaudan päällä olevat paikat. Muutaman kerran sai pakkeloida ja hioa että oli maalauskunnossa. :smile: Konttiin on tehty lasikuidusta varapyöräkoteloon laatikko ja sivuille minne jäi tyhjää niin vanerista peitepalat ja sitten verhoiltu. Eihän tuon kokoinen systeemi muuten luukusta sisään sovi. Rohkenen epäillä tuota väitettä että kulmissa soisi paremmin diskantit, siinä tulee lähinnä se ongelma helposti että kauempana oleva diskantti vaimenee. Nyt kauempi diskantti osoittaa lähes suoraan kohti ja kuulostaa "enemmän samalta" kuin lähempänä oleva.

<font size=-1>[ This Message was edited by: viz on 2004-03-18 18:56 ]</font>
Kadett_gsi
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Kadett_gsi »

hieno asennus! Melkein samanlaiset oot tehnyt kuin mulla näköjään. Vois laittaa itsekkin kuvia näytille
JiiPee
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Tyylikäs, kelpaa esitellä!

JiiPee
Cali24fourT
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Cali24fourT »

Hienoa jälkeä kontissa ja aika erikoinen toi sisustus mutta ei hullumpi :smile:
Elementti on vissiin 12" vai? ...itsellä on tuplapuhekelainen odottamassa asennusta.Meinaan vaan mahtuukohan miten samankaltaisella asennuksella kun on 15"??
-Kunhan kauppaan kerkeää-
viz
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja viz »

Jees, tuo on tuplakelainen 12" Velocity VCS 1200. Kyllä tuohon olisi 15"kin mennyt hyvin. Mutta tuo soi tarkemmin. :smile: Tosin melkein 2 10" olisi ollut paras...

<font size=-1>[ This Message was edited by: viz on 2004-03-19 11:57 ]</font>
Zeni
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Zeni »

Siisti asennus mutta olisin kyllä valinnut jonkun muun tuon "karvamaton" :roll: Ei herneitä.
-----Zeni-----
"Aluminum, tastes like fear
Adrenaline, it pulls us near"
viz
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja viz »

Ei noista kuvista oikein välttämättä nää millaista tuo kangas on. Mun mielestä ainakin sopii ihan ok. :grin:
sauli
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja sauli »

Noi takakontin asennukset on kyllä tosi nätisti tehty, mutta toi kojelaudan verhoilu on mun mielestä harvinaisen ruma. Se orkkis musta on paljon tyylikkäämpi.
Enochian
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Enochian »

On 2004-03-17 19:04, deep blue wrote:
ot

sulla on samanlainen blaukkari kuin mulla, onko toiminu ok? mulla sammuilee noin 30-60min:n yhtämittaisen käytön jälkeen, maahantuoja ei löytänyt mitään vikaa. silti se sammuilee
Öööh, oletko lukenut soittimesi käyttöohjeet? Nimittäin omassa Blaukkarissani on sellainen omituisuus että jos soittimen laittaa päälle niin ettei autossa ole virrat päällä, niin se sammuu automaattisesti tunnin kuluttua säästääkseen akkua. Ts, jos sulla ei mene soittimelle herätevirtaa jatkuvana niin se sammuu tunnin kuluttua. Soitin saattaa sammua aiemminkin jos akun jännite tippuu liian alhaiseksi.
JaspaJami
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja JaspaJami »

Itse ajattelin ihan samaa. Onko herätevirta kunnossa ja onko piuhat kunnossa. Huonot piuhat voi aiheuttaa hyvinkin suuren jännitehäviön jolloin se soittimelle tuleva jännite tippuu riittävän alhaalle ja se sammuu.
Mylläri
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Mylläri »

Sheivaa hyvä mies autos ennen kesää :razz:
Turhan karvainen.
loox
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja loox »

Mulla on ollut blaukkarin dallas md-soitin 2v. Se on toiminut kuin kello, ei mitää vikaa. se on ollut neljässä autossa eikä sitä oo pidetty kuin kukkaa kämmenellä :smile:, toki en oo heitellyt sitä seinille jne mut kuitenkin.
wiquel
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja wiquel »

Posliini olis ollut parempi!
viz
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja viz »

Kyl pikkusen saa karvaa olla, muttei liikaa. :grin:

Jos jotakuta kiinnostaa, niin voisin ton auton myydä tollasenaan kohtuu hintaan.
Vm -92, ajettu 168tkm, 8v ja hyvä kunto. Tossa tärkeimmät tiedot, lisää sopii kysellä...
apache
OCF Member 2015

Viesti Kirjoittaja apache »

On 2004-03-20 01:07, Enochian wrote:

Öööh, oletko lukenut soittimesi käyttöohjeet? Nimittäin omassa Blaukkarissani on sellainen omituisuus että jos soittimen laittaa päälle niin ettei autossa ole virrat päällä, niin se sammuu automaattisesti tunnin kuluttua säästääkseen akkua. Ts, jos sulla ei mene soittimelle herätevirtaa jatkuvana niin se sammuu tunnin kuluttua. Soitin saattaa sammua aiemminkin jos akun jännite tippuu liian alhaiseksi.
kyllä olen ohjeet lukenu, vieläpä ajatuksen kanssa :smile: enkä sieltä löytänyt tähän asiaan vastausta.
virran olen vetänyt suoraan akulta, en esim virtalukolta jne. näin ollen mankalle tulee jatkuva virta.
mutta voiskohan se sammuilu johtua sitten siitä, et en ole vetänyt erillistä herätettä joka tosiaan tulisi virtalukolta (kylläpä ilmaisen itseni selvästi), muistelin et liittimissä oli omat tulot jatkuvalle virralle ja herätteelle?
BMW E61 535da M-Sport Milk chocolate 380/728
Seuraa bemun tarinaa sekä mm. teippausvideoita:
Instagramissa -> http://bit.ly/1OsOK8e ja Youtubessa -> http://bit.ly/1Jdr5Kb
Wanhat: Ooppeleita ja Volvoja -> http://bit.ly/1gPE59K
Vastaa Viestiin