Itse maalasin satulat aikanaan punaisiksi, mutta ajattelin kyllä nyt vaihtaa värin hieman hillitympään. Tumma grafiitinharmaa voisi olla suht hillitty, mutta silti näyttävä läheltä katsottuna. Onko kukaan maalannut satuloita tavallisella 2-komponentti automaalilla, eli kestääkö tarpeeksi lämpöä? Säilyykö kirkaslakka värittömänä, vai kellastuuko kuumassa?
Kadettiin tuli maalattua satulat foliatecin sinisellä jarrumaalilla. Erittäin hyvän näköiset ja ton kalliin (40e) maalisatsin voi ostaa vaikka kimppaan kaverin kans. Helposti vetää 2-3 auton jarrut
On 2004-04-27 23:04, Markus wrote:
Itse maalasin satulat aikanaan punaisiksi, mutta ajattelin kyllä nyt vaihtaa värin hieman hillitympään. Tumma grafiitinharmaa voisi olla suht hillitty, mutta silti näyttävä läheltä katsottuna. Onko kukaan maalannut satuloita tavallisella 2-komponentti automaalilla, eli kestääkö tarpeeksi lämpöä? Säilyykö kirkaslakka värittömänä, vai kellastuuko kuumassa?
Viime talvena maalasin omat jarrusatulat puolikiiltävä 2k mustalla johon ei tarvitse lakkaa, ja hyvät tuli. Sitä ennen ne oli maalattu ja täälläpäin aika yleensä ne maalataan, ihan 2k automaalilla. Itse maalasin omani sinisiksi eli korin väriin lakan kanssa, ainoat kohdat jotka kellastuivat olivat ne joista lakka oli valunut pisaraksi muuten pysyi todella hyvänä eli normaali automaali lakan kanssa pysyy.
Kuka keltapassivoi jarrusatulat ensimmäisenä? Uutenahan ne on keltapassivoitu.
On 2004-04-27 21:14, Opel bastard wrote:
Ite harkitsin myös maalausta... ehkä musta tai hopea. Mikä sopisi mustaan autoon ? Enkä halua mitään joulukuusi-lookkia.
Mulla oli mustassa autossa kultaiset satulat ja sopi mielestäni hyvin.
Keltapassivointi ei kuulemma onnistunut ainakaan B Asconan satuloihin. Ilmeisesti valussa on jotakin seosaineita, jotka haittaavat kyseisen toimenpiteen onnistumista. Voihan sitä silti kokeilla, tiedä vaikka uudempien Opelien satulat olisivat erilaisesta seoksesta valettuja.
Täytyy varmaan kokeilla sitä grafiitinharmaata ja kirkaslakkaa omiin satuloihin. Sittenhän sen näkee kestääkö ratakäyttöä vai ei...
eikös noi satulat kannattas puhaltaa lasikuulalla tms. ennen maalausta, itellä näittäs olevan takasatulat ruosteen väriset ja vois niitä ehostaa hiukan.
Teräsharjalla suurimmat paskat pois... sitten liuotinta joka on vahvempaa kuin tärpätti, putsataan liasta.... päälle vain mastonin alkydimaali ja se on siinä... ei tartte mitään pohjamaalia tai muuta. 2,5e maksaa purkki ja se riittää pariinkin autoon kun vertaa foliatecin maaleihin 44e