Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Virtasen moottorilta tilasin tuplaulostuloilla olevan pöntön. En ole vielä toimivaksi laittanut, joten äänistä en sen paremmin tiedä. Kiinnikkeitä suunnittelin ja mahtuu ihan hyvin b-vecun alle vaikka autossa vetokoukku onkin. Kaksi 3.5" ulostuloa näyttää kyllä aika härskiltä Vectran alla Tuolta löytyypi kuvia.
edit: no pitihän se url kämmätä
<font size=-1>[ This Message was edited by: Juken on 2004-07-20 22:34 ]</font>
Mäkin sit ostin motonetistä tommosen mustan pöntön josta lähtee kaks ulostuloo ja makso 49,50€.
Tos viikolopu aikan varmaan saan sen paikalleen ni näkee millaset äänet tul.
Sori maalaisuuteni, mutta näin asiaan perehtymättömänä ihan niinkin yksinkertainen asia tuli mieleen että millä te oikein kiinnitätte nuo pöntöt kun niissä ei ole minkäänlaisia kiinnikkeitä ? Myöskään myytävänä ei oo mitään pätevää näkyny. Älkää vaan sanoko sitten että hitsaamalla..
Itse ostin kans Motonetin pöntön. Sisääntulo oli 2" ja ulos 2x3". Näyttää kyllä tosi komealta hintaansa (70e) nähden, kyljestä voi peilailla naamaansa. Vielä kun keksis miten sen ripustaa paikalleen. Itseasiassa ajattelin hakea toisenkin pöntön ja laittaa Vectraan tuplaputket taka-akselilta lähtien. Tietääkö kukaan saako Vectran varapyöräkotelon oikealla puolella olevan vetolenkin poistaa?
itse myös olen kattonut noita motonetin pönttöjä, mutta tuleekohan niistä kova meteli, koska itse en ainakaan halua mitään kaameita "amispörinöitä" autoa pilaamaan, pitäisiköhän vaan kokeilla...
Eikös sen "kantolenkin" saisi suht helposti modaamalla hieman Astran ->95 tai E Kadetin takapöntön kiinnikerautaa... Eli sitä pantaa mikä tulee sen takapöntön ympärille.
On 2004-07-20 22:33, Juken wrote:
Virtasen moottorilta tilasin tuplaulostuloilla olevan pöntön. En ole vielä toimivaksi laittanut, joten äänistä en sen paremmin tiedä. Kiinnikkeitä suunnittelin ja mahtuu ihan hyvin b-vecun alle vaikka autossa vetokoukku onkin. Kaksi 3.5" ulostuloa näyttää kyllä aika härskiltä Vectran alla
On 2004-07-21 20:58, Opel bastard wrote:
itse myös olen kattonut noita motonetin pönttöjä, mutta tuleekohan niistä kova meteli, koska itse en ainakaan halua mitään kaameita "amispörinöitä" autoa pilaamaan, pitäisiköhän vaan kokeilla...
On 2004-07-20 22:33, Juken wrote:
Virtasen moottorilta tilasin tuplaulostuloilla olevan pöntön. En ole vielä toimivaksi laittanut, joten äänistä en sen paremmin tiedä. Kiinnikkeitä suunnittelin ja mahtuu ihan hyvin b-vecun alle vaikka autossa vetokoukku onkin. Kaksi 3.5" ulostuloa näyttää kyllä aika härskiltä Vectran alla
<font size=-1>[ This Message was edited by: Juken on 2004-07-20 22:34 ]</font>
Mitä maksoit?
75e+ matkahuollon törkeät rahtikulut.
Kuinka olette liittänyt vaimentimen putkeen? En viitsi keskiputkesta katkaista tuota päätä, että saan tarvittaessa vakioputken kiinni. Siispä täytyisi jostain löytää sopiva vastakappale siihen. Onko noita myynnissä vai täytyykö lähteä Autobestille kysylemään josko rikkinäisestä putkesta saisi palan?
On 2004-07-22 20:14, Juken wrote:
Kuinka olette liittänyt vaimentimen putkeen? En viitsi keskiputkesta katkaista tuota päätä, että saan tarvittaessa vakioputken kiinni. Siispä täytyisi jostain löytää sopiva vastakappale siihen. Onko noita myynnissä vai täytyykö lähteä Autobestille kysylemään josko rikkinäisestä putkesta saisi palan?
Meikäläistäkin kiinnostaisi nämä kyssärit? Äänitaso ja kiinnitys vakioputken laippaan. Jos joku Motonetistä pöntön ostanut voisi demota äänitasoa niin olisi kiitollinen (Vantaalla)
MIG löytyy joten kiinnikkeet lienee helppo vääntää itse?
Jos joku nelostien varrella asuva haluaa motonetin pöntön niin voisin halvalla ajella sen alkuviikosta perille asti kun tulen Keski-Suomeen (Kiuruvesi).
<font size=-1>[ This Message was edited by: Altti450 on 2004-07-23 19:14 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: altti450 on 2004-07-23 19:55 ]</font>
nyt olis sen verran ylimäärästä rahnaa et vois tommosen ostella..
miettisin et saisko tollasta laipan pätkää jostain vai laittaisko vaan ton vakiovaimentimen etupuolelta rälläkäl poikki ja siihen patentois kiristimellä kiinni ton vaimentimen..
tosin se putki on siitä laipan jälkeen 46mm eli jotain 1.8" ,siis päälihalkasijalta et meniskö toi pönttö siihen sit suoraan kiinni?
motonetin pöntöstä tuli mukava ääni (c2.0ne ja vectra) ei simonssin kaltainen "pärinä" miinuksena pöntön heikko laatu(maalit lähti 2vk.n kulttua ja ruosteen väri tuli tilalle). tämä pönttö oli siis 2" sisään ja 2 X 3" ulos ja ei kokonaan kiiltävä. paikalleen laitettiin kannelmässä tiittasella josta saa hyvää palvelua halvalla!! suosittelen!! itse olen kaikki putket teettänyt nykyään siellä saimoin kun kaverit. niin ja tiittasella ne katkas vakio pöntön juuresta putken ja jatkoi sopivalla pätkällä sitä ja pönttö perään. näin voi vakio pöntön (uuden tietty) laitaa paikoilleen huoletta.
<font size=-1>[ This Message was edited by: santtu on 2004-07-26 20:59 ]</font>