Mä viel odotteleen tilaamaani pakettia. Täs aloin miettimään että montako niitä valoja oli siel vectra b:n mittarin takana jotka valaisee itse mittari taulua? Oman muistini mukaan niitä oli 2. En viellä alkanut purkamaan.
Joo en oo alkanu vielä ledittään. Ehkä viikonlopun aikana, tai sitten ensiviikon alussa.
Joo, kaksihan niitä oli. Meinaatko pistää kaksi lediä tilalle, vai teetko esim. 2 ledi rypästä jossa rypästäkohden 4 lediä?
Ledeissä täytyy myös muistaa, että ne ei säteile valoa joka suuntaan, vaan suurin osa valosta pyritään ampumaan eteenpäin. Tällätavoin ainakin näissä superkirkkaissa.
Juuri tuossa selailin tuota saksalaista sivua noista valoasennuksista niin päätin itsekin tehdä tuon ratkaisun että laitan mittarin taustan valoksi kylmäkatodi sinisen valon. Saattaa kotoa löytyä juuri yksi joutilas valo+invertteri.
Pitäis jotain uutta hienoa keksiä mutta nyt ei ole luovuus huipussaan. Kattoon mietin laittavani 3mm ledejä mutta pitäisi hommata toinen verhoilulevy tuohon hommaan ettei tarvi alkuperäistä alkaa pilaamaan reijillä.
Tässä on meikäläisen lediasennukset kaverin pappacorollan mittaristoon. Samalla sitten "tuunattiin" pohjat uuteen muotoon ja vähän muutakin laitettiin uusiksi.
5mm superkirkkaat ledit: 1,5e kpl. Hintavahkoa hommaa se on. Bebekiltä tilaan kaikki sähkö-osat mitä tarvin.
Konehuoneeseen vaik semmonen että ohutta valokaapelia konepellin reunan kohille että loistaa sieltä ja sit keulaan kylmäkatodi valo. <-- mun mielestä ihan jees ja aijon toteuttaa itssekkin ideani väristä en vielä tiedä, mutta luultavasti juuri tuo punanen.
Nyt väsäilen mittarin taustaa paremmaksi. Valokuvapaperille tulostettuna ja sitten leikkaan numerot/viivat ja laminoin tulee vähän paremmin esille kun valot on päällä. http://ocf.kostodesing.com tuonne laitoin kuvan nykyisestä taustasta.
Ei ole työlästä hommaa. Itseasiassa oikein helppo kun tekee oikein.
Pistänpä ohjeet miten saat helpoiten mittarin pois.
-irrota ohjauspylvään koteloiden kiinnitysruuvit ja ota sitten ohjauspylvään kotelot pois. Kiinitysruuveista kaksi sijaitsee koteloiden etupinnassa ja ja kolme alapinnassa.
-Irrota tuuletussuulakkeet mittariston kummaltakin puolelta. Tuuletussuulakkeen irrotus sujuu melko helposti, kun työnnät sen sivuilta jotkin ohuet metalli liuskat jotka saa pidikkeet vapautumaan. Tuuletussuulake on myös mahdollista kammeta irti pienellä ruuvitaltalla.
-irrota valokatkaisin ja ruuvein kiinnitetyt tuuletussuulakkeiden pesät.
-irrota mittariston kaksi kiinnitysruuvia ja vedä mittaristoa varovasti niin paljon ulos kuin sähköjohdot antavat myöten.
-irrota liitin mittariston takaa ja vedä mittaristo pois.
Itse olen pikkuhiljaa oviin ja kattoon vaihtanut ledit ja muuten on onnistunut hyvin, mutta kattovalon ledi jää himmeästi palamaan kun sen sammuttaa. Miksi näin käy?
On leditykset jääny hieman vaiheeseen ku sain päähäni pistää subin autoon...
Huomasin tuon hehkumisen omassa autossanikin.
Tutkin noita sähkökaavoja ja sieltä ilmeni, että sähkö tuohon kattovaloon tulee ajotietokoneesta/infonäytöstä.
Asia vois korjaantua pistämällä sinne pienen etuvastuksen. Toisaalta parin viikon jälkeen ei enään edes huomaa sitä hehkumista...