Kannattaisko älähtää myyjälle?

Keskustelua Opeleista
Timo
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Timo »

Kampanja koskeekin vain:
Astra G, MY 2000-2001, joissa on Y20DTL tai Y20DTH-moottori.
Omega B, My 2001, joissa on Y22DTH-moottori.
525 d -00 aut.
doping
'Agila'

Viesti Kirjoittaja doping »

Ei kannata.

Lain mukaan myyjällä on oikeus korjata itse tuotteessa mahdollisesti oleva vika. Jos menee korjauttamaan vian muualla, ei tuotteen myyjällä ole velvollisuutta maksaa em. korjauskustannuksia.
pine
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja pine »

Kyllä tuo ilmaMASSAmittari 'kuuluu kuluviin' osiin noissa DI ja DTI koneissa. Mitä oon kuullut ja kokenut niin usein tuossa 80-100tkm korvilla se napsahtaa. Omassa DI:ssä
vaihdettu 85tkm:ssä.
Timo
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Timo »

Jos se on alkuperäinen osa jota ei ole kertaakaan vielä vaihdettu, se kuuluu takuuseen koska Opelilta on tullu määräys et se menee takuuna vaikka se olis: 2000 vuotinen ja vaik käytetty auto.
Ja pitäisi Opelin olla kirjeetkin lähettänyt sillä hetkellä oleville omistajille.
Moni ei kuitenkaan varmaan oo sellast kirjet saanu.
525 d -00 aut.
timtom
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja timtom »

Se ilmamassaanturi on kuluva osa, minulla mennet uusiksi kaksi kertaa. Eka takuuna yli 2 vuotta vanhaan aj. 120tkm. Se on kuluva osa myös Mersuissa, BMW:ssä yms. Valmistaja on Bosch. DTI:hin se maksaa alkuperäisiä Opel-varaosia myyvissä harakiriliikkeissä n. 200 ecua. Luulenpa että siinä väsyy se kuumalanka. Sen langan uusiminen on vaikeata, ja vaatii ilmeisesti "virittämisen" siellä elektroniikassa. Ja vielä tehon lisäämisestä: se ilmamassaanturin säätäminen on varmaankin mahdollista, mutta teho hyöty jää pieneksi. Chipsit antavat vakiona lisää tehoa n. +25%, johon tarvitaan myös lisää ahtopainetta ja polttoainetta. Ahtopainetta säätää tietokoneboxi.
Litrahaju
'Kapitän'
'Kapitän'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Litrahaju »

Väsyy kuumalanka... eli mikä? En näe tässä mitään lankaa. Näkyy kyllä pikkusormen kynnen kokoinen peltiläpyskä jossa on reikä tai reikiä.

Sen lisäksi pulikan kyljessä on tuommonen pitkäkoipinen erilliskomponentti, ilmeisesti joku diodi. Ei vaikuta rikkinäiseltä.
timtom
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja timtom »

Muista lukeneeni, että sen toimintaperiaate olisi kuumalanka. Onhan siinä se diodin näköinen, mutta oletko kurkistanut sinne muovisen "tappin" sisälle ilmakanavaan? Onko siellä mitään? Itse en ole hajoittanut sitä.
Vastaa Viestiin