Lohkolämmitin V6:seen....??
mulla viime talvelta kokemuksia tosta öljytilan lämmittimestä. kyllä siitä varmaan moottori tykkää pyöri pakkasillakin tosi herkästi tosin oli kyllä hyvät öljytkin sae 0:sta ylöspäin.
Eihän se niin nopeasti lämpöä sisälle anna kuin nestelämmitin.
Se on varmaan ihan makuasia kumpi on parempi itellä arvelutti letkulämmittimessä käyntiinlähtö kun kertoivat et antaa liian laihaa sotkua kun anturit lämpiää. Mut olen kyllä kuulut et ei ole ongelmia , niinkuin tässäkin ketjussa on tullut ilmi.
Eihän se niin nopeasti lämpöä sisälle anna kuin nestelämmitin.
Se on varmaan ihan makuasia kumpi on parempi itellä arvelutti letkulämmittimessä käyntiinlähtö kun kertoivat et antaa liian laihaa sotkua kun anturit lämpiää. Mut olen kyllä kuulut et ei ole ongelmia , niinkuin tässäkin ketjussa on tullut ilmi.
Juu tuon defan sitten hain motonetista, letkulämmitin sekin oli...On 2004-10-07 16:42, jamboy wrote:
Motonetin mukaan toi Calix on ainakin letkulämmitin:
2.5-V6 Calix-elementti (letkuun). . . . . . . . . . . . . . 45-6245 49.90 ???
Defasta en sitten tiedä kumpi on, ilmeisesti lohkoon tuleva, sillä letkusta ei ole mainintaa:
V6-2,5 Defa-elementti. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 45-9421 76.50 ???
Kävin taas kaikki Porin varaosaliikkeet läpi ja taas sai huomata että kyllä motonet halvin on, lähin kilpaileva yritys hinnassa tarjosi samaa tavaraa hintaan 81,60e.
Kiitokset kaikille hyvistä vinkeistä.
Ei ole paha laittaa. Ei tarvi mennä edes auton alle jos ei halua.On 2004-10-27 19:25, Latuu wrote:
Oliko tuollainen Defan lämmitin hankala asentaa? onnistuuko miten helposti asennus kaverilta jolla on peukalo melkein keskellä kämmentä?
Alavesiletku näkyy juuri sopivasti virran jakajan alapuolella, itse leikkasin mattoveitsellä viiden sentin palan letkusta pois ja sitten lämmitin siihen väliin ja kahden klemmarin kiristys.
Johtojen vedossa saa sitten käyttää mielikuvitusta, itse vedin pistokkeen maskin oikealle puolelle ettei tarvi sitten kyykistellä talvella polvillaan puskurin edessä...
Toivottavasti pätkäisit letkun oikeasta kohdasta...On 2004-10-27 21:11, vectraTBO wrote:On 2004-10-27 19:25, Latuu wrote:
Oliko tuollainen Defan lämmitin hankala asentaa? onnistuuko miten helposti asennus kaverilta jolla on peukalo melkein keskellä kämmentä?
Ei ole paha laittaa. Ei tarvi mennä edes auton alle jos ei halua.
Alavesiletku näkyy juuri sopivasti virran jakajan alapuolella, itse leikkasin mattoveitsellä viiden sentin palan letkusta pois ja sitten lämmitin siihen väliin ja kahden klemmarin kiristys.
Johtojen vedossa saa sitten käyttää mielikuvitusta, itse vedin pistokkeen maskin oikealle puolelle ettei tarvi sitten kyykistellä talvella polvillaan puskurin edessä...![]()
Mulle aikoinaan (merkkiliikkeessä) laittoivat niin kuin oli helpoin ja lämmitin lämmitti vain syyläriä! Sitten maltettiin lukea ohjeita (ja tilattiin uusi letku!) ja siirrettiin elementtiä n. 10cm. koneeseen päin. Eli siihen kohtaan, jossa letku rupeaa nousemaan koneeseen päin.
Siitä lähtien on toiminut moitteetta!
Vectra C V6 2.8T Wagon
Vectra A V6
Omega MV6 Caravan (Ex)
Vectra A V6
Omega MV6 Caravan (Ex)
On 2004-10-27 22:06, Veekuus wrote:
Toivottavasti pätkäisit letkun oikeasta kohdasta...
Mulle aikoinaan (merkkiliikkeessä) laittoivat niin kuin oli helpoin ja lämmitin lämmitti vain syyläriä! Sitten maltettiin lukea ohjeita (ja tilattiin uusi letku!) ja siirrettiin elementtiä n. 10cm. koneeseen päin. Eli siihen kohtaan, jossa letku rupeaa nousemaan koneeseen päin.
Siitä lähtien on toiminut moitteetta!
Luin kyllä paketissa olleet ohjeet ensin, ne oli kyllä yhtä tyhjän kanssa.
Mahdollisimman lähelle lohkoa lämmittimen laitoin, eli sille suoralle pätkälle joka näkyy ylhäältä päin.
Lähemmäs lohkoa se ei ainakaan mulla mahtunut, suoran kohdan jälkeen lohkoon päin mentäessä on yksi mutka jonka jälkeen on suoraa n.10cm josta n.5cm menee sen "muoviputken" päälle.
Eli tilaa olisi jää juuri se 5cm jonka lämmitin vaatii mutta toisesta päästä olisi heti alkanut mutka joka olisi vääntänyt letkun "lommolle"...
Hankalasti selitetty mutta yritin kumminkin...
-
Jani Mukkala
- OCF Member

VectraTBO:sä hait tuon defan letkulämmittemen? Eikös nuo letkulämmittimien vesiletkuun tulevat lämpöelementit ole v6 vectroissa ja omegoissa samanlaiset vai onko niissä eroa? Kysyin tuossa v6 omegaan motonetistä tuota letkulämmitintä niin tuon elementin hinta oli 100e eikä tuo aikaisemin mainittu 76e.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Jani Mukkala on 2004-10-28 02:46 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: Jani Mukkala on 2004-10-28 02:46 ]</font>
-
Jani Mukkala
- OCF Member

Mulla oli omegassa pari letkulämmitintä ja molemmat menivät paskaksi parin vuoden välein... juuri silleen ettei takuuseen saanu uutta. Nyt sitten viime talvena asensin säteilylämmittimen öljypohjan päälle ja ainakin vielä tuntuu toimivan.
Myyjä väitti, että defan takuu ei kata jos lämmitysvirtaa katkotaan???
Mielestäni letkulämmitin oli tehokkaampi kuin nykyinen säteilylämmitin.
Myyjä väitti, että defan takuu ei kata jos lämmitysvirtaa katkotaan???
Mielestäni letkulämmitin oli tehokkaampi kuin nykyinen säteilylämmitin.
Hyvä kun tästäkin lämmitin asiasta on juttua liikkeellä. Justiin viikko sitten asensin V-koneiseen Omegaan Defan lämmittimen. Lämmittimen mukana tulleen ohjeen mukaisesti se olisi pitänyt asentaa kuskinpuolelle kuten tuossa aikaisemmassa nettiosoitteessa olleessa PDF:ssäkin kerrotaan. Mutta omassani ei sitä sille puolelle voinut laittaa koska ilmastoinninputket ( oletan ) oli juuri sillä kohdin. Tämän johdosta se asennettiin toiselle puolelle. Ensin oli kuitenkin hiottava GM:n merkki sekä numerosarja pois että pinta olisi tasainen. Homman aikana huomasin että eräs putkin on metallinen johon aattelin tehdä vanteella kiinnitettävän laipan alumiinistä. Tähän laippaan voisi asentaa saman tyyppisen lämmityselementin kuin öljypohjaan asennettiin.
Mutta tämmöstä ....
Mutta tämmöstä ....