löytyipäs komia omppu

Keskustelua Opeleista
wille
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja wille »

Oletko sisustaa ajatellut kanssa muuttaa eri väriseksi esim. tai sitten sporttisempia penkkejä ehkä (recaro)?

Harmaa ei oikein iske minun silmään ja nuo Opelin normaalit "nahkasaohvat" ovat minun mielestä hiukan huonot... Mutta sehän on vain minun mielipide. :wink:
JJ
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJ »

jos porsche vanteet kiinnostaa ja valmistaja RH kelpaa niin http://www.autovaruste.net/vanteet.htm , niin tuolta löytyy ja ei ole pahan hintaisia. Itsekkin olin tuolta ostamassa noita, mutta päädyin sitten compomotiveihin.
-Janne

ex Corsa E OPC PP 2018
MAX
OCF Member
OCF Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MAX »

On 2004-12-17 10:17, wille wrote:
Oletko sisustaa ajatellut kanssa muuttaa eri väriseksi esim. tai sitten sporttisempia penkkejä ehkä (recaro)?

Harmaa ei oikein iske minun silmään ja nuo Opelin normaalit "nahkasaohvat" ovat minun mielestä hiukan huonot... Mutta sehän on vain minun mielipide. :wink:
Etsinnässä on ollut musta Recaron sähkösisusta jo jonkin aikaa. Omegoita on tehty sillä kuitenkin suhteellisen paljon tuonne Saksan maalle, joten uskoisin sellaisen löytyvän.
Omega-B 4.0 24v & Omega-B2 2.5 nokileka
wille
'Senator'
'Senator'

On 2004-12-17 14:11, MAX wrote:
On 2004-12-17 10:17, wille wrote:

Etsinnässä on ollut musta Recaron sähkösisusta jo jonkin aikaa. Omegoita on tehty sillä kuitenkin suhteellisen paljon tuonne Saksan maalle, joten uskoisin sellaisen löytyvän.
Löytyykö noita b-mallin omegoissa olevia nahka Recaroita muilla sähköisillä ominaisuuksilla, kuin sähköisellä korkeuden säädöllä? Eipä tuossa nyt muuta ole, mutta hyvät ompi muuten... :wink:
JS
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja JS »

Kuva

Mites tollaset replicat?
Hölzel Turbo 2

Tiiä sitten yhtään minkä laatusia nuo on verrattuna alkuperäisiin, kun ei ole kummankaanlaisia tullut hypisteltyä..

FFP:n hemmoilta saattais alkuperäisiä löytyä, nehän on kaikki wannabe-porschekuskeja.. :wink:
Älä kuitenkaa mitään fuchseja laita :razz:

<font size=-1>[ This Message was edited by: JS on 2004-12-17 21:44 ]</font>
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

On 2004-12-16 21:49, MAX wrote:
Edit: Tuota Arin laittamaa R6 lyhennettä minäkin mietin tovin ennenkuin tajusin sen tarkoittavan rivikutosta :grin:
Sehän on tosiaan vain erotuksena V6:sta... :smile: Rivi-6:sta siis tarkoittaa, ei mitään Yamahan moottoripyörään viittaavaa. Voihan sen englanniksikin ajatella Row-6 (straight-6 tulisi S6 josta tulisi mieleen jotain ihan muuta ja pelkkä 6 taas ei tekisi eroa V6:een, kuutosiahan nekin on.
wille
'Senator'
'Senator'

Kertokaapa miksi niin innokkaasti on b-mallin omegoihin vaihdettu R6 konetta? Mitä iloa siitä on verrattuna esim. V6 koneeseen? Mielestäni tuo R6 on kumminkin vanhaa tekniikkaa, mutta ehkä se on sitten halvempi ja siitä on tietoa enemmän. Onkohan se kevyempi myös? Nuo autot mitä tuolla galleriassakin on, niin onko ne tehty 2 litran koneista vai 2,5 V6 vai mistä?

Tiedän kumminkin ainakin yhden, joka on laittamassa V6 konetta 2 litraisen tilalle ja tietoa/taitoa tuonkin koneen virittämiseen kyllä löytyy aika paljon. Kallistahan se on niin kuin elämä on... :wink:

Itse ainakin suosisin mieluummin uudempaa tekniikkaa vaikkakin päästö ym. rajoitukset ovat tiukemmat, mutta tietenkin jos hyviä syitä löytyy vanhemman tekniikan käyttöön, niin ilman muuta peliin vaan...
harza
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja harza »

On 2004-12-19 12:02, wille wrote:
Kertokaapa miksi niin innokkaasti on b-mallin omegoihin vaihdettu R6 konetta? Mitä iloa siitä on verrattuna esim. V6 koneeseen? Mielestäni tuo R6 on kumminkin vanhaa tekniikkaa, mutta ehkä se on sitten halvempi ja siitä on tietoa enemmän. Onkohan se kevyempi myös? Nuo autot mitä tuolla galleriassakin on, niin onko ne tehty 2 litran koneista vai 2,5 V6 vai mistä?

Tiedän kumminkin ainakin yhden, joka on laittamassa V6 konetta 2 litraisen tilalle ja tietoa/taitoa tuonkin koneen virittämiseen kyllä löytyy aika paljon. Kallistahan se on niin kuin elämä on... :wink:

Itse ainakin suosisin mieluummin uudempaa tekniikkaa vaikkakin päästö ym. rajoitukset ovat tiukemmat, mutta tietenkin jos hyviä syitä löytyy vanhemman tekniikan käyttöön, niin ilman muuta peliin vaan...
Minä ainakin jotenkin miellän tuon r6 koneen luotettavemmaksi kuin mitä v6. Nyt menee kyllä ihan fiilistely puolelle, mutta minusta ainakin on mukavampi että sitä nokka-akselia pyörittää ketju. Varsinkin tuon v koneen jakopää on aivan järkyttävän näköinen. Ja onhan näissä uusissa v koneissa ollu myös nämä ihanat vuotavat venakopat... Tällä tarinalla nyt ei ole mitään tekemistä faktojen kanssa, kuhan kirijoottelin...
Ahnuld
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Ahnuld »

Näin äkkiseltään asiaan syventymättä tulisi mieleen rivi kutosta puolustavia seikkoja: Saa tehtyä suuremman (yli 4l?), jakopää ketjulla, nokka-akseleita puolta vähemmän (halvemmat vaihtaa), toimintavarmempi, ehkäpä enemmän tilaa moottoritilassa, vanhempi ja yksinkertaisempi tekniikka? Halvempi?
Kaipa siinä jotain syytä on, että Bemarillakin ovat koneet vielä rivimoottoreita...
Eikös nuo (opelin) V-muotoiset moottorit ole yleensä etuvetoisista lähtöisin, jotta saadaan kuusi pyttyä poikittain keulalle, niin täytyy olla lyhyempi kone?
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

Ihan moottorin rakenteena suora moottori on parempi kuin V-muotoinen, joka on kehitetty kompromissiksi lyhentämään moottorin pituutta. Suora 6 on sen lisäksi kaikkein tasapainoisin moottorityyppi joka ei tarvitse mitään tasapainoakseleita.
Hakola
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Hakola »

Kertokaapa miksi niin innokkaasti on b-mallin omegoihin vaihdettu R6 konetta? Mitä iloa siitä on verrattuna esim. V6 koneeseen?
Kun kokeilee ajaa MV6:lla ja omalla R6:lla niin kyllä siinä vaan väkisinkin hymy leviää naamalle ja sitä toteaa että onneksi tuli laitettua suora eikä vino kutonen. Se mikä mun mielestä tekee r6:n paremmaksi on kiihtyvyys, koko kierrosalueen voima, helppo viritettävyys, kestävä tekniikka (jakopää jne) ja ennen kaikkea ne äänet :wink:
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jariz »

Hakola:
Oletko tehnyt ton sun omegan 2 litrasesta?
Mitä kaikkea joutuu vaihtamaan?
Eikö ainakin voimansiirto saa jäädä vakioksi?
B-conamega
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja B-conamega »

Kertokaapa miksi niin innokkaasti on b-mallin omegoihin vaihdettu R6 konetta? Mitä iloa siitä on verrattuna esim. V6 koneeseen? Mielestäni tuo R6 on kumminkin vanhaa tekniikkaa, mutta ehkä se on sitten halvempi ja siitä on tietoa enemmän. Onkohan se kevyempi myös?
C30SE=Painavampi,pitempi,parempi!
Tosin jakopää ei niin hyvä kuin C30NE:ssä.
Virittäminen helpompaa kuin V6 patojen ja kestävämpi ja halvempi käyttää.
Potentiaalia löytyy rivikutosista
-C36NE
-C40SE
-C36GET
:roll:
Opel on pop -(z)-
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

On 2004-12-18 00:09, ata wrote:
On 2004-12-16 21:49, MAX wrote:
Edit: Tuota Arin laittamaa R6 lyhennettä minäkin mietin tovin ennenkuin tajusin sen tarkoittavan rivikutosta :grin:
Sehän on tosiaan vain erotuksena V6:sta... :smile: Rivi-6:sta siis tarkoittaa, ei mitään Yamahan moottoripyörään viittaavaa. Voihan sen englanniksikin ajatella Row-6 (straight-6 tulisi S6 josta tulisi mieleen jotain ihan muuta ja pelkkä 6 taas ei tekisi eroa V6:een, kuutosiahan nekin on.
Juu ja tosiaan tuli mieleen, että saksaksiki rivimoottorin lyhenne on R, eli reihenmotor, R6 on siis myös reihen-6-zylinder eli saksaksikin rivikuutonen.
Regno
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Regno »

On 2004-12-17 21:41, JS wrote:

FFP:n hemmoilta saattais alkuperäisiä löytyä, nehän on kaikki wannabe-porschekuskeja.. :wink:
Älä kuitenkaa mitään fuchseja laita :razz:

<font size=-1>[ This Message was edited by: JS on 2004-12-17 21:44 ]</font>
Kuin niin? :smile:

<font size=-1>[ This Message was edited by: Regno on 2004-12-20 21:54 ]</font>
Vastaa Viestiin