uskaltaako kolari astran ostaa?

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Ooppelimies
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Ooppelimies »

Omien kokemusteni perusteella sanon, älä osta.
Itse kierrän kolari- ja korinvaihtoautot hyvin kaukaa.
Helppo ostaa, vaikea myydä. Tiedän...
viljami
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja viljami »

On 2005-01-15 10:11, Ooppelimies wrote:
Sori, mutta mikä on niin huonoa korinvaihtoautossa? Ostettiin yks Hirvivahinko passatti josta keula katto ja vähän peräkin sisällä. Sitte ostettiin saksasta täysin ajokuntoinen auto tänne varaosiksi ja vaihdettiin vain hirvivahinko autosta moottori, vaihteisto sisusta, jne siihen saksasta ostettuun Autoon. Nyt siihen kolaroituun autoon on vaihdettu kori. Eli autossa ei ole yhtään oijottua peltiä. Ei pakkelia, eikä mitään mikä poikkeaisi alkuperäisestä autosta. En voi sitten käsittää mitä niin huonoa tuollaisessa autossa on. Toki kunnioitan mielipidettäsi... ja niin edelleen, mutta alkoi vain kiinnostamaan.
Insignia B -19 1.6t
----------
Vectra C -04 1.8
Vectra B -98 2.5
Kadett E -89 1.6
Vectra A -94 1.8
Enochian
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Enochian »

Korinvaihtoautossahan on huonoa ne muutosprosentit, jotka aiheuttavat sen, että mahdollisen kolarin sattuessa sitä ei juuri tarvitse/voi korjata. Eikös korinvaihtojen tekeminen ole nykyään kiellettyäkin?
viljami
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja viljami »

Tietääkseni ei ole kielelletty. Sinähän tavallaan vaihdan vain rikkinäisen osan tilalle ehjän. Toisekseen sama asiahan käsittääkseni on jos kolaroit ns. "prosenttiauon" Saahan siihen autoon vaihtaa rikkinäisen osan tilalle ehjän osan. Eihän sitä voida kieltää. Mutta jos ostaa kolaroidun auton esim AVK:lta (linttaliiteri)ja se on tuontiauto, niin siihen ei saa vaihtaa osia enempää kuin 25%.
Insignia B -19 1.6t
----------
Vectra C -04 1.8
Vectra B -98 2.5
Kadett E -89 1.6
Vectra A -94 1.8
Ooppelimies
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Ooppelimies »

On 2005-01-15 18:51, viljami wrote:
On 2005-01-15 10:11, Ooppelimies wrote:
Sori, mutta mikä on niin huonoa korinvaihtoautossa?

Kyllähän näitä varoittavia esimerkkejä löytyy, kun auto ei voi enää korjata kun prosentit ylittyvät.

KV-transu on myös hankalampi myydä.
look at my opel now
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja look at my opel now »

3/4 osaa autoista on kolaroitu.Osa on jo korjattu huolintakeskuksessa satamassa. Olen nähnyt "huimasti" korjattuja kolariautoja paljon. Mikään ei istu ja kaikki käytetyt osat ovat "toivolan a1 osia". Ei merkkikorjaamonkaan korjaama auto ole aina niin 100%, vaikka maksajana on vakuutusyhtiö. Itse olen tehnyt omaan piikkiin kymmenkunta lunastusautoa, näistä yksi oli kyllä semmoinen mikä olisi kannattanut purkaa... Tuo kylläkin huolestuttaa, kun ei ole käytetty autoa penkissä, itse kun olen tehnyt g-astroja niin olen huomannut ,että ovien päälle tulee pienessäkin keulakolarissa jo pussit b-pilariin. Ja noihin pyöränsuuntauslappuihin, SEN TULEE SUORITTAMAAN LUOTETTTAVA KORJAAMO! Yksi asia mikä nyt on taas unohtunut, AUTON KULKUSUUNTA.Auras ja pystykulmat voivat olla kohdillaan vaikka kulkusuunta heittää, eli lumeen jää neljä jälkeä, hupaisaa, eikö vain? Epäilen kovin tuon kyseisen astran pientä vauriota, koska airbagit vaativat aika kovan kiihtyvyyden lauetakseen.
jalu78
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jalu78 »

jos autoa on jostakin kohti jälestä maalattu ni tyypillinen kommentti on "Tämähän on kolaroitu" jos kolari korjaus on hyvin tehty ni miks ei, mutta yleensä jotka tekee koariautoja eivät tee niitä itelle vaan myyntii ja senhän arvata saattaa miten ne tehään...
Vastaa Viestiin