astra f antennivahvistin

Kaikki autohifiin liityvät asiat.
Soittimet, kaiuttimet, vahvistimet, johtosarjat, jne...
JJunior
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja JJunior »

[quote]
On 2005-01-26 18:27, Jazz78 wrote:
Anteeksi nyt että kyselen vielä...

Mitä neuvoisitte tekemään, kun itselläni on nyt soittimena Sony cd -mankka (en muista tarkemmin),kajareina ihan ne vakiot... kanavat ei kuulu kunnolla,paitsi ihan keskustassa?? Miten saan ne kuuluviin??

Auto : Astra -96 hb

kokeileppa laittaa tuo heräte piuha paikalleen jos ei viel ole!!
Faabio
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Faabio »

On 2005-01-26 15:49, JiiTee2 wrote:
Olipa hyvä että luin tämän jutun kun tuli ihmeteltyä kun raatio kuului niin pirun huonosti. Vaihdoin alkup. radion tilalle cd-mankan ja ihmettelin kovasti kun radion kuuluvuus oli aivan onneton. En tiennyt koko vahvistimesta mitään ennen kuin luin tämän aiheen. Eilen vedin mankasta herätteen johdolle ja johan alkoi kanavat kuulumaan... :smile:
Sama vika rahikaisella!
Täytyypä kattoa mankan taakse..

Meinasin jo uutta antennia ostaa, mutta onneks oon ollu niin saamaton ettei oo kerenny :smile:
Sportive
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja Sportive »

Mikähän on se antennin vahvistimen johto? Onko se siinä "ylimääräisessä" liittimessä? Kun siinä on vain neljä johtoa kolme valko ruskeaa ja ruskea. Onko se joku noista?
Vectra GTS 2.8T -06
Omega -03
Manta GSI -87
Ascona 2.0S berlina -78
Manta A -73
Jeegu
'Kapitän'
'Kapitän'

Antennijohdon sisällä kulkeva lanka

Viesti Kirjoittaja Jeegu »

Olen kanssa tapellut fastran caravanin antennin kanssa. Tällä hetkellä radion perässä 10 cm sähköjohtoa ja kuulu aivan yhtä hyvin kuin antenni kytkettynä. Taitaa mullakin olla antennivahvistin hapettunut tai heräte ei ole kytketty...

Pätkin antennijohdon sen verran lyhyeksi, että tarvii jatkaa sitä kuskin jalkatilasta löytyvästä liittimestä soittimelle saakka. Ihmettelen vain, että mitä virkaa on ohuella langalla joka kulkee antennikaapelin sisällä ja on kytketty liittimen "piikkiin". (Koksikaapelin kupari sukka on kytketty liittimen runkoon) Minä kun luulin, etttä radioantenniksi kelpaa aivan yksinkertainen johdin...
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Omassa calibrassa radion kuuluvuus myös luvattoman heikko.

Mankassa vika ei ole, sillä samalla mankalla kuului radio city vielä karjalohjallakin kirkkaasti entisessä kadetissa.
Calibralla riittää kun ajaa espoon keskukseen, niin alkaa pätkimään ja rätisemään :D

Antennivahvistimen heräte tulee antennin jalalle asti, mutta eipä tuosta tunnu paljon apua olevan.

Pitäsi olla vielä tallella 1 erillinen antennivahvari jossain. Täytynee tuupata tuo tilalle antennipiuhan väliin...

Kokeilin tuossa välillä tuulilasiantenniakin,mutta eipä sillä yhtään paremmin/huonommin ratio kuulunut.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
esko t
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Re: Antennijohdon sisällä kulkeva lanka

Viesti Kirjoittaja esko t »

Jeegu kirjoitti:Olen kanssa tapellut fastran caravanin antennin kanssa. Tällä hetkellä radion perässä 10 cm sähköjohtoa ja kuulu aivan yhtä hyvin kuin antenni kytkettynä. Taitaa mullakin olla antennivahvistin hapettunut tai heräte ei ole kytketty...

Pätkin antennijohdon sen verran lyhyeksi, että tarvii jatkaa sitä kuskin jalkatilasta löytyvästä liittimestä soittimelle saakka. Ihmettelen vain, että mitä virkaa on ohuella langalla joka kulkee antennikaapelin sisällä ja on kytketty liittimen "piikkiin". (Koksikaapelin kupari sukka on kytketty liittimen runkoon) Minä kun luulin, etttä radioantenniksi kelpaa aivan yksinkertainen johdin...
Kysymäsi ohut johto on ANTENNI ja antennikaapelissa oleva koaksaali on antennin maadoitus, usein huono radion kuuluvuus johtuu ainostaan maadoituksen huonosta kontaktista
Jeegu
'Kapitän'
'Kapitän'

Re: Antennijohdon sisällä kulkeva lanka

Viesti Kirjoittaja Jeegu »

12eko11 kirjoitti:Kysymäsi ohut johto on ANTENNI ja antennikaapelissa oleva koaksaali on antennin maadoitus, usein huono radion kuuluvuus johtuu ainostaan maadoituksen huonosta kontaktista
Aikamoista pilkkisiimaa on laitettu antenniksi...
jerrij
OCF Member 2015

Re: astra f antennivahvistin

Viesti Kirjoittaja jerrij »

Mistähän äffä astraan hb:n sais antennin johdon omansa poikki

antennin päässä semmonen kiva liitin
Opel Vectra B2 farmari 2001
matha
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja matha »

Mun aikana katkennu ainaki kolmesti tuo antenni samasta pirssistä, ja johto on kans itse liitetty kun jostian syystä katkastu joskus.
Tänään korjasin tuon antennin liitoksen siellä antennin luona. Melkosta värkkiä, kolvilla ja kumisukalla sain sen toimiin. eristin sen sisä johdon sillä kumisukalla kolvauksen jälkeen.
Onko sulla muuten minkälainen antenni siinä, vahvistinta? Liekkö enää koko autoo ..
rautasydän
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja rautasydän »

Mikähän tuossa mun kikottimesa vika? -93 farkku. Vaihdoin ikävännäköisen antennin uuteen viikko sitten ja kuuluvuus oli muutaman päivän aivan huipputasolla. Nyt ei sitten kolmeen päivään ole ilman hirveitä rutinoita kuulunu mikään asema. alkuperänen soitin autossa. Outoa, ellei sitten muija ole hakannut lumiharjalla uutta antennia niin, että on taas paskana.
Vastaa Viestiin