OPEL Astra 2.0 16V Turbo Coupe DTM Umbau

Keskustelua Opeleista
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

On 2005-02-11 15:52, -Petsku- wrote:
Toi on muuten kyllä hieno, mut olis sopinu paremmin vaikka Reuterin väreihin maalattuna. Mut kyllähän tonki otais jos sais :smile:
Mutta tuo autohan on juuri sen värinen kuin se Astra, jolla JJ Lehto ajoi 2002 A1-Ringillä viimeisimmän DTM-kisansa. :smile:
Veeksi
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Veeksi »

Maalaus, teipit ja korisarja ovat kyllä ihan tyylikkäitä. Itse kyllä veisin ton "Racing" tai "DTM" lookin vielä vähän pidemmälle ja hankkisin enemmän henkeen sopivan siiven (isomman ja hiilikuituisen), jotkut kilpa-automaisemmat vanteet (esim. jotkut BBS:t). Sit vois vielä viilailla valo-optiikkaa näyttämään enemmän siltä miltä se näyttää DTM astmoissa...ja sit noi kantturapeilitki vois heivata mäkeen. :smile:
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

Sanotaan mitä sanotaan niin jos tuo Astra on ihan pakko johonkin DTM-lookiin maalata/teipata niin sitten se jo aiemmin mainitsemani valko-keltainen Calibrasta tuttu väritys..SE on näyttävä, mutta kuitenkin sopivan hillitty..ja muutenkin väriyhdistelmä valkoinen-keltainen on aina ollut sellainen joka on miellyttänyt silmää.
MB CLK320 -04 + BMW335Cia (tulossa)
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

On 2005-02-11 19:50, mä wrote:
Sanotaan mitä sanotaan niin jos tuo Astra on ihan pakko johonkin DTM-lookiin maalata/teipata niin sitten se jo aiemmin mainitsemani valko-keltainen Calibrasta tuttu väritys..SE on näyttävä, mutta kuitenkin sopivan hillitty..ja muutenkin väriyhdistelmä valkoinen-keltainen on aina ollut sellainen joka on miellyttänyt silmää.
Mielipide saa olla toki jokaisella, mutta Astra Coupen dtm-look korisarjalla maalaaminen 10 vuotta vanhemman Calibran maalausteemalla ei tekisi siitä DTM-lookia, vaan jotain muuta. Tuossa on juuri Astrassa käytetty DTM-väritys, tarkemmin ottaen OPC Euroteamin autoissa käytetty väritys. Ihan hyvä valinta. Joachim Winkehock ajoi tuon värisellä Astralla vielä 2003 kaudella. 2004:hän Opel ajoi DTM:ssä Vectroilla, tosin se Jeroen Bleekemolenin ajama viimeinen DTM- Astra oli sekin maalattu juuri tämän jutun DTM-look auton mukaisella maalausteemalla.

Vuonna 2000 ja 2001 oli valko-kelta-värisiä DTM-Astroja siihen aikaan kun Opelin motorsport-logokin oli vielä tuon OCF:n logossakin käytetyn mallinen. Näitä värejä (kelta-metallinsininen) käytettiin DTM-Astroissa 2002-2004 (ei tietenkään kaikissa). DTM-look Calibraan DTM-Calibran värit ja DTM-look Astraan DTM-Astran värit, on oma mielipiteeni.

Onkohan kukaan Saksassa tehnyt vielä DTM-look Vectra GTS:ää, vaatisi ainakin aika hurjan korisarjan että muistuttaisi edes vähän sitä Vectran litistettyä versiota... :smile:
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

No en minä siitä puhunutkaan että takavuosien kelta-valkoinen olisi tämän päivän DTM-lookia!
Puhuin siitä että se takavuosien kelta-valkoinen oli/on hyvännäköinen moniväriväritys Opeliin..olkoon se sitten nimeltään tänäpäivänä vaikka peräreikä-Look..

Ylipäätään minusta on lähinnä naurettavaa että pyritään rakentamaan autoista milloin DTM-, milloin WRC- ja milloin mitäkin "Lookia" normaaliin siviilikäyttöön!

Esimerkkinä olkoon ko Astran lisäksi vaikka Subaru Impreza WRX jota on voinut ostaa myös Subarun WRC-teamin teippauksilla..jos joku on halunnut Subarunsa näyttävän lähinnä naurettavalta!

Minusta tässä mielessä "lookiksi" riittää aivan hyvin enintään se perusväri jota vastaavassa kilpa-autossa käytetään (esim Subarun sininen..ILMAN mitään ylimääräistä)
Jarno
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Älä nyt hiilly hyvä mies. :smile:
Mun mielestä on ainakin kiva että liikenteessä pyörii autoja jotka erottuu "harmaasta massasta". Tämä koskee myös aluspoilereita, niitä on kiva bongaa liikenteessä, itse en sellaista ikinä omaan autoon laittaisi. :wink:
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Opel Antara 3.2
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

On 2005-02-12 10:55, Jarno wrote:
Älä nyt hiilly hyvä mies. :smile:
Mun mielestä on ainakin kiva että liikenteessä pyörii autoja jotka erottuu "harmaasta massasta". Tämä koskee myös aluspoilereita, niitä on kiva bongaa liikenteessä, itse en sellaista ikinä omaan autoon laittaisi. :wink:
No ne helvetissä hiilly.. :grin: :grin:

Samaa mieltä olen siinä että harmaasta massasta on jopa suotavaa erottua..mutta miten sen tekee onkin eri juttu. Sen voi tehdä joko hyvällä maulla tai sitten huonolla..

Esim ko Astra erottuisi taatusti massasta yhtä hyvin jos se olisi vaikka Extreme-punainen..aivan samoin kuin erottuvat Subaru Imprezatkin sillä pelkällä WRC-sinisellä ILMAN niitä keltaisia teippauksia.

No, jokainen tekee kuten haluaa.mutta silti ihmettelen sitä miksi jotkut haluavat rakentaa siviiliautostaan kilpa-auton näköisen..

Onhan nimittäin niinkin että toisinaan hyvinkin moni haluaa pukeutua "urheilullisesti" tai "sporttisesti" vapaa-aikanaan (joskus muulloinkin) mutta aika harva kuitenkaan kuitenkaan pukeutuu trikoisiin, syöksylaskijan kilpailuasuun tai lätkävarusteisiin ilmentääkseen sporttisuuttaan. Ne vehkeet kuuluvat kisoihin..ja minusta samaa logiikkaa voi aivan hyvin käyttää myös autojen sporttisen ulkonäön haussa.
Black Diamond
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Black Diamond »

On 2005-02-12 11:02, mä wrote:
moni haluaa pukeutua "urheilullisesti" tai "sporttisesti" vapaa-aikanaan (joskus muulloinkin) mutta aika harva kuitenkaan kuitenkaan pukeutuu trikoisiin, syöksylaskijan kilpailuasuun tai lätkävarusteisiin ilmentääkseen sporttisuuttaan. Ne vehkeet kuuluvat kisoihin..ja minusta samaa logiikkaa voi aivan hyvin käyttää myös autojen sporttisen ulkonäön haussa.
:grin:
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

Ja tässä vertailua siihen mitä niinikään saa samalla rahalla kuin ko Astra
http://www.mobile.de/SID0vfbgHRNsi68IlC ... 1155023688&

Erottuu taatusti "harmaasta massasta" vaikka ei olekaan kaksivärimaalausta ja tarroja ja teippauksia..

Vastatkaapas muuten REHELLISESTI..kumman ottaisitte jos valinta olisi vapaa: Topicin otsikon mukaisen Astran vaiko tuon linkin takaa löytyvän M3:sen? (on muuten 9000euroa halvempikin)

Ja toisena kysymyksenä voisi heittää: ketä harmittaa Suomen autoverotus.. :smile: :smile:

<font size=-1>[ This Message was edited by: mä on 2005-02-12 11:49 ]</font>
Megaman
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Megaman »

No eipä ole samankaltaisia Astroja tai muitakaan liikaa liikenteessä näkynyt.Omasta mielestäni piristävä poikkeus,verrattuna moneen lasikuituluomi tai naurettavaan "badboy" lexus-look rakennelmaan verrattuna... :grin:

Taitais olla monelle tuunarille liian haastava toteutettava tollainen aidon kilpurin näköismaalaus,että uskottavuus säilyy oikeasti,loppuun asti.Mauttomia ylilyötejä on aina helppo toteuttaa,siihen ei hirveitä ponnisteluja vaadita... :smile:

PS. Tyhmemmältähän se näyttää pukea ajohaalarit niskaan,ilman sponsoreita,tulee mieleen lähinnä aloittelijat... :wink:

<font size=-1>[ This Message was edited by: Megaman on 2005-02-12 11:42 ]</font>
Megaman
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

On 2005-02-12 11:30, mä wrote:
Erottuu taatusti "harmaasta massasta" vaikka ei olekaan kaksivärimaalausta ja tarroja ja teippauksia..
No jos toi pannaan suomen räntäsateeseen iltapäiväruuhkaan,niin sinne hukkuu massan sekaan,valitettavasti,Xenonit korkeintaan erottuu :lol:
Harmaa varpunen,lähinnä Astran rinnalla.

<font size=-1>[ This Message was edited by: Megaman on 2005-02-12 11:47 ]</font>
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

On 2005-02-12 11:46, Megaman wrote:
On 2005-02-12 11:30, mä wrote:
No jos toi pannaan suomen räntäsateeseen iltapäiväruuhkaan,niin sinne hukkuu massan sekaan,valitettavasti,Xenonit korkeintaan erottuu :lol:
Harmaa varpunen,lähinnä Astran rinnalla.

<font size=-1>[ This Message was edited by: Megaman on 2005-02-12 11:47 ]</font>
Kumman itse ottaisit jos NYT pitäisi valita: ko Astran vaiko ko M3:n + sen summan rahaa M3:n teippaamiseen, joka jää Astran ja M3:n erotukseksi? (tai vaikka ilman sitä rahaakin..)

No..tyhmä kysymys..Astran tietysti.. :grin:

<font size=-1>[ This Message was edited by: mä on 2005-02-12 11:52 ]</font>
Megaman
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

On 2005-02-12 11:51, mä wrote:
Kumman itse ottaisit jos NYT pitäisi valita: ko Astran vaiko ko M3:n + sen summan rahaa M3:n teippaamiseen, joka jää Astran ja M3:n erotukseksi? (tai vaikka ilman sitä rahaakin..)

No..tyhmä kysymys..Astran tietysti.. :grin:
En ottais kumpaakaan,enkä teippais mitään... :wink:
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

No aina kannattaa ottaa jos ilmaseksi saa..meinaan aina noista kumman tahansa voisi Suomessa myydä hyvään hintaan jos ei itsellään haluaisi pitää :smile:

No..oli miten oli niin aina sitä saa hetkellisen mielipahan Suomen autoverotuksen johdosta aikaiseksi kun katselee mitä esim Saksasta saisi sillä rahalla mitä Suomessa saa autoista maksaa..
Megaman
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Niin juu,unohtu tosiaan mainita,että rahatukko kelpaa aina! :smile:
Vastaa Viestiin