Eiiii. Oopeli?
Kaikilla meillä on ennakkoluuloja eri asioista, yleensä semmoisista, mitä emme tunne. Kun tätäkin foorumia lukee, niin ei me Opelistitkaan niin avarakatseisia olla. Aina kun joku rupeaa puhumaan mistä tahansa muusta automerkistä, muistaa joku mainita, kuinka paska auto se on. Itse en ole sen parempi, koska Japanilaista autoa en ostaisi ikinä, periaatesyistä... Ja lisätäkseni vettä myllyyn sanon vielä, että jos minulla olisi rahaa, niin harrasteauto olisi vm'84 Saab 900 T16 ja käyttöauto Saab 9-5 Aero...
Jaksan siltikin ihmetellä Opelin huonoa mainetta. Opelin suurin ongelma on ollut ruostuminen. Pahiten ruostuvia ovat olleet yli 10 vuotiaat mallit. Mutta oletteko ikinä katselleet noita 3-koppasia Golffeja ja Ventoja? Entäpä 90-luvun alun foordit Japanilaisista puhumattakaan... Kaikki autot ruostuu, ei Opeli ole mitenkään pahasti ruostuva peli. 10 vuotta suolaa ja huonoa pitoa mädättää auton kuin auton! Niin se vaan menee, Opel on siis paska auto...
Jaksan siltikin ihmetellä Opelin huonoa mainetta. Opelin suurin ongelma on ollut ruostuminen. Pahiten ruostuvia ovat olleet yli 10 vuotiaat mallit. Mutta oletteko ikinä katselleet noita 3-koppasia Golffeja ja Ventoja? Entäpä 90-luvun alun foordit Japanilaisista puhumattakaan... Kaikki autot ruostuu, ei Opeli ole mitenkään pahasti ruostuva peli. 10 vuotta suolaa ja huonoa pitoa mädättää auton kuin auton! Niin se vaan menee, Opel on siis paska auto...

opel parka.. aina porukka mollaamassa.
ja tuosta ruostumisesta, ei se auto ruostu jos siitä pitää huolen ( ruosteenestot, pesut+vahaukset jne.)
itse ajanut corollaa ja astraa molempia aika paljon ja voisin antaa arvosanaksi corollalle 8+ ja astralle 9½ .. sen verran isoa eroa minun mielestäni.
sitäpaitsi, riisikipot on aina riisikippoja.
ja tuosta ruostumisesta, ei se auto ruostu jos siitä pitää huolen ( ruosteenestot, pesut+vahaukset jne.)
itse ajanut corollaa ja astraa molempia aika paljon ja voisin antaa arvosanaksi corollalle 8+ ja astralle 9½ .. sen verran isoa eroa minun mielestäni.
sitäpaitsi, riisikipot on aina riisikippoja.
Astra F simply the best Frisches denken für bessere Autos.
Opel Astra F "OPC" http://img826.imageshack.us/i/picture041.jpg/
Opel Calibra C20XE http://img138.imageshack.us/i/calibra082.jpg/
Opel Astra J 1.6 Turbo
Opel Astra F "OPC" http://img826.imageshack.us/i/picture041.jpg/
Opel Calibra C20XE http://img138.imageshack.us/i/calibra082.jpg/
Opel Astra J 1.6 Turbo
Mersu = maatalon isännän sijoitus
BMW = imagolla menestyvä, hinta/laatu ladan tasoa (fakta)
Toyota = kestävä, ei mitn seksikästä, monen teinin varma valinta
Volvo = traktorin maine vähentynyt, keskiluokan johtajien valinta
= kansan vaunu -luokan peruskäyttöauto jonka imago tosiaan kärsinyt näistä ekotekki -öljysyömäreistä
BMW = imagolla menestyvä, hinta/laatu ladan tasoa (fakta)
Toyota = kestävä, ei mitn seksikästä, monen teinin varma valinta
Volvo = traktorin maine vähentynyt, keskiluokan johtajien valinta
Saksan mosse mikä Saksan mosse.
Kai sitä sen vuoksi itsekkin ajaa opelilla kun ei ole Audiinkaan rahaa
Tosin kaikkiin ooppeleihin olen ollut tyytyväinen, huolettomia kilometrejä. On ollut C-Kadettia, B-Asconaa, B-Mantaa, F-Astraa, A ja B-Omegaa ja samassa kierteessä edelleen.
Ja nyt himottaa Mantalle kaveriksi Calibra
Sairauttako??
Kai sitä sen vuoksi itsekkin ajaa opelilla kun ei ole Audiinkaan rahaa
Ja nyt himottaa Mantalle kaveriksi Calibra
Sairauttako??
Opel Manta B R6 "i300"
Opel Manta B 2.4 "i400"
Opel Manta B 2.4 "i400"
Noi ooppelin morkkaajat on yleensä tyyppejä jonka serkun serkulla on ollut ruosteinen astra ja muutenkin KUULEMMA ihan pommi.Tai sitten vaan jonkun vanhemman opelin 16 omistaja ja ihmettelee miten auto on koko ajan rikki vaikka sillä on vaan ajettu 250tkm ilman huoltohistoriaa.
Aivan varmasti opel on ihan yhtä hyvä peli huollettuna ja hyvin pidettynä kun muutkin eurooppalaiset autot.
Ittellä on ollut suth vähän ajettu volkkari joka piti huoltokirjan mukaan olla täyd.huollettu ja kuikas kävikään volkkari oli 14kk omistuksen aikana 4kk korjaamolla ja aiheutti yli 10k€ laskun.Myöhemmissä selvittelyissä selvisi, että entinen omistaja oli hyväuskoinen mummeli jota oli vedätetty myymällä huoltokirjaan leimoja
Opetus:kaikki autot on paskoja jos niitä ei huolla.Ehkä ooppeleissa on öljynsyönti vikaa, mutta niin on esim. tojotan uusissa 1.6 koneissakin, mutta ei näistä puhuta jos viat korjataan takuuseen.
Aivan varmasti opel on ihan yhtä hyvä peli huollettuna ja hyvin pidettynä kun muutkin eurooppalaiset autot.
Ittellä on ollut suth vähän ajettu volkkari joka piti huoltokirjan mukaan olla täyd.huollettu ja kuikas kävikään volkkari oli 14kk omistuksen aikana 4kk korjaamolla ja aiheutti yli 10k€ laskun.Myöhemmissä selvittelyissä selvisi, että entinen omistaja oli hyväuskoinen mummeli jota oli vedätetty myymällä huoltokirjaan leimoja
Opetus:kaikki autot on paskoja jos niitä ei huolla.Ehkä ooppeleissa on öljynsyönti vikaa, mutta niin on esim. tojotan uusissa 1.6 koneissakin, mutta ei näistä puhuta jos viat korjataan takuuseen.
Leon FR 20vt
Tähän on helppo yhtyä useiden toyojen/astrojen/kilometrien kokemuksella. Just heitin Astralla 800 km:n lenkin ja mainiosti pelas. Ei se nyt mikään huippuhuippu maantiellä ole mutta omassa hintaluokassaan varsin mainio peli.astraboi kirjoitti:itse ajanut corollaa ja astraa molempia aika paljon ja voisin antaa arvosanaksi corollalle 8+ ja astralle 9½ .. sen verran isoa eroa minun mielestäni.
90-luvulla repäsin ja ostin ekaksi autoksi d-mallin kadetin. Kyllä siitä sai kavereilta kuulla tyyliin "mä en ainakaan tuu sua joka päivä hinaamaan". Lopulta siinä kävi niin, ettei kadettia hinattu kertaakaaan, kavereiden autoja tuli tuolla voimapesällä muutaman kerran helpittyä.
Lopuksi viellä Mukaillen Kristusta: "Hän joka ei ole joskus syyllistynyt jonkun automerkin haukkumiseen ilman parempaa tietoa, heittäköön ensimmäisen kiven."
- Dominator
- 'Diplomat'

Omat kokemukset autoista mitä on tullut omistettua:
Opel Ascona 1.6 ListatSivussa. Ihan hyvä käyttöpeli, ei paha kulutus ja halvat kulutusosat. Oli jonkinverran ruostetta kun hankin mutta se korjattiin ja maalattiin jonka jälkeen ei ollut ongelmia ruosteen kanssa (oli minulla n1.5 vuotta)
Toiota Starlet 1.2 Oiva talvipirssi
MUTTA LAHOAA HETKESSÄ! eli pellit oli heikossa hapessa kun ostin eikä korjailu paljoa auttanut kun kukki jo toisaalta samantien... Halpaa ajoa muuten ja takapotku...
Toiota Corolla 1.8D Erittäin halpaa ajoa ja muutenkin mukava peli ajella. Vetonivelet hiukan heppoiset -> lyhyt ikäiset... Pellit lahoaa ja vauhdilla...
Opel Manta 1.9 Todella mukava peli ajella ja kääntää päitä
Kulutus on näillä litrahinnoilla hiukkas korkea...elämä on... Osia löytyy hyvin (kiitos toimivan clubin ja foorumin!!!) Pellit hyvät ja muutenkin tukeva kori.
Eli näiden pirssien antamien kokemusten perusteella en löydä syytä Opelin leiristä poistumiseen! En täydellistä autoa ole nähnyt enkä tule näkemään... viat kuuluu asiaan oli auto kun auto! Mutta itsellä ollut vähiten ongelmia Opeleiden kanssa jos Toiotaan vertaan... Toiota ihan ok käyttöpeli mutta joskus sitä haluaa jotain muutakin kun "luotettavan tusina tuotteen" alle... Silloin Opel on hyvä valinta! Mielestäni jo pelkästään Opeleiden ulkonäkö lyö laudalta muut merkit!
Että tällainen sarna tähän väliin...
Opel Ascona 1.6 ListatSivussa. Ihan hyvä käyttöpeli, ei paha kulutus ja halvat kulutusosat. Oli jonkinverran ruostetta kun hankin mutta se korjattiin ja maalattiin jonka jälkeen ei ollut ongelmia ruosteen kanssa (oli minulla n1.5 vuotta)
Toiota Starlet 1.2 Oiva talvipirssi
Toiota Corolla 1.8D Erittäin halpaa ajoa ja muutenkin mukava peli ajella. Vetonivelet hiukan heppoiset -> lyhyt ikäiset... Pellit lahoaa ja vauhdilla...
Opel Manta 1.9 Todella mukava peli ajella ja kääntää päitä
Eli näiden pirssien antamien kokemusten perusteella en löydä syytä Opelin leiristä poistumiseen! En täydellistä autoa ole nähnyt enkä tule näkemään... viat kuuluu asiaan oli auto kun auto! Mutta itsellä ollut vähiten ongelmia Opeleiden kanssa jos Toiotaan vertaan... Toiota ihan ok käyttöpeli mutta joskus sitä haluaa jotain muutakin kun "luotettavan tusina tuotteen" alle... Silloin Opel on hyvä valinta! Mielestäni jo pelkästään Opeleiden ulkonäkö lyö laudalta muut merkit!
Että tällainen sarna tähän väliin...
*Domi from Saarijärvi*
*Kesäkiesi* Manta B 77 Berlinetta
*käyttis* Vectra C1 2.0T farkku
"ei se vauhti vaan SE tyyli..."
*Kesäkiesi* Manta B 77 Berlinetta
*käyttis* Vectra C1 2.0T farkku
"ei se vauhti vaan SE tyyli..."
Minun mielestä
Mersu = Suomalaisen lottovoittajan unelma-auto, ainakin vanhemman kansan mielestä (Kysykääpä vaikka isältänne, että minkä auton ostaisit, jos voittaisit lotossa. Ei koske minun isää...
)
BMW = Ei sanottavaa... tai no omat vikansa ja kallis ostaa ja huoltaa.
Toyota = Paska mikä paska. Sopiva naisten autoksi eli kytkintä voi painaa yhdellä varpaalla kuten kaikkia polkimia ja vaihteita vaihtaa vaikka aivastamalla, kun on kaikki niin herkkää kuten alusta ja koko auto. Kiitos EI!
Volvo = Kun perhe kasvaa, niin jokaisen pakko ostaa Volvo ja kun se on niin iso ja halpa pitää eikä syö bensaakaan... EIPÄ!
= Omat vikansa kuten kaikissa autoissa, mutta jämäkkä ajaa jne. Useimmat eivät tykkää Opeleista, mutta ei se mitään meille muilla jää enemmän... 
BMW = Ei sanottavaa... tai no omat vikansa ja kallis ostaa ja huoltaa.
Toyota = Paska mikä paska. Sopiva naisten autoksi eli kytkintä voi painaa yhdellä varpaalla kuten kaikkia polkimia ja vaihteita vaihtaa vaikka aivastamalla, kun on kaikki niin herkkää kuten alusta ja koko auto. Kiitos EI!
Volvo = Kun perhe kasvaa, niin jokaisen pakko ostaa Volvo ja kun se on niin iso ja halpa pitää eikä syö bensaakaan... EIPÄ!
En tiedä mikä saa ihmiset ajattelmaan että BMW on laadukas ja hyvä ja tehokas auto? Ehkä ne muodoiltaan ja 2.5l voivatkin olla tehokkaita. Mutsilla on 1.6 E36, sillä nytkin olen ajanut ennen kun saan asconan kilpiin. Auto on vuosimalli -96, voin sanoa että mun vanha 1.6 Kadettikin lähti paremmin mitä tuo BMW, muutenkin aika hirveä ajaa, kaasupolkimen liikerata aivan liian pitkä 15-20cm ylös ja pohjaan. Bensan kulutus jotain aivan järjetöntä 11l sadalla, vaikka ei polje.
Et vaikka siinä ei mitään vikaa ole, niin voisin sanoa mitä sillä olen ajanut täysin paska, tai en tiedä ilmastoinnista, kummallunen haju sielt tulee vaikka suodattimet vaihdettu. Sitten kavereiden 80-luvun lopun BMWt yhdellä tankissa reikä, toisella syö öljyö ja käryää ja iso vika lista ei ainakaan yhdelle A4jälle mahtunut. Eniten olen opelilla ajanut ja kertaakaan ei ole jättänyt tielle, vw meinas jättää kerran.
En kyllä varsinaista syytä sille keksi miksi ihmiset on opel vastaisia. Mut kaveri kun oli toyota mies ja ostikin opelin vaikka maksoikin alle 500e siitä niin on oikein tyytyväinen.
Toinen kaveri sano kun ton entisen GSi kadetin ostin, jätkä osti tonnilla vikoja. 
En kyllä varsinaista syytä sille keksi miksi ihmiset on opel vastaisia. Mut kaveri kun oli toyota mies ja ostikin opelin vaikka maksoikin alle 500e siitä niin on oikein tyytyväinen.
=Henkkis=® Opel Corsa easytronic 1.2 twinport -05
Ihmeitä teemme hetkessä, mahdottomat asiat vievät vähän enemmän aikaa.
Kaikilla taitaa olla omat käsityksensä autoista.
Porukoilla on aina ollut ooppeli. Ite en moista heti laittanut vaan kerkesi olla 3 pösöä joissa oli kokoajan jotakin vikaa, milloin sähköt sekasi ja toisinaan muutakin mukavaa kuten palanut kannentiiviste lämpöjen nousuja etc. että silleen.. nyt on toinen
menossa ja toki vikoja on ollut mutta esim. varaosien hinnat ja vikojen "helppo" korjattavuus ovat minusta opelille hyvä ominaisuus. Toki jokainen mersu kuski sanoo kaikkia muita autoja paskoiksi mutta jokaisella on mielipide. Kuulee sitä monesti että foordit on syvältä, samoin ranskalaiset, japsit jne.. 
Ite ainakin pidän ooppelia niin kauan kunnes on varaa kokeilla ferraria..

Porukoilla on aina ollut ooppeli. Ite en moista heti laittanut vaan kerkesi olla 3 pösöä joissa oli kokoajan jotakin vikaa, milloin sähköt sekasi ja toisinaan muutakin mukavaa kuten palanut kannentiiviste lämpöjen nousuja etc. että silleen.. nyt on toinen
Ite ainakin pidän ooppelia niin kauan kunnes on varaa kokeilla ferraria..
-Ei riemulla rajaa, kun saa Ooppelilla ajaa-
Kuulemma ne ferrarit on sähkövikaisia kuten fiatitkin. On sitä ferrareita teiden varressa levinneenä nähty.mikozu kirjoitti: Ite ainakin pidän ooppelia niin kauan kunnes on varaa kokeilla ferraria..
Osta mielummin GM tuote eli corvette
=Henkkis=® Opel Corsa easytronic 1.2 twinport -05