Nyt pamahti!

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Thevpp
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Thevpp »

olen itse kokenut saman rumban, ja menin lankaan kun en tajunnut että remmistä oli lähtenyt pinta poissa 10cm:än matkalta nokka pyöri... muttei koko aikaa... :smile:
Tdi 200+
ccc
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja ccc »

Veikkaan sytytyksenohjausyksikköä. Kannattaahan se tietysti myös mitata että puolalle tulee jännitettä, mutta tuo sytkänohjainyksikkö voi joskus hajota etukäteen varoittamatta ja aiheuttaa suunnatonta vitutusta.
Vecculi78
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Vecculi78 »

Osan toimivuuden voi kokeilla (näin sen totesivat huollossa) irroittamalla keulan puoleinen ylin lattaliitin ja laittamalla toinen sormi akun plusnapaan ja toisen liitimen alta paljastuneeseen ylempään johtimeen. Sytytysvirta päällä pitäisi räpsästä sormille.

<font size=-1>[ This Message was edited by: UrB on 2002-11-15 15:39 ]</font>
Vai että täytyisi tässä alkaa ottamaan sähköiskuja itse vastaan, noo :grin:

Huomenna kuitenkin revin sen yksikön sieltä irti ja maanantaina vien sen testeriin, niin katotaan sen toimivuus... Osa on kyllä vaihdettu viime keväänä, mutta eihän mikään ole ikuista :sad:

Kuulin myös sellaista, että virranjakajassa oleva "käämi" saattaisi hajota ja aiheuttaisi kyseisiä oireita. Pirullista siinä on vain se, että sitten joutuu vaihtamaan koko virranjakajan...

Täytyy vain toivoa, että vika on jossain halvemmassa osassa :wink:

<font size=-1>[ This Message was edited by: Vecculi78 on 2002-11-16 20:28 ]</font>
Vecculi78
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Vecculi78 »

Elikkäs vika oli sittenkin sytytyksen ohjainyksikössä, vaikka se oli vaihdettukkin noin 6kk sitten...

Täytyy varmaankin ostaa useampi varalle :wink:

"Case closed"
Vastaa Viestiin