Astra C18XE ei käy

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Nonii, nyt futaa.

Se sitten oli kuitenkin se kampiakselin asentoanturi. Voisikohan sille käydä niin, että koneen lämmetessä välys kasvaa sen verran että lakkaa toimimasta, kun hyytyi vasta koneen lämmettyä? Eikös tuo ole induktiivinen anturi..

Hauskaa että osat hajoilee seisonnassakin :)
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Antero
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Antero »

Tuomas kirjoitti: Hauskaa että osat hajoilee seisonnassakin :)
No oli siitä anturin johdosta kuori rispaantunut sen verran ajan saatossa, että anturi itse saatoikin olla ehjä, mutta piuha vaan poikki. Yhtä kaikki, ei se maksanut _vaan_ kuin 75 euroa... Koko korjaamolasku oli 118 euroa ja hilut päälle. Työ sisälsi ajoituksen tarkistuksen / säädön, hihnan kiristyksen, anturin ja sen vaihdon. Sopuhinta minun mielestäni siitä, että värkki pelaa. Ei ainakaan tarvi sitten polttaa sitä :D

Oli kyllä hymy herkässä, kun vuoden tauon jälkeen pääsi ajamaan tuolla! Vaikka ei kierroksia yli 4000 rpm uskaltanutkaan nostaa, niin PERKELE SE VETÄÄ KUIN PIRU!!! Ainakin kun on taas Corsaan tottunut... Tuntuu vaan tuolla koneella nopeusrajotukset tulevan yllättävän nopeasti vastaan. Teki vain mieli painaa kaasu pohjaan ja katsoa kuinka pitkälle se jaksaa vetää, se nimittäin jaksaa ja jaksaa. Yli 4000 rpm se ilo vasta nimittäin alkaakin... :wink:
Kuva
Antero
'Diplomat'
'Diplomat'

Nyt on loputkin koneesta kasattu paikoilleen ja käyty vähän maistelemassa menoa. Muuten tuntuisi toimivan ihan hyvin, mutta tyhjäkäynti tuottaa tuskaa. Kun auto käy hetken tyhjäkäyntiä, muuttuu käynti tuskaseksi kierrosten ollessa noin 600 rpm... Lisäksi moottorijarrutus nykäisee todella tuntuvasti. Vielä riittää työsarkaa näköjään.
Kuva
Slp^
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Slp^ »

Minulla hävisi valittamasta nokka-akselin asennontunnistinta uuden lambdan vaihdolla.
Antero
'Diplomat'
'Diplomat'

Slp^ kirjoitti:Minulla hävisi valittamasta nokka-akselin asennontunnistinta uuden lambdan vaihdolla.
No se on mukava tietää se...
Kuva
Vastaa Viestiin