Mullapas on sellainen käsitys että renkaat pitäisi todellisuudessa tasapainottaa jonkin ajan kuluttua niiden käyttöönoton jälkeen koska ei ne varmastikkaan ole enää tasapainossa ja siksi voi naapuri liikkeessä olla jo eri lukemat mitä alkup.liikkeessä. Sitä en kiellä etteikö rengaskoneissa ole eroja, sen olen omin silmin nähnyt vuosia sitten omien talvirenkaiden kohdalla.Jukki kirjoitti:Joo vehkeitä on ihan yhtä paljon erilaisia kuin rengaspajojakin. Siinä missä toisen pajan tasapainovehkeet näyttää nollaa niin viereisessä näyttää samoilla kumeilla 10 km ajon jälkeen 35 grammaa heittoo joka pyörässä. Että ei ne asentajat oo välttämättä aina väärässä mutta niitten koneet on.
Ostin uudet talvirenkaat ja siinä tuli sivusta katseltua rengasmiehen hommaa ja ihmettelin ku ei millään meinannu saada tasapainoon renkaita, monta kertaa ajo samat renkaat aina läpi ja joka kerta piti lisätä painoja, tuumas lopussa vain ku ilmeisesti kyllästyi hommaan että niin pieniä heittoja koko ajan tulee ettei ole mitään merkitystä..Noh otin renkaat autoon kyytiin ja jäin miettimään hommaa..
Noh siinä sitten lähtiessä liikkeestä menin muuten vain käymään toisessa rengasliikkeessä ja tuli sitten puhetta mun renkaista ettei meinaa saada tasapainoon, äijä tuumas että näytäppäs yhtä rengasta.
Ja eihän siinä mitään ongelmaa ollut ku vanhat painot pois ja kerta pyöräytyksellä kaikki kohdalleen, yli puolella väheni painot. Käytiin kaikki renkaat läpi samalla ja ei ollu niillä renkailla mulla ongelmia.
Erona näissä liikkeissä oli se että mistä renkaat ostin oli se rengaskone joku prkl aatamin aikainen ja toisessa näytti olevan aika uusi, kai noissa rengaskoneissakin ajan myötä akseli alkaa kulua ja heittoja rupeaa syntymään ilman asianmukaisia huoltotoimenpiteitä..
PS. tässä ns. huonossa liikkeessä nykyään kaikki koneet uuden karheita, kuulemma tullu palautetta aika reilusta