Bilteman jarruosat
Kokemuksia bilteman tavaroista:
- Jarrulevyt menivät kieroon ekalla jarrutuksella (vauhtia apaut 200km/h)
- Jarrupalat putosivat tielle
- Ruosteensyöjämaali söi autoni
- Kompressori tuotti painee sijasta ahdistusta
- Koirani kuoli syötyään bilteman palasaippuan
- Kissani tukehtui bilteman pyykkinaruun
- Jakohihna katkesi ja kiristinpyörä lensi autotallin seinästä läpi
- Lasikuitukitti ei sopinut ruuan laittoon ja koko suku kuoli myrkytykseen
Muuten olen ollut varsin tyytyväinen bilteman tuotteisiin.
Vakavasti:
Kovasti jauhetaan sitä ruskeeta juttua, taitaa lähinnä olla uskomuksia?
Kaiken saa paskaks jo asennus vaiheessa jos niikseen tulee. Itse olen purkanut ja kasannut useita kuorma-auton moottoreita Bilteman työkaluilla. Toistaiseksi vain 1/4 räikkä mennut paskaksi, väärä ase väärässä paikassa nääs. Kaikki menee kyllä rikki jos niin halutaan.
Toinen asia mitä olen miettinyt on tuo jarrulevyjen kieroon meneminen. Autoja olen useita omistanut ja levyjäkin vaihdellut mutta kyllä ne kaikki ovat suorina pysyneet. En tiedä oliko koko jutussa mitään pointtia mutta tulipahan avauduttua
Vakavasti:
Kaiken saa paskaks jo asennus vaiheessa jos niikseen tulee. Itse olen purkanut ja kasannut useita kuorma-auton moottoreita Bilteman työkaluilla. Toistaiseksi vain 1/4 räikkä mennut paskaksi, väärä ase väärässä paikassa nääs. Kaikki menee kyllä rikki jos niin halutaan.
Toinen asia mitä olen miettinyt on tuo jarrulevyjen kieroon meneminen. Autoja olen useita omistanut ja levyjäkin vaihdellut mutta kyllä ne kaikki ovat suorina pysyneet. En tiedä oliko koko jutussa mitään pointtia mutta tulipahan avauduttua
KOKEMUKSIA BILTEMASTA ON MINULLAKIN.TYÖKALUT IHAN HYVIÄ,JOS
JÄTTÄÄ NE HALVAT OSTAMATTA.MUTTA NUO JARRUOSAT AINANKIN
MINUN KOHDALLANI OLLEET HUONOJA/PAS....
TOSIN AUTOTKIN KOLMEKYMMENTÄ VUOTTA VANHOJA...
mUTTA KUN MOLEMMAT JARRULEVYTKIN HAKKASIVAT JA PALAT KUIN
LASIA ...
ASENTAJA TEKI TYÖN JA SAMALLA VAIHDETTIIN UUDET JARRUSATULAT.
KUN SITTEN HEITIN NUO BILTEMAN OSAT ROSKIIN JA VAIHDOIN TOISET LEVYT KYLLÄ KITINÄT JA TÄRINÄT LOPPU.
VOIHAN SE OLLA VAAN HUONOA TUURIAKIN...
T JUHA P
JÄTTÄÄ NE HALVAT OSTAMATTA.MUTTA NUO JARRUOSAT AINANKIN
MINUN KOHDALLANI OLLEET HUONOJA/PAS....
TOSIN AUTOTKIN KOLMEKYMMENTÄ VUOTTA VANHOJA...
mUTTA KUN MOLEMMAT JARRULEVYTKIN HAKKASIVAT JA PALAT KUIN
LASIA ...
ASENTAJA TEKI TYÖN JA SAMALLA VAIHDETTIIN UUDET JARRUSATULAT.
KUN SITTEN HEITIN NUO BILTEMAN OSAT ROSKIIN JA VAIHDOIN TOISET LEVYT KYLLÄ KITINÄT JA TÄRINÄT LOPPU.
VOIHAN SE OLLA VAAN HUONOA TUURIAKIN...
T JUHA P
oliskin ollut, mutta ei. yleisesti jos ammatikseen noita rassaa niin yleensä erottaa suojakumin ja varastointi suojan.ast kirjoitti:Ettei vaan tämä läpinäkyvä muovi ois ollut nivelissä yleisesti käytetty varastointisuoja jota et tajunnut ottaa pois ennen asennusta?Thevpp kirjoitti:paras bilteman osa oli saabin yläpallonivel jonka suoja "kumi" oli läpinäkyvää muovia, no sehän halkes kun mutterin kiristi.
Tdi 200+
Yleisesti koitan välttää tarvikeosia,oli ne sitten motonetistä tai biltemasta.
Jos tarvikkeisiin pitää sortua,niin biltema aivan viimeinen paikka,josta niitä ostan.
Osa tuotteista on ihan ok kamaa,mutten kyllä alkaisi leikkimään omalla,tai muitten hengellä ostamalla biltemasta ainuttakaan jarruosaa.
Jos tarvikkeisiin pitää sortua,niin biltema aivan viimeinen paikka,josta niitä ostan.
Osa tuotteista on ihan ok kamaa,mutten kyllä alkaisi leikkimään omalla,tai muitten hengellä ostamalla biltemasta ainuttakaan jarruosaa.
-
Johnny Rageous
- OCF Member 2017
Kyllä se alkaa niin olemaan että bilteman kannattaisi vaihtaa ne viimeisetkin varaosat vaikka maitoon. En voi haukkua ihan lyttyyn kun ei ole paljoa kokemusta, mutta kerran ostin edelliseen autoon jakajan kannen ja tulpat ja molemmat päin honkia... Eikä ollut oma vika.
Kai sitä itsekin hakis osia merkkiliikkeestä, jos olis rahaa. ja parhaimmassa tapauksessa sieltä saa saman osan kun tarvikeliikkeestä. Se maksaa vaan enemmän kun ne on joutunut sen uudella esittelyautolla hakemaan jostain.
Kai sitä itsekin hakis osia merkkiliikkeestä, jos olis rahaa. ja parhaimmassa tapauksessa sieltä saa saman osan kun tarvikeliikkeestä. Se maksaa vaan enemmän kun ne on joutunut sen uudella esittelyautolla hakemaan jostain.
Tämä näyttäisi kovasti olevan piruilua tuohon Anteron kirjoitukseen. Voin kyllä kertoa, ettei kyseessä ole uskomukset eikä paskanjauhanta, jokainen Anteron listaama kohta on totta ja itse koettua, ei kavereilta kuultua.El_Ucca kirjoitti:Kokemuksia bilteman tavaroista:
Vakavasti:
Biltemasta saa myös hyvää tavaraa, mutta iso osa on täyttä paskaa. Koska sieltä on todistettavasti myyty hengenvaarallisia jarruosia, en uskaltaisi ostaa sieltä jarruja autooni, vaikka siellä on ollut hyviäkin. Mistä tiedät kumpia tarjoavat sinun autoosi?
Nuorena ja köyhänä sain itse korjata isän vanhan auton autokouluautoksi että sain kortin. Osiin päti että sieltä ostetaan, mistä halvimmalla saadaan, siis Biltemasta. Jarrulevyt oli ainoa osa, joka kesti kuten pitikin. Kaikki muu oli sontaa, joka hajosi viimeistään vuodessa, jos nyt sopi ollenkaan siihen mihin oli tarkoitettu. Kannentiiviste kesti kolme vuotta kun auto oli vähäisellä ajolla, mutta 30 tkm on aika onneton vaihtoväli kansipahville.
Olihan noita öljynsuodattimiakin jossain TM:n testissä. Bilteman suodattimen kestoikä oli testin pisin. Johtuisiko siitä, että sen suodatuskyky oli vastaavasti testin heikoin..
Nykyään sieltä tulee kyllä edelleen ostettua työkaluja. Niissä hinta/laatusuhde on ollut ihan hyvä. Siis edullisia, ja iso osa ihan käyttökelpoista. Takuu myös toimii, eli kun (ei jos) osuu taas sontaa kohdalle vaihtavat sen kyllä nurisematta johonkin muuhun. Kolme vuotta vanhan räikän vaihtoivat ilman kuittia uuteen, mutta siihen lupaavatkin 10 vuoden takuun. Pitää vaan olla tarkkana, jos tarjoavat samasta työkalusta eri tasoisia versioita. Aina pelkästään niitä kalliimpia "ammatti"-versioita. Samaa tavaraa saa kyllä muistakin halpamyymälöistä, Hong Kongista, Bauhausista jne, eri tarroilla varustettuna.
Biltemasta on siis hyviäkin kokemuksia ja sieltä on tullut ostettua paljon hintansa arvoista tavaraa, mutta autoon en sieltä enää suostu ostamaan yhtäkään varaosaa.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B