Jakopää(kö) rikki?
Korjauspvkirjaa...
5.12. Jakopää levähti -> PHA:oon
7.12. Tiedustelua asiasta GM:ltä/MetroAutosta
9.12. Metroautoon Vantaalle
13.12. Viesti Metroautosta, koskien huoltokirjaa
14.12. Postitettu
19.12. Tiedustelu auton tilasta -> huoltokirja ei tullut perille -> odottamassa "pöydällä" -> lisätietoja kahden pvn sisällä... voi helvetti.
7.12. Tiedustelua asiasta GM:ltä/MetroAutosta
9.12. Metroautoon Vantaalle
13.12. Viesti Metroautosta, koskien huoltokirjaa
14.12. Postitettu
19.12. Tiedustelu auton tilasta -> huoltokirja ei tullut perille -> odottamassa "pöydällä" -> lisätietoja kahden pvn sisällä... voi helvetti.
MIELIPIDETTÄ??????
20.12. x määrä venttiileitä ja jakopään tavaraa, tarjosivat 750 €:n diiliä, jolla kärry olisi kunnossa, otanko vai en?
Re: MIELIPIDETTÄ??????
en ottais, jos kyseessä olis oma "case".vahlroth kirjoitti:20.12. x määrä venttiileitä ja jakopään tavaraa, tarjosivat 750 €:n diiliä, jolla kärry olisi kunnossa, otanko vai en?
(mutta toimivan auton tarvehan yleensä aikaansaa nahkapäätöksiä)
Mikä oli kanta huoltokirjaan? Oletko ollut yhteydessä kuluttajaneuvojaan?
"Oli pimeä, pyysit savuketta - sanoit kai olevasi valokuvamalli. En muista nimeä, en muista osoitetta - sä olit minulle aivan liian kallis" - Gösta
Mene sen printin kanssa metro-autoon keskustelemaan.Mitä minun kannattaa tilanteessa korostaa? Ketjuhan on "huoltovapaa" ja kiristysrullien säätö (tarvittaessa) 120 tkm/6 vuoden kohdalla. Minulla on edelleen printti MetroAuto Viikin sähköpostista, jossa tiedusteluuni ketjuonlgemasta vastaus oli, että "Ongelmaa ei ole", 09/2004.
Tosin voivat yrittää vedota tuohon tuttavamekaanikkosi tekemään huoltoon,että merkkihuollossa olisivat tarkastaneet jakopään hilujen kunnon(mitä tuskin olisi kuitenkaan tehty).
Selvästi "myöntävät" valmistusvirheen,kun kerran noinkin alhaisen hinnan korjaukselle tarjosivat.
Veikkaisin,että muuten hinta olisi nelinumeroinen...
Elä nyt kuitenkaan ala vapaaehtoisesti maksamaan GM:n kämmejä.
Kyllä noin isolla firmalla pitää olla varaa omat töppinsä korjata.
Onhan noita ketjun katkeamisia korvattu ennenkin...Aatsi kirjoitti:Jos kerran tarjoavat tollasta diiliä niin silloinhan he myöntävät korvausvelvollisuutensa, joten kyllä yrittäisin saada kaiken gm:n piikkiin vaikka varmasti tuo 750€ tarjouskin houkuttaa![]()
Hyvä juttu jos ooppelikin rupeaisi korvaamaan vihdoin omat mokansa.
näillä mennään...
- Insignia B Sports Tourer 1,6T 2020 -
- Kadett C Coupé 1200S 1976 -
- Astra G Cabriolet 2,2 Bertone 90 years 2004 -
- Vivaro 1,6 Biturbo Sportive 2016 -
- Insignia B Sports Tourer 1,6T 2020 -
- Kadett C Coupé 1200S 1976 -
- Astra G Cabriolet 2,2 Bertone 90 years 2004 -
- Vivaro 1,6 Biturbo Sportive 2016 -
Aivan varmaa on, että GM todellakin tietää mistä on kysymys. Itse ostin noin vuosi sitten samaisen tekeleen, tosin Astraan pultattuna. Kiitos tämän foorumin tiesin jo etukäteen, että ongelmat olivat satunnaisia, mutta tiedossa.TJT kirjoitti:Mene sen printin kanssa metro-autoon keskustelemaan.Mitä minun kannattaa tilanteessa korostaa? Ketjuhan on "huoltovapaa" ja kiristysrullien säätö (tarvittaessa) 120 tkm/6 vuoden kohdalla. Minulla on edelleen printti MetroAuto Viikin sähköpostista, jossa tiedusteluuni ketjuonlgemasta vastaus oli, että "Ongelmaa ei ole", 09/2004.
Tosin voivat yrittää vedota tuohon tuttavamekaanikkosi tekemään huoltoon,että merkkihuollossa olisivat tarkastaneet jakopään hilujen kunnon(mitä tuskin olisi kuitenkaan tehty).
Selvästi "myöntävät" valmistusvirheen,kun kerran noinkin alhaisen hinnan korjaukselle tarjosivat.
Veikkaisin,että muuten hinta olisi nelinumeroinen...
Elä nyt kuitenkaan ala vapaaehtoisesti maksamaan GM:n kämmejä.
Kyllä noin isolla firmalla pitää olla varaa omat töppinsä korjata.
Autolla oli ajettu noin 85tkm ja se on vuosimalliltaan 01. 90tkm huollossa pyysin ketjun vaihtoa takuuseen. Maahantuojalla oli tuolloin lista sarjanumeroita, joiden omistajille oli kutsu vaihtoon lähetetty automaattisesti. Omaani ei tuolta listalta löytynyt, mutta Seinäjoen Opel-liike otti homman asiakseen ja ketju todellakin vaihdettiin ilman korvausvaatimuksia. Eikä maahantuojakaan nurissut vastaan. Täydet pinnat siis heille omassa tapauksessani. Toistaiseksi ei siis mitään ongelmia, kopkop.
Mutta tuokin mielestäni osoittaa, että ongelma on todellakin tiedossa, joten älä luovuta ihan heti.
Re: Jakopää(kö) rikki?
On tainnut ketju katketa tai hypätä starttikierroksilla,elikä tod näköisestivahlroth kirjoitti:Kävipä maanantaina -01 B-Vecun kanssa siten, että töistä lähdettäessä auto ei käynnistykään. Pimeässä kaverin kanssa ilman taskulamppua vikaa paikallistettaessa vaikuttaisi siltä, että startti pyörittää tai ainakin sen sisällä pyörii jotakin.
Muutoin laite ei sano mitään eli käynnistyminen ei ole lähelläkään. Menikö jakopää?
Autossa 2.2 Eco ja kilsoja n. 84 tkm.
Miten muut mahdollisesti saman katastofin kokeneet eli onko Suomen Opel tullut vastaan vai ei? Erilaisia tarinoita tästäkin löytyy. Kuinka toimia mahdollisten korvausten saamiseksi? Käsittääkseni auton elinikä ei ole tuo ~5 v./84 tkm (paitsi Opelilla...).
Saan tänään aamupvstä tiedon pajalta (P-Helsingin auto), mutta kaipaan pikaisesti lisätietoja kuinka toimia/mihin ottaa yhteyttä.
yst.terv., Veli-Matti A.
iskuenergia on ollut niin pieni ettei se ole vaurioittanut kampiakselin laakerointia tai kampiakselia,elikä pelkkä venttiiliremontti riittää.
Omega B X20SE Sedan -98
Vectra A C20NE - CDX -95
Vectra A C20NE - CDX -95
Done...
Jep, sain auton eilen ja maksoin 686 €... En jaksanut alkaa vääntämään kättä tästä, vaikka vähän paskalle maistuikin. Tsekkaan tänään piruttani sytytystulpat (onko vaihdettu), kun kerran laskun mukaan ovat vaihdettu.
Vähän silmänlumetta toi homma kaiken kaikkiaan, mutta kuten joku teistä taisikin todeta, niin auton tarve vaikuttaa asiaan. Olen 50 % -tyytyväinen.
-Vellu-
p.s. nyt saatuani auton huollosta on pakko sanoa, että ketkujusta KUULUI ÄÄNIÄ jo aiemmin. En vain kiinnittänyt niihin lähes maallikkona huomiota... Nyt on hiljainen, kuten oli auton oston aikoihin 50 tkm ajettuna.
Vähän silmänlumetta toi homma kaiken kaikkiaan, mutta kuten joku teistä taisikin todeta, niin auton tarve vaikuttaa asiaan. Olen 50 % -tyytyväinen.
-Vellu-
p.s. nyt saatuani auton huollosta on pakko sanoa, että ketkujusta KUULUI ÄÄNIÄ jo aiemmin. En vain kiinnittänyt niihin lähes maallikkona huomiota... Nyt on hiljainen, kuten oli auton oston aikoihin 50 tkm ajettuna.
Done...
Jep, sain auton eilen ja maksoin 686 €... En jaksanut alkaa vääntämään kättä tästä, vaikka vähän paskalle maistuikin. Tsekkaan tänään piruttani sytytystulpat (onko vaihdettu), kun kerran laskun mukaan ovat vaihdettu.
-Vellu-
-Vellu-