Omega B:n lämppärin vesipumppu

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
ekomies
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ekomies »

mtt kirjoitti:joo kyllä se ihan merkkiliikkeessä oli.tuo pumppu mistä kirjoitit.niin sehän on siinä jäähdyttimen lähistöllä,ilmastoinnin kompuran yläpuolella.se mulla toimii niinkuin pitääkin.
tuo kiertovesipumppu on paisarin alapuolella letkujen välissä.siitä on nyt kysymys.eri pumpusta siis.
Meikäläisen ompussa tuo lämppärin pumppu pyörii aina kun virta on päällä
tosin kone ei ole V6.
Kun tuon pumpun toimintaa aloin tutkiskella niin huomasin ettei pumppu
pyöri kunnolla,ja pitää omituista ääntä,ikäänkuin pyörisi väkisin,kun pumpun
liitinpäädystä kääntelin niin pumpun kierrosluku nousi tietyssä asennossa
huomattavasti,tämän johdosta tein nippusidesäädön niin että laitoin nippusiteen paisuntasäiliön kiinnitysjalasta pumpun päätyyn ja säädin nippusidettä kiristämällä pumpun pyörimään kunnolla,,,ihme juttu mutta
tämmöstä tämä joskus on,ainakin tämä meikäläisen omppu on tosi lämmin auto,moottorin lämpömittari seilaa 92,5 - 95 asteen välissä.
Tosin maskin takana on tavallaan jonkun näköinen muovista tehty alkuperäinen nokkapeite jota tosin olen avartanut niin,että maskin alaosan ritilöistä pääsee ilma virtaamaan jäähdyttimelle.
Omega B X20SE Sedan -98
Vectra A C20NE - CDX -95
mtt
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja mtt »

nyt rupee VITUTTAAN!!!tänään joutui itse soittamaan huoltoon kun mitään ei kuulu.sanoivat että eivät saksassakaan tietänyt pumpun toimintakuvaa.PASKAT!!!ei ne ole edes soittanut sinne vaikka lupasivat!!!!kyllä koivuhaan metroauto kerää pisteitä!!!!ei se nyt saatana voi olla noin vaikeaa!!! kokeilin tänään vielä kiertovesipumppu suoralla virralla.toimii hienosti.lämmintä tulee tyhjäkäynnilläkin ja taukolämppärikin jaksoi pauhata 5 min kevyesti kunnes itse sammutin sen.terve järkikin sanoo että tuon pumpun tulee pyöriä tällä ilmalla ja kun taukolämppäri on toiminnassa.en aio hyväksyä että kytkevät piirin 15 taakse koska silloinhan pumppu ei pyöri kun taukolämppäri on päällä.
päälikkö
'Senator'
'Senator'

hj

Viesti Kirjoittaja päälikkö »

v... sehän on ihan perseestä tollanan toiminta ei, muutaku laitat vaan pyöriin sen pumpun koko ajaks. -(z)-
mtt
'Senator'
'Senator'

Re: hj

Viesti Kirjoittaja mtt »

päälikkö kirjoitti:v... sehän on ihan perseestä tollanan toiminta ei, muutaku laitat vaan pyöriin sen pumpun koko ajaks. -(z)-
niinhän sille tehdään.tosin huollossa.saavat kyllä samalla katsoa josko saisivat toimimaan siten että pyörii kyös kun taukolämppäri on päällä.ajossa tulee kyllä hiki jos lämmöt on täysillä,jopa 25 asteen pakkasessa.
Vastaa Viestiin