Lopetin tuon "säästämisen" viisitoista vuotta sitten, kun silloisesta Audi 100 5LD:stä korkkasi öljypropun kierteet. Ei muuta kuin uusi öljypohja alle. Kannatti säästää. Maksan mielelläni muutaman euron ekstraa sitä, että homma hoituu käsiä likaamatta ja ympäristöystävällisesti ja jengat pysyvät kunnossa. Ja jos ei pysy niin joku muu maksaa. En käytä mitään nyrkkipajoja, joten nuo Hongkong-öljyepäilyt voi unohtaa. Myös suodatin on jotain muuta kuin halpatuontikamaa, siis merkkisuodatin. Suositusväli 30 tkm tuntuu silti niin pitkältä, että näissä Suomen olosuhteissa kyllä puolitan sen, kuten ohjekirjakin antaa ymmärtää.streetmachine kirjoitti:Ei nyt millään pahalla mutta eikös nyt automiesten (kun nyt näin foorumissakin ollaan) tulisi itse vaihtaa edes öljyt (bensaa kai kaikki laittavat vielä). Se kun ei ole iso vaiva hieman nostaa autoa ja ruuvata kaksi ruuvia kun toinen niistä on oljyn täyttö korkki.
Edullinen öljynvaihto?
Tuohon voisi jopa tokaista jotta yliarvostettua hommaa kömpiä aukomaan niitä ruuvejastreetmachine kirjoitti:Ei nyt millään pahalla mutta eikös nyt automiesten (kun nyt näin foorumissakin ollaan) tulisi itse vaihtaa edes öljyt (bensaa kai kaikki laittavat vielä). Se kun ei ole iso vaiva hieman nostaa autoa ja ruuvata kaksi ruuvia kun toinen niistä on oljyn täyttö korkki.
Astra Sports tourer 1.6 CDTI -14 & Opel Zafira 1.7 CDTI 2012
Hoooly smoke
.
Hoooly smoke
ihan pätevä keksintö. käytetää yleisesti veneissä joissa ei pääse koneen allewille- kirjoitti:onhan niitä semmosia imureita millä imastaan öljyt koneesta, ei tartte edes öljyroppua avata![]()
ukko kertoi omaavansa moisen, ei tosin kehunut mutta kumminkin..
pitää joskus käydä testaamassa
öljyjä laskemaan.
ite oon kuitenkin jaksanu ihan perinteiseen tyyliin tehä kun tuo suodatin tulee
yleesä vaihettua ja monttu löytyy kotipaikalta.