Simons putkistojen laatu nykypäivänä?
itse ostin turbo calibraan kuukausi sitten tuon simonssin mallikohtaisen cat-back putkiston dtm ulostuloilla. hinta 400egee ja sopi paikalleen täydellisesti ja työn jälki hyvä. siitä kestävyydestä en sitten vielä osaa sanoo mitään.mafia69 kirjoitti:Mikäs olisi paras putkisto Turbo Calibraan? Entäs kokemuksia päätevaimentajasta? Kenties kahdella ulostulolla?
EX:omega 2.5 v6-97
Calibra 4x4turbo-93
Omega 2.0 aut.-91
Astra 1.8 16v-99
Calibra 4x4turbo-93
Omega 2.0 aut.-91
Astra 1.8 16v-99
himOPELi kirjoitti:Edelliseen autoon laitoin Simonssin vaikka sutiin mukaan ei kestä edes tampereelta helsinkiin..... En tiedä olisiko kestänyt, en ajanut ko. putkella koskaan sitä väliä, täällä pohjoisempana kun asustelenGSi 16V kirjoitti:Terves! Suosittelisin sulle Lexmaulin 2,5" putkistoa katista taaksepäin. Markon (Sutii OY) mukaan paras rautaputkisto, mitä Ooppeliin on tarjolla. Lexmaulissa ISO plussa 110% sopivuus ja elinikä on aivan toista luokkaa kun vertaa Simonsin tai Marteliuksen putkistoihin.. niin ja se ääni![]()
. Putki oli alla kolme vuotta eikä edes osoittanut loppumisen merkkejä ja sopivuuskin oli vähintään tuon 110%. Jos asiaa sutiilta kysytään, lexmaul ja steinmetz on parhaita eikä muilla tee mitään, itse ostan kyllä ennemmin 3kpl simonssin cat-back satseja samalla hinnalla kuin lexmaul takapöntön
. Ja varmasti kestää sen mitä ooppelin pellitkin
. Ai niin, ja ne äänet, simonssissa oli matala murina mutta silti todella hiljainen.
kerrotko mullekin mistä noita simonsin cat back satseja saa ja mihin hintaan???
-
Osku
esim. Virtasen moottori: http://www.vmstyle.fimad max kirjoitti:himOPELi kirjoitti:Edelliseen autoon laitoin Simonssin vaikka sutiin mukaan ei kestä edes tampereelta helsinkiin..... En tiedä olisiko kestänyt, en ajanut ko. putkella koskaan sitä väliä, täällä pohjoisempana kun asustelenGSi 16V kirjoitti:Terves! Suosittelisin sulle Lexmaulin 2,5" putkistoa katista taaksepäin. Markon (Sutii OY) mukaan paras rautaputkisto, mitä Ooppeliin on tarjolla. Lexmaulissa ISO plussa 110% sopivuus ja elinikä on aivan toista luokkaa kun vertaa Simonsin tai Marteliuksen putkistoihin.. niin ja se ääni![]()
. Putki oli alla kolme vuotta eikä edes osoittanut loppumisen merkkejä ja sopivuuskin oli vähintään tuon 110%. Jos asiaa sutiilta kysytään, lexmaul ja steinmetz on parhaita eikä muilla tee mitään, itse ostan kyllä ennemmin 3kpl simonssin cat-back satseja samalla hinnalla kuin lexmaul takapöntön
. Ja varmasti kestää sen mitä ooppelin pellitkin
. Ai niin, ja ne äänet, simonssissa oli matala murina mutta silti todella hiljainen.
kerrotko mullekin mistä noita simonsin cat back satseja saa ja mihin hintaan???
Mä en nyt sano että simons on paras. Sanon vaan kokemuksen(josta alunperin kyse)! Tarkkaa aikaa ei ole tiedossa, mutta hyvin se siellä perässä tulee. Äänet on tyhjäkäynnillä sivistyneet. Kierroksilla murisee sitten enemmän. Jos on kunnolla luukuttanu niin tyhjäkäyntikin murisee enemmän, mutta ei häiriöksi asti. Helposti voin suositella.
-Kahta en vaihda...toinen on sukka ja toinen on toinen sukka...
www.samatsukat.fi
www.samatsukat.fi
- Ooppelijanne
- 'Senator'

- Viesti:
Kolmannessa autossa mulla nyt simonssi. Mikään edellisistä autoista ei kyllä ole niin pitkän omistuksessa ollut, että olisi tullut edes pintaruostetta. Vaikka eivät rosterisia ole olleetkaan. Ja juu, ääni on ainakin isompikoneisissa autoissa kohdallaan.
Sopivuuskin on kaikkiin autoihin ollut hyvä, paitsi calibraan. Vakiokorkuiseen saattaakin istua kivasti, mutta mulla ottaa madalletussa kiinni kallistuksen vaajan päähän. saa nähdä kuinka pian kuluu puhki...
Jajuu, yritetty on asetella vaikka mitenkä. Muuta pahaa sanottavaa ei ole.
Ja kyllä siihen seuraavaankin autoon sitten joskus simonssi tulee.
Sopivuuskin on kaikkiin autoihin ollut hyvä, paitsi calibraan. Vakiokorkuiseen saattaakin istua kivasti, mutta mulla ottaa madalletussa kiinni kallistuksen vaajan päähän. saa nähdä kuinka pian kuluu puhki...
Jajuu, yritetty on asetella vaikka mitenkä. Muuta pahaa sanottavaa ei ole.
Ja kyllä siihen seuraavaankin autoon sitten joskus simonssi tulee.
Calibra -92 C20XE Manta B -77 *24** Manta B *varaosina* Omega 2.4 *paalissa*
"Never drive faster than your guardian angel can fly"
Niinno tietenkin sutiin mielestä niiden myymät on parhaita, selvä se.... Mutt asiaan, mulle tulee itse tehty 2,75" rosteri putki simonssin vaimentimilla, D-Karvassa oli simonssin vaimennin, kestävksi todettu, jos maksan vaimentimistaa jotain 70-80€, mutken 30€, ja kaasut langat yms.... Voidan todeta, että melko halpa... Tekisinkö pakosarjan samalla....
Omaan autoon on harkinnassa putkisto, mutta sitä oikeaa en oo vielä löytäny
Kokoluokka olis 2,5" putkisto, myös peltisarja on harkinnassa.
Vaihtoehto 1. tehdä osista, koska päätevaimentimeksi tulisi universaali rosterivaimennin 3" ulostulolla. (Tuo ulostulo naurattaa monia, mutta se on näkö/makuasia)
siksi osista koska vaimentimen pituus on varmasti eri kuin nykyisen ja istuvuuden kannalta sen saisi osista juuri sopivasti. Osat ei hirveitä maksanu mitä oon käyny katsomassa.
Vaihtoehto 2. Ostaa valmis setti joka ehkä maksaa enemmän mutta istuu helpommin ja säästää vaivaa, mutta millä merkillä olis hinta/laatu suhde kunnossa?
olis ehkä parempi saada tuollainen paketti mutta päätevaimennin jäisi ylimääräiseksi ja uskoisin että miltään merkiltä sellaista vajaata pakettia ei saisi ostettua.
Kokoluokka olis 2,5" putkisto, myös peltisarja on harkinnassa.
Vaihtoehto 1. tehdä osista, koska päätevaimentimeksi tulisi universaali rosterivaimennin 3" ulostulolla. (Tuo ulostulo naurattaa monia, mutta se on näkö/makuasia)
siksi osista koska vaimentimen pituus on varmasti eri kuin nykyisen ja istuvuuden kannalta sen saisi osista juuri sopivasti. Osat ei hirveitä maksanu mitä oon käyny katsomassa.
Vaihtoehto 2. Ostaa valmis setti joka ehkä maksaa enemmän mutta istuu helpommin ja säästää vaivaa, mutta millä merkillä olis hinta/laatu suhde kunnossa?
olis ehkä parempi saada tuollainen paketti mutta päätevaimennin jäisi ylimääräiseksi ja uskoisin että miltään merkiltä sellaista vajaata pakettia ei saisi ostettua.
Opel Calibra 2.0i 16v -91
Hopea on nopea
Hopea on nopea
- Ooppelijanne
- 'Senator'

- Viesti:
Kyllähän noita putken pätkiä simonssiltakin saa käsittääkseni tilattua, ei sen kai koko putki ole pakko olla. Tilaat katista vikalle vaimentimelle asti...VEN kirjoitti: olis ehkä parempi saada tuollainen paketti mutta päätevaimennin jäisi ylimääräiseksi ja uskoisin että miltään merkiltä sellaista vajaata pakettia ei saisi ostettua.
Calibra -92 C20XE Manta B -77 *24** Manta B *varaosina* Omega 2.4 *paalissa*
-
astraGcaravan
- 'Admiral'

itsellä ollut simonssin putki katista taaksepäin n.2,5v 150 tkm riisseli astrassani(g),putki on 2.0litraisen bensakoneen putkisto,joten asennusvaiheessa piti tehdä väliholkki katin ja putken väliin,mutta muuten oli asennus vaivatonta istui todella hyvin paikalleen.
enkä muuten olisi tuommoista putkea riisseliini laittanu,mutta kun sain todella halvalla,kun asiakas joka oli tilannut sen ei ollut noutanut sitä.ei kait tuosta putkesta tehollisesti mitään hyötyä astrassani.
enkä muuten olisi tuommoista putkea riisseliini laittanu,mutta kun sain todella halvalla,kun asiakas joka oli tilannut sen ei ollut noutanut sitä.ei kait tuosta putkesta tehollisesti mitään hyötyä astrassani.