Megasquirt

Moottorinohjaimiin, lastuihin ja ohjelmointiin liittyvää keskustelua
Simo
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Re: Megasquirt

Viesti Kirjoittaja Simo »

Jani Mukkala kirjoitti:Onkos kukaan ostanut tuollaista johtasarjaa?
http://www.protoparts.fi/catalog/produc ... ucts_id=83
Eli minkälaisia ne on laadultaan ja kuinka hyviä ovat,kannattaako harkita vai tehdä itse heti alustaloppuun.
Itse kun tekee alusta loppuun johtosarjan niin tietää kyllä tehneensä.. se on yllättävän aikaavievää hommaa. Kerran olen tehny ja toisella kerralla harkitsisin kyllä vakavasti ainakin sellasta puolivalmista sarjaa.
B Ascona '80 ja E Rekord '83
Jani Mukkala
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Jani Mukkala »

Simo kirjoitti:
Eli minkälaisia ne on laadultaan ja kuinka hyviä ovat,kannattaako harkita vai tehdä itse heti alustaloppuun.
Itse kun tekee alusta loppuun johtosarjan niin tietää kyllä tehneensä.. se on yllättävän aikaavievää hommaa. Kerran olen tehny ja toisella kerralla harkitsisin kyllä vakavasti ainakin sellasta puolivalmista sarjaa.

Niinpä,ei ole ihan hetkessä tehty.Sempä takia tuollainen puolivalmis olis ihan hyvä,mutta kun ei tiedä niitten laadusta ja kuinka hyvin esim. liitokset on tehty.
JaH
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JaH »

Ostin tämän johtosarjan.
Johdot todella siististi tinattu boxin liittimeen ja itse pyysin että anturin liittimet tulee irrallaan niin sai lyhennettya oikeaan mittaan johdot. Itse kun teen kaikki sähköt uusiksi, niin en kyllä näe mitään järkeä sätöstellä mihinkään alkuperäiseen johtosarjaan. Jos laittaa johonkin siviili autoon jossa ruisku jo alkuperäisenä, niin voi sen tietysti liittää alkuperäiseen johtosarjaan. Mutta on tuolla protopartsin sarjalla aika nopea kasata, kun on kaikki johdot hyvin merkattu valmiiksi ja vielä johtojen värit sattuu kytkentä piirrokseen.
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja sturmi »

joku kyseli tossa pelkkää sytkän ohjausta megalla.. ite en siinä hirveesti järkee nää ku melkei samalla vaivalla siihe laittaa myös sen bensan ohjauksen.. toi johtosarja näyttää kyl hyvältä mut luultavasti johdoissa on aika paljo ylimmäärästä ni ne ois sit johki tungettava et tulee siisti.. ite rakentanu johtosarjan ite.. ei loppupelissä kovinkaa iso homma ja ostaa vaa rokkaputkee sit millä päällystää ni hyvä tulee.. ja tohon sytkän ohjaukseen kaikkein helpoin on et ostaa v3.0 levyn, modaa sinne kaks sytkäkivee ja puolaks 20xev hukkakipinäpuola.. helppo ja siisti paketti..
Juho M-P
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Jotkut kato haluaa käyttää tuplakaasareita ja hävittää samalla virranjakajan.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
sturmi
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja sturmi »

hävittää samalla ne kaasarit ja pistää läppärungot 8) .. juu pointti tuli selväks :D
Wasu
OCF Member 2019

Viesti Kirjoittaja Wasu »

Kellään kokemusta tuosta x18xe koneen hall anturista kampiakselilla? Sopiiko suoraan paikalleen 20xe lohkoon vai pitääkö tehä muutoksia kiinnitykseen? Ostin protopartsilta valmiin purkin hall modilla ja johtosarjan jossa tuli mukana kaikki uudet anturit, myöskin kammelle hall. Tuntuu vaan ettei tuo lukis opelin 60-2 pyörää, tuossa orkkis triggerissähän on aika tiheään tuo hammastus. Kipinää ei tule vaikka asennukset on oikeen ja moneen kertaan tarkistettu, perusarvot syötetty ecuun ja kipinä sekä kierrolukutieto puuttuu. :o
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

Wasu kirjoitti:Kellään kokemusta tuosta x18xe koneen hall anturista kampiakselilla? Sopiiko suoraan paikalleen 20xe lohkoon vai pitääkö tehä muutoksia kiinnitykseen? Ostin protopartsilta valmiin purkin hall modilla ja johtosarjan jossa tuli mukana kaikki uudet anturit, myöskin kammelle hall. Tuntuu vaan ettei tuo lukis opelin 60-2 pyörää, tuossa orkkis triggerissähän on aika tiheään tuo hammastus. Kipinää ei tule vaikka asennukset on oikeen ja moneen kertaan tarkistettu, perusarvot syötetty ecuun ja kipinä sekä kierrolukutieto puuttuu. :o
Jollain oli muistaakseni kipinä hukassa sen takia ettei ollut asetuksiin valittu käytettävää sytkätyyppiä oikein.
Todennäköisesti väärässä.
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori

Viesti Kirjoittaja madi »

Olisi kannattanut ottaa vr-anturilla se kampiakselin lukutieto nuo hall-anturit tahtoo olla aika vika herkkiäkin ja anturit menee rikki...
Sitte nuo itse tehdyt kehät ja niiden telineet :no: :no: pahimpana kehä kiinnitettynä ulkokehään jos on värinänvaimennin
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Kadett C City 2.0 16v Turbo -76 "FakeXE"
Wasu
OCF Member 2019

omega16T kirjoitti:
Wasu kirjoitti:Kellään kokemusta tuosta x18xe koneen hall anturista kampiakselilla? Sopiiko suoraan paikalleen 20xe lohkoon vai pitääkö tehä muutoksia kiinnitykseen? Ostin protopartsilta valmiin purkin hall modilla ja johtosarjan jossa tuli mukana kaikki uudet anturit, myöskin kammelle hall. Tuntuu vaan ettei tuo lukis opelin 60-2 pyörää, tuossa orkkis triggerissähän on aika tiheään tuo hammastus. Kipinää ei tule vaikka asennukset on oikeen ja moneen kertaan tarkistettu, perusarvot syötetty ecuun ja kipinä sekä kierrolukutieto puuttuu. :o
Jollain oli muistaakseni kipinä hukassa sen takia ettei ollut asetuksiin valittu käytettävää sytkätyyppiä oikein.
Sytkätyyppi on oikein, ms extran ohjeiden mukaan asetettu kaikki perusarvot niin että auton pitäis niiden puolesta käydä.
madi kirjoitti:Olisi kannattanut ottaa vr-anturilla se kampiakselin lukutieto nuo hall-anturit tahtoo olla aika vika herkkiäkin ja anturit menee rikki...
Sitte nuo itse tehdyt kehät ja niiden telineet :no: :no: pahimpana kehä kiinnitettynä ulkokehään jos on värinänvaimennin
Joo näinhän se tuntuu olevan mitä lukenut tuolta finsquirtin foorumilta. Tietää seuraavan kerran ottaa vr-anturilla eikä hall modilla.
Jos ei nyt ala toimimaan tuolla x18xe anturilla niin sitten poltetaan laserilla uus triggeri, ja modataan se uuteen hihnapyörään missä ei ole värinänvaimenninta.
PJR
OCF Member 2015
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PJR »

Vanhempi mega ottaa vakiona vastaan hall-signaalia ja muunnos VR -> Hall onnistuu lm1815 -piirillä.

Kuva
Kuva
Wasu
OCF Member 2019

Vr- modi duunattu ja boksi odottaa paikalleen laittoa, jos huomenna tai torstaina kerkeis käymään tallilla koittamassa. Mites tuosta otetaan nyt kierroslukutieto alkuperäselle mittarille koska ei ole enää sytkävahvistinta käytössä?
PJR
OCF Member 2015
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PJR »

Googlaa megasquirt tacho output
Wasu
OCF Member 2019

No ei niin hirveesti apuja ole tuosta. Lähinnä nyt kiinnostais tietää saako sitä millään muulla tavalla hoidettua kun että pitää jälleen aukasta boksi ja juotella jotain komponentteja? Tai siis enhän mä niitä juottelekaan ku niistä mitään ymmärrä vaan joku osaavampi. Ei vaan viitteis taas alkaa lähetellä tuota boksia maailmalle et sais yhen kierroslukumittarin pelaamaan :D Mut pakko se sitten on jos ei muuta keinoa ole.
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori

Viesti Kirjoittaja madi »

Kuva

Tuolla kytkennällä pelaa pari 1kohm vastusta ja 2n2222a eikä sitä taa toimimaan ilman boxin aukasua :)
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Kadett C City 2.0 16v Turbo -76 "FakeXE"
Vastaa Viestiin