No tästähän voidaan väitellä. Kaveri laitto kans g astraansa samaan aikaan. Se sai jopa yhden loistamaan 4:stä. Ja miten noita ees pystyy väärin asentamaan? Sanoin jo, että hyvin menivät paikoilleen, ei siinä mitään. Mutta paskan möivät, kun ei ledit loistanut vaikka mihin suuntaan käänteli.Riisikippo kirjoitti:mulla on toiminu kaikissa autoissa joihin oon ledit vaihtanu (n.10 eri autoa) ja kaikissa on toiminu, ei oo ruvennu vilkkumaan, eli kyl jotain mätää on asennuksessa..![]()
Ledytyksestä taas
A Vectra 2.0 16v X20XEV
B Omega 2.5 td X25DT
F Astra 1.6 X16SZ
B Omega 2.5 td X25DT
F Astra 1.6 X16SZ
-
Riisikippo
- Minut on bannattu!
No sit en tiedä miks meille tuli sekundaa. Noh.. laitamme vastapalloon 20 lediä takaisin:) Nyt ajattelin koittaa itse rakennella noihin alkuperäisiin kestävempiin kantoihin nuo xenonledistä tilatut ledit.. Luulis alkavan ainaki toimimaan.
A Vectra 2.0 16v X20XEV
B Omega 2.5 td X25DT
F Astra 1.6 X16SZ
B Omega 2.5 td X25DT
F Astra 1.6 X16SZ
Sori, poistin koska luin huonosti sun viestin. Ymmärsin että tarkoitat nimenomaan niita namiskoja, joten arvelin viestini olevan turha. Ilmeisesti et kuitenkaan tarkoittanu. Mulla on ollu kaksi 98 mallin astraa ja molemmissa vaihdoin kaksi ledia sinne säädinhässäkän taakse. En tiedä montako muuta lamppua siinä laitoksessa on. Nyt on kummiskin sininenRiisikippo kirjoitti:toi on ap85:lle joka sanoi että siellä ois 2 muovikantaista... mutta poisti viestinsä..
Skoda Octavia TDI
-
Riisikippo
- Minut on bannattu!
aivan, sitä juuri tarkoitan mikä on siinä säätimen takana.. pitääpä joskus purkaa ja tutkia löytyykö sieltä takaa lisää vielä, kumma kun ei ne ainakaan vaaleena paista tai sit ne on palanu molemmat jos siel lisää on..?ap85 kirjoitti:Sori, poistin koska luin huonosti sun viestin. Ymmärsin että tarkoitat nimenomaan niita namiskoja, joten arvelin viestini olevan turha. Ilmeisesti et kuitenkaan tarkoittanu. Mulla on ollu kaksi 98 mallin astraa ja molemmissa vaihdoin kaksi ledia sinne säädinhässäkän taakse. En tiedä montako muuta lamppua siinä laitoksessa on. Nyt on kummiskin sininenRiisikippo kirjoitti:toi on ap85:lle joka sanoi että siellä ois 2 muovikantaista... mutta poisti viestinsä..Niiden 2 tai 3 napin takana, riippuen onko kyseessä ilmastoitu malli, on vielä jonkinlainen lamppu, mutta itse en ole sitä vaihtanut. Luulin sinun tarkoittavan juuri sitä.
Kyllä siellä on, alkuperäisissä hehkulampuissa on vielä siniset kannat kun muissa kojelaudan valoissa on vihreät. niitä vipuja joutuu vähän käänteleen niin ettei ne vaijerin varret oo tiellä mutta pinseteillä tai kärkipihdeillä pääsee käsiksi kyllä. Voi olla palaneet myös.Riisikippo kirjoitti:aivan, sitä juuri tarkoitan mikä on siinä säätimen takana.. pitääpä joskus purkaa ja tutkia löytyykö sieltä takaa lisää vielä, kumma kun ei ne ainakaan vaaleena paista tai sit ne on palanu molemmat jos siel lisää on..?ap85 kirjoitti:Sori, poistin koska luin huonosti sun viestin. Ymmärsin että tarkoitat nimenomaan niita namiskoja, joten arvelin viestini olevan turha. Ilmeisesti et kuitenkaan tarkoittanu. Mulla on ollu kaksi 98 mallin astraa ja molemmissa vaihdoin kaksi ledia sinne säädinhässäkän taakse. En tiedä montako muuta lamppua siinä laitoksessa on. Nyt on kummiskin sininenRiisikippo kirjoitti:toi on ap85:lle joka sanoi että siellä ois 2 muovikantaista... mutta poisti viestinsä..Niiden 2 tai 3 napin takana, riippuen onko kyseessä ilmastoitu malli, on vielä jonkinlainen lamppu, mutta itse en ole sitä vaihtanut. Luulin sinun tarkoittavan juuri sitä.
Edit: Löytyihän siitä kuvakin valmiina:http://koti.mbnet.fi/ap85/images/valot20.jpg
Skoda Octavia TDI
Yllätys yllätys.. Kolvasin itse nuo xenonledistä tilatut ledit opelin alkuperäisiin kantoihin niin johan pelaa. Todella tyyllikkään näköinen tuli omasta mielestäni. Itse ledeissä ei siis ole mitään vikaa. Mutta edelleen olen sitä mieltä, että xenonledin lähettämillä kannoilla vois vaikka pyyhkiä per*eensä.
Edit: no tossa pari kuvaakin vielä.

Anteeksi kuvien laatu. Kuvaajan vakaa käsi ei halunnut kunniaa
Edit: no tossa pari kuvaakin vielä.

Anteeksi kuvien laatu. Kuvaajan vakaa käsi ei halunnut kunniaa
A Vectra 2.0 16v X20XEV
B Omega 2.5 td X25DT
F Astra 1.6 X16SZ
B Omega 2.5 td X25DT
F Astra 1.6 X16SZ
täysin samaa mieltä noista ledeistä, tilasin muutaman ylimääräisen jos sattuu menee osa paskaks, mutta g astran mittaristoon asennellessa yhteensä kaks sain onnistuneesti palamaan, varmaan joku 6 sain paskaks ku yritin niitä lankoja käännellä. Pitäsköhän kokeilla tuota systeemiä, et ne ledit koittas kolvata tuohon opelin omaan kantaan..Toxic kirjoitti:En ollut. Menivät hyvin paikalleen eli väkivaltaa ei tarvinnut käyttää. Pettymys tuli, kun laittoi piuhat kiinni, kun yksikään ledeistä ei palanut. Loppuen lopuksi sitten hajosivat, kun koitin saada toimimaan..FLEKU kirjoitti:Toxic kirjoitti:Paskan maku jäi suuhun xenonledin tuotteista. Alkuperäisiin kantoihin verrattuna ovat aivan leluja. Metalli on jotain kaljatölkistä tehtyä alumiinia ja katkeaa heti kun vähänkin vääntää. A vectraan laitoin ja kaksi neljästä ledistä loisti. Ei hyvä. Koitin myös kääntää ledejä toisinpäin mutta ei mitään vaikutusta. Yhteensä 8 lediä hajotin kun aikani jouduin tappelemaan ja laittamaan niitä kiinni ja irroittamaan taas. Hienot ovat kyllä mut oishan se kiva jos kaikki ledit loistais eikä vaan puolet mittaristosta.
^ Itse tuolta kanssa tilasin,eikä yhtään moitittavaa ledeissä,kaikki toimi kuten pitääkin.Ethän ollut liian kovakourainen ledien kanssa. .
Tietenkin sorminäppäryyttä vaatii hituCn, varsinkin jos meinaa useamman juottaa samaan kantaan. Aikaa ja tupakkia menee, se on varma, mutta parissa kolmessa tunnissa selviää jos huolella tekee.
12päkin kaljaa otin kaveriksi, teippasin 800:sta vesih.paprua palan pöytään, avasin oluen ja hioin ledit ohkasiksi, että 2kpl mahtuu/kanta. Helpommin onnistuu, jos saa vaikka pineen ruuvipenkkiin ledin kiinni. Tämän jälkeen vastukset jalkaan ja vähän muotoon taittelua. Sitten lasilamppu kannasta vidduun ja kuumalla kolvilla vähän lisää tilaa kantaan. Ledit sisään liimatipan saattelemana* ja tujaus tinaa korvakkeisiin. Ledit paikalleen ja menoksi.
(*kuvittelin säästyväni oikosuluilta ja näin kävi)
12päkin kaljaa otin kaveriksi, teippasin 800:sta vesih.paprua palan pöytään, avasin oluen ja hioin ledit ohkasiksi, että 2kpl mahtuu/kanta. Helpommin onnistuu, jos saa vaikka pineen ruuvipenkkiin ledin kiinni. Tämän jälkeen vastukset jalkaan ja vähän muotoon taittelua. Sitten lasilamppu kannasta vidduun ja kuumalla kolvilla vähän lisää tilaa kantaan. Ledit sisään liimatipan saattelemana* ja tujaus tinaa korvakkeisiin. Ledit paikalleen ja menoksi.
"En ole puolesta, enkä vastaan.. pikemminkin päinvastoin."
eikö riitä, että irrottaa xenonledin tuotteesta sen ledin ja laittaa sen lasikannan tilalle, vai tuleeko huomattavasti kirkkaampi kahella ledillä?TomTom kirjoitti:Tietenkin sorminäppäryyttä vaatii hituCn, varsinkin jos meinaa useamman juottaa samaan kantaan. Aikaa ja tupakkia menee, se on varma, mutta parissa kolmessa tunnissa selviää jos huolella tekee.
Xenonledin tuotteista olen pysynyt kaukana, joten en tiedä millä tavalla ledi on kantaan toteutettu. Itse päädyin kahteen lediin/kanta kun huomasin, että tällä tavoin saa aikaan paljon tasaisemman värin. Varsinaisesti kirkkaudesta ei ole kyse, vaan siitä että valoa riittää yhtä paljon joka nurkkaan mittaristossa.
"En ole puolesta, enkä vastaan.. pikemminkin päinvastoin."
^ aika pirun siistin näköinen!
näyttää ihan plasmamittaristolta ainakin noissa kuvissa ku noin tasaisesti valo jakaantunut.
Vectra B2 2.0DTI -00
ex-Vectra B2 Z22SE Elegance Voyage -01 Irmscher-line http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=143788
ex-Ascona B -78 "busbil" http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=157614
ex-Vectra B2 Z22SE Elegance Voyage -01 Irmscher-line http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=143788
ex-Ascona B -78 "busbil" http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=157614
noista toimimattomista ledeistä vielä, huomasin omassa käkkylässä
et noi ledien kosketuspinta siinä kannassa on melkosen tarkka että edes ottaa kiinne
siihen kuparisydeemiin siellä mittaristossa. tein ratikaali tempun ja pistin
tipan pikaliima kannan ja mittariston väliin kun sen sain viimenään palamaan kunnolla..
et noi ledien kosketuspinta siinä kannassa on melkosen tarkka että edes ottaa kiinne
siihen kuparisydeemiin siellä mittaristossa. tein ratikaali tempun ja pistin
tipan pikaliima kannan ja mittariston väliin kun sen sain viimenään palamaan kunnolla..